علت ریست فکتوری موبایل چیست؟ و چگونه گوشی را ریست فکتوری کنیم؟


پاسخ ها

ریست فکتوری گوشی یا همان بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه معمولا آخرین راهی است که کاربران برای حل بسیاری از مشکلات نرم افزاری گوشی اعم از :

  • ویروسی شدن
  • هنگ کردن
  • دانلود نکردن
  • خاموش شدن ناگهانی گوشی
  • و غیره

از آن استفاده می کنند. به صورت کلی 3 روش برای انجام ریست فکتوری گوشی وجود دارد که شامل :

1. بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه از منو تنظیمات موبایل :
 در منو تنظیمات انواع گوشی های هوشمند این قابلیت با عنوان Reset Device در  قسمت Backup and Reset تنظیمات گوشی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون

2. پاک کردن اطلاعات گوشی با استفاده از Recovery Mode :
Android Recovery Mode گزینه ای دارد که به شما امکان می دهد همه چیز را حذف کنید و دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. وارد شدن به Android Recovery Mode همه چیز را پاک نمی‌کند مگر اینکه بازنشانی کارخانه را انتخاب کنید. هدف اصلی Android Recovery Mode، عیب یابی گوشی است و در حالی که ریست فکتوری بخشی از عیب یابی است، باید آن را به صورت دستی انتخاب کنید تا اطلاعات گوشی پاک شود. جهت ورود به حالت Recovery Mode، در بیشتر  گوشی های اندرویدی باید دکمه های پاور و کاهش صدا را نگه دارید، سپس Recovery Mode را انتخاب کنید.

3. ریست فکتوری گوشی با استفاده از کد :

دو کد مختلف به شما این امکان را می دهد که دستگاه خود را در مدت زمان کوتاهی به حالت کارخانه بازنشانی کنید. یکی از کدهایی که کار می کند *#*#7780#*#* و کد دیگر آندروید فکتوری ریست *2767*3855# است. با وارد کردن این کد تمام اطلاعات گوشی مانند برنامه، مکان و غیره حذف می شود و گوشی به حالت کارخانه باز می گردد.

بیشتر بخوانید: نحوه ریست کردن سانترال

نحوه ریست فکتوری گوشی آیفون

برای ریست فکتوری گوشی آیفون ابتدا از تمام اطلاعات گوشی خود بکاپ بگیرید. اکنون برای انجام ریست فکتوری گوشی آیفون مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برنامه تنظیمات (Settings) را باز کنید و به بخش General بروید.

  • در قسمت پایینی صفحه، بر روی گزینه Transfer or Reset iPhone ضربه بزنید.

ریست فکتوری گوشی

  • اکنون گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

ریست فکتوری آیفون

  • در صفحه جدید به شما گفته می‌شود که چه اطلاعاتی قرار است به صورت امن حذف شود. در قسمت پایینی بر روی دکمه Continue لمس کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

  • در این صفحه باید رمزعبور یا Passcode خود را وارد کنید

  • در این مرحله، آیفون تلاش می‌کند تا از اطلاعات شما بک بگیرد و آن را در iCloud ذخیره کند. اگر این کار موفقیت‌آمیز باشد می‌توانید بر روی دکمه Continue لمس کنید و به مرحله بعدی بروید. اما اگر بکاپ‌گیری با شکست مواجه شود، باید بر روی گزینه Erase Anyway لمس کنید تا به مرحله بعدی بروید.

بعد از انجام مراحل بالا ریست فکتوری آیفون آغاز می‌شود و بسته به ظرفیت آیفون و حجم اطلاعاتی که در آن وجود دارد ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. بعد از اتمام عملیات، مطمئن شوید که تمامی تنظیمات گوشی به حالت اولیه و کارخانه بازگشته است و اطلاعات قبلی شما پاک شده باشد.
اگر همه چیز به خوبی انجام شده باشد، بعد از روشن کردن آیفون مثل دفعه اولی که آیفون را خریده بودید با دستیار تنظیمات iOS یا iOS Setup Assistant مواجه خواهید شد. این دستیار به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات یا تنظیمات قبلی خود را از طریق نسخه پشتیبان یا بکاپی که تهیه کرده بودید بازگردانی کنید. اگر تمایلی به انجام این کار ندارید کافیست مانند روز اول دوباره تنظیمات دلخواهتان را انجام بدهید.

کاربر گرامی درصورتیکه مشکل دستگاه شما با ریست فکتوری رفع نشد، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر موبایل خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

 

زود کمک

1400-12-11 16:40:01

پاسخ خود را بنویسید