امروزه پیامک‌ ها به عنوان یک وسیله مهم و مؤثر برای انتقال اطلاعات، اعلان ‌ها و تبلیغات به مخاطبان استفاده می شوند. در حال حاضر بسیاری از ما برای برقراری ارتباط از پیام‌ رسان هایی مانند تلگرام و واتساپ استفاده می‌کنیم، زیرا این برنامه ها کار پیام رسانی را با سرعت بیشتری انجام می دهند. اما در برخی موارد و شرایط مانند مواقعی که به اینترنت دسترسی نداریم یا ارسال پیام های خاصی که ارسال آن ها از طریق sms امکان پذیر است، همچنان لازم است که از پیام رسان خود گوشی استفاده کنیم. برخی اختلالات می توانند سبب دریافت نکردن پیامک در گوشی های اندروید شوند. در این مقاله به بررسی دلایل عدم دریافت پیامک در گوشی های اندروید می پردازیم.

عدم دریافت SMS در گوشی های اندروید

دلایل دریافت نکردن پیامک در گوشی های اندروید و روش های رفع آن

همانطور که پیش تر گفته شد برخی اختلالات و مشکلات می تواند باعث عدم دریافت sms در گوشی های اندروید شود. این مشکلات عبارتند از:

  • پر بودن فضای ذخیره سازی

  • اختلال در اتصال شبکه

  • منتقل شدن پیامک ها به پوشه هرزنامه

  • فعال بودن حالت هواپیما

  • فعال بودن iMessage آیفون

  • فعال بودن حالت ذخیره انرژی

  • آپدیت نبودن پیام رسان گوشی

  • آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی

مشاوره آنلاین زودکمک

📱 مطالعه مقاله کاربردی آموزش فیلتر کردن پیام های آیفون نیز توصیه می شود. 

پر بودن فضای ذخیره سازی

در صورتی که حجم زیادی از فضای ذخیره سازی گوشی اشغال شده است و پیامی مبنی بر پر بودن حافظه‌ را روی گوشی ظاهر می شود، می‌تواند سبب عدم دریافت پیامک در گوشی اندروید شما شود. لازم به ذکر است که در صورت وقوع چنین مشکلی، معمولا گوشی اندرویدی با ارسال اعلانی به کاربر اطلاع می‌دهد که تا وقتی فضای ذخیره ‌سازی وجود نداشته باشد، پیامک ها ارسال یا دریافت نمی‌ شوند.

برای رفع این مشکل لازم است که فضای ذخیره‌سازی اندروید را پاک کنید. می توانید این کار را با پاک‌ کردن فایل‌ های سنگین تر رسانه ‌ای مانند تصاویر و ویدیوها شروع کنید. همچنین می توانید قبل از این اقدام از فایل‌ های خود نسخه‌ پشتیبان تهیه کنید که بعدا بتوانید به آن ‌ها دسترسی داشته باشید.

اختلال در اتصال شبکه

ضعیف بودن اتصال شبکه یا در دسترس نبودن آن نیز می تواند یکی از علت های عدم دریافت sms در گوشی های اندروید باشد. گوشی ‌های اندرویدی وضعیت شبکه را با نمادهای مختلف در نوار وضعیت نمایش می‌دهند. به آنتن سیمکارت در نوار وضعیت گوشی نگاه کنید. اگر نشانگر سیگنال وجود ندارد یا فقط یک خط نمایش داده می‌شود، احتمالا شبکه‌ تلفن ‌همراه مشکل دارد که می ‌تواند به‌ دلیل تنظیمات گوشی یا آنتن‌ دهی ضعیف مکانی که در آن حضور دارید باشد.

برای رفع این مشکل می‌ توانید با روشن کردن حالت هواپیما و خاموش ‌کردن آن پس از چند ثانیه، این مشکل را برطرف کنید. همچنین می توانید گوشی را مجددا راه ‌اندازی کنید. اگر با این اقدامات مشکل رفع نشد، مراحل زیر را برای بازنشانی تنظیمات شبکه دنبال کنید:

  • به تنظیمات گوشی بروید و وارد بخش System شوید.

  • در بخش Reset روی گزینه‌ی Reset network setting ضربه بزنید. سپس سیمکارت موردنظر را انتخاب کنید و Reset setting را کلیک کنید.

اگر همچنان موفق به برگرداندن آنتن گوشی نشدید، این ایراد می تواند مربوط به سیمکارت نیز باشد. برای اطمینان از این مورد، سیمکارت را در گوشی دیگری امتحان کنید.

📱 در این مقاله ترفندهای خواندن پیام های حذف شده واتساپ را بیاموزید.  

منتقل شدن پیامک ها به پوشه هرزنامه

اگر قابلیت محافظت از هرزنامه را فعال کرده باشید، گوشی شما برخی از پیامک ‌ها را به ‌عنوان هرزنامه شناسایی می کند و آن‌ ها را به پوشه‌ اسپم می ‌فرستد. برای رفع این مشکل از منوی تنظیمات پیام رسان گوشی وارد بخش Block number and Spam یا Spam & blocked شوید و این تنظیمات را غیرفعال کنید.

فعال بودن حالت هواپیما

در صورت روشن بودن حالت هواپیما، داده ‌های تلفن ‌همراه به‌طور خودکار خاموش می‌ شوند و کاربر امکان ارسال و دریافت پیامک را ندارد. بررسی کنید که آیا حالت هواپیما در گوشی شما روشن است یا خیر. لازم به ذکر است که وقتی حالت هواپیما روشن است، نماد هواپیما در نوار وضعیت اندروید در بالای صفحه گوشی نمایان است.

فعال بودن iMessage آیفون

اگر از سیستم عامل IOS به سیستم عامل اندروید کوچ کرده اید، لازم است که iMessage را خاموش کنید. در صورت فعال‌بودن iMessage این احتمال وجود دارد که پیام‌ های متنی همچنان به گوشی آیفون شما ارسال شوند.

📱 نحوه فعال و غیرفعال کردن آی مسیج

فعال بودن حالت ذخیره انرژی

ویژگی ذخیره انرژی برای افزایش طول عمر باتری برخی از فرایندهای در حال اجرای پس‌زمینه گوشی را محدود می‌کند. بنابراین برخی از برنامه‌ ها مانند پیام رسان گوشی ممکن است به ‌درستی کار نکنند. اگر حالت ذخیره انرژی در گوشی شما فعال است، برای اطمینان از این که روشن بودن این حالت سبب عدم دریافت sms در گوشی اندروید شما شده است یا خیر، این ویژگی را غیرفعال کنید.

آپدیت نبودن پیام رسان گوشی

اگر با انجام اقدامات فوق موفق به رفع مشکل عدم دریافت پیامک در گوشی اندروید نشدید، بررسی کنید که پیام رسان گوشی آپدیت است یا خیر. برخی از اختلالات موجود در برنامه های مختلف گوشی مانند پیام رسان با به روزرسانی برنامه برطرف می شوند.

✅ نحوه ارسال پیامک با کامپیوتر

آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی

در صورتی که با به روزرسانی پیام رسان نیز مشکل دریافت نکردن پیامک در گوشی اندروید شما همچنان باقی بود، نسبت به آپدیت سیستم‌ عامل اندروید گوشی اقدام کنید. به‌ روزرسانی‌ ها اغلب با رفع اختلالات و مشکلات موجود ارائه می‌شوند.‌ بنابراین ممکن است که مشکل عدم دریافت پیامک در گوشی های اندروید با آپدیت سیستم عامل برطرف شود. به تنظیمات گوشی و بخش به روزرسانی بروید و در صورت در دسترس بودن نسخه آپدیت جدید گوشی خود را به روزرسانی کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران