مشکل ارسال sms در گوشی های هوشمند یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هرکسی به وجود بیاید و باعث ایجاد دردسر برای کاربران شود. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، همچنین گاهی اوقات خطای صفر در ارسال پیامک دریافت می کنید. در ادامه این مقاله نا به انواع مشکلاتی که ممکن است باعث عدم ارسال پیامک در گوشی شود و راهکار های رفع آن می پردازیم.

رفع مشکل ارسال sms در گوشی

مشکل ارسال sms در گوشی به دلیل مشکلات شبکه

یکی از دلایل احتمالی عدم ارسال پیامک، مشکلات شبکه است. این احتمال وجود دارد که سیگنال شبکه ضعیف شده باشد و یا اختلالاتی در شبکه وجود داشته باشد که باعث از بین رفتن اطلاعات می شود. در این صورت کاربران نمی توانند پیامک خود را ارسال کنند. برای حل این مشکل باید تنظیمات شبکه را بررسی کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و در قسمت شبکه و اتصالات، تنظیمات شبکه را بررسی کنید. در صورتی که تنظیمات شما درست نبود برای حل مشکل ارسال اس ام اس آن را تغییر دهید.

کاربر گرامی در صورت نیاز به تعمیر گوشی موبایل با گارانتی و خدمات پذیرش در محل با زود کمک تماس بگیرید.

خطای 0 در ارسال پیامک

به وجود آمدن خطای صفر در ارسال پیامک دلایل متفاوتی دارد. از دلایل مهم این خطا ارسال پیامک طولانی در گوشی های سامسونگ است. این خطا معمولاً در خط همراه اول دیده می شود، در ادامه این مقاله علل و راه کار های رفع عدم ارسال پیامک در گوشی را بیان می کنیم.

مشاوره آنلاین زود کمک

مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری

مشکلات سخت افزاری از جمله خرابی سیم کارت با بسته شدن پورت ها می تواند باعث مشکل ارسال sms در گوشی شود. در نتیجه برای رفع مشکل عدم ارسال پیامک باید عامل اصلی مشکل شناسایی و رفع شود. بهتر است در صورت بروز هر گونه مشکل سخت افزاری به یک تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات گوشی مراجع کنید زیرا ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشید.
مشکلات نرم افزاری نیز می توانند عاملی برای مشکل ارسال sms در گوشی باشند. ممکن است گوشی به روز نباشد یا اخیراً برنامه جدیدی نصب کرده باشید که موجب عدم ارسال پیامک شود. همچنین ویروسی شدن گوشی می تواند یکی دیگر از دلایل وجود این مشکل باشد. اگر مشکل از موارد نرم افزاری باشد می توانید با به روز کردن سیستم عامل گوشی و نرم افزار های مرتبط مشکل را حل کنید.

بررسی حافظه گوشی

در صورتی که حافظه گوشی پر باشد این ممکن است باعث شود که پیامک های شما ارسال نشوند. برای رفع این مشکل باید حافظه گوشی خود را بررسی کرده و فضای کافی برای ارسال پیامک های خود ایجاد کنید. مشکل ارسال sms در گوشی  به دلیل پر بودن حافظه معمولاً در گوشی های قدیمی تر که حافظه آنها پایین است اتفاق می افتد.

مشکل ارسال اس ام اس

ارسال نشدن پیامک به دلیل روشن بودن حالت پرواز

در صورتی که حالت پرواز موبایل شما روشن باشد باعث محدود شدن شبکه می شود و در نتیجه نمی توانید تماس برقرار کنید یا پیامک ارسال کنید. برای رفع این مشکل باید حالت پرواز را غیر فعال کنید تا دسترسی مجدد به شبکه ایجاد شود.

بررسی وضعیت سیمکارت

مشکلات سیم کار می تواند باعث مشکل ارسال sms در گوشی شود. برای رفع این مشکل باید سیم کارت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که سیم کارت سالم است و به درستی در جای خود نصب شده است. می توانید سیم کارت را یک بار خارج کرده و مجدد جاگذاری کنید. اگر موفق به حل مشکل نشدید می توانید به متخصصین تعمیرات مراجعه کرده تا راه حل مناسب برای شما ارائه دهد.

این مقاله رو بخون حتما به کارت میاد: 3 روش اصولی برای ریست فکتوری گوشی

خطا در ارسال پیامک

هنگام ارسال sms ممکن است با خطاهایی روبه رو شوید. موارد زیر مهم ترین خطاهایی هستند که در زمان ارسال پیامک با آنها روبه رو می شویم.

  • خطای ارسال پیامک: این خطا معمولاً به دلیل مشکلات شبکه ایجاد می ‌شود و ممکن است به دلیل عدم پوشش شبکه یا ضعف روتر شبکه باشد.

  • پیامک ارسال نشد: این پیام خطا می‌تواند به دلیل عدم وجود اعتبار کافی، قطعی خط تلفن همراه یا محدودیت ‌های دیگر ایجاد شود.

  • پیامک تحویل نشد: این پیام خطا می ‌تواند به دلیل اشتباه در شماره دریافت کننده، محدودیت‌ های دیگر یا مشکلات شبکه ایجاد شود.

  • خطای حافظه: این خطا معمولاً به دلیل پر شدن حافظه دستگاه یا مشکلات دیگر در دستگاه ایجاد می ‌شود.

  • خطای شماره مقصد: این خطا در ارسال پیامک معمولاً به دلیل وارد کردن شماره اشتباه یا نامعتبر است.

  • خطای محتوای پیام: این خطا در ارسال پیامک معمولاً به دلیل محتوای پیام نامناسب، شامل کلمات غیر مجاز یا علامت ‌های خاص است.

  • خطای سیستم: این خطا در ارسال پیامک معمولاً به دلیل مشکلات در سیستم ارسال پیامک یا مشکلات دیگر در دستگاه ایجاد می‌شود.

مشکل ارسال sms در گوشی به دلیل رد شدن از محدودیت تعداد کاراکتر

یکی از خطاهایی که ممکن است در هنگام ارسال پیامک اتفاق بیفتد رد کردن محدودیت تعداد کاراکتر است. این خطا در صورتی اتفاق می افتد که پیامک شما بیش از 160 کاراکتر باشد. برای حل این مشکل باید تعداد کلمات را به حد مجاز و استاندارد کاهش داد و مجدد پیامک را ارسال کنید.

اشتباه بودن شماره دریافت کننده پیامک

در صورتی که شماره ای که می خواهید پیامک را به آن ارسال کنید صحیح نباشد با مشکل عدم ارسال پیامک رو به رو می شوید. برای همین باید شماره دریافت کننده را بررسی کنید و مطمئن شوید که شماره درست است.

محتوای نامناسب پیامک

زمانی که قصد ارسال اس ام اس را دارید باید توجه داشته باشید که هر اپراتور ممکن است اجازه استفاده از برخی کلمات را به شما ندهد و در این صورت اگر از آن کلمات استفاده کرده باشید متوجه می‌شوید که مشکل ارسال sms در گوشی برای شما ایجاد شده است و ارسال پیامک شما ناموفق بوده است. برای رفع مشکل ارسال اس ام اس باید متنی که نوشته‌اید را مجددا با دقت بسیار بالا بازبینی و اصلاح کنید و سپس اقدام به ارسال مجدد آن نمائید.

بیشتر بخوانید: پیدا کردن گوشی گم شده با چند ترفند ساده

کم بودن اعتبار سیم کارت

در صورتی که اعتبار شما برای ارسال پیامک کافی نباشد نمی توانید پیامک ارسال کنید. برای حل این مشکل باید اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهید تا پیامک ارسال شود.

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در  انواع برند های گوشی های موبایل و سؤالات مربوط به آن‌ ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران