گوشی های آیفون مزایای بسیاری دارند؛ اما دارای محدودیت هایی نیز هستند. بسیاری از کاربران گوشی های آیفون خواستار از بین رفتن این محدودیت ها هستند. جیلبریک کردن آیفون یا اصطلاحاً قفل شکن باعث از بین رفتن این محدودیت ها می شود. در واقع با جیلبریک آیفون دیگر نیاز به نصب اپلیکیشن ها از طریق اپ استور نیست و می توان برنامه مورد نیاز خود را از هر جا به جز اپ استور دانلود و نصب نمایید. در صورت نیاز به انجام هر گونه خدمات تعمیر در گوشی های آیفون با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید. در ادامه این مقاله قصد داریم مراحل جیلبریک کردن آیفون به همراه معایب و مزایای آن را بیان نماییم.

جیلبریک آیفون

مراحل جیلبریک کردن آیفون

1- قبل از شروع حتماً از گوشی بکاپ بگیرید

لازم است که قبل از انجام جیلبریک حتماً از دیوایس هایتان بکاپ بگیرید. برای انجام بکاپ گرفتن می توانید از آخرین نسخه آیتونز استفاده کنید.

2- ابزار جیلبریک

فایل IPA ابزار جیلبریک Yalu و Cydia Impactor را دانلود کنید، حال آنها را در یک پوشه بگذارید.

3- اجرای حالت پیش فرض

اکنون برای jailbreak کردن آیفون باید فایل زیپ ابزار Cydia Impactor را باز کنید. سپسImpactor.exe را اجرا کنید. به یاد داشته باشید که حتماً باید نرم افزار را در حالت پیش فرض انجام دهید و از Run As Administrator خودداری نمایید.

4- رفع ارور

در صورتی که گوشی آیفون شما ارور Security Warning را نشان داد، برای اجرا شدن Impactor روی RUN کلیک کنید.

5- اتصال به کامپیوتر

برای جیلبریک کردن آیفون خود باید دیوایس خود را به کابل مربوط به کامپیوتر متصل کنید. اگر پیغامی روی دیوایس مشاهده شد، کلمه Trust را تایپ کنید.

این مقاله بخون حتما به کارت میاد: علت نصب نشدن برنامه در آیفون

6- وارد کردن Yalu

فایل Yalu را که قبلاً با نام yalu102_beta7 دانلود کرده اید، در نرم افزار Impactor وارد کنید. برای این کار می توانید Drag and Drop انجام دهید.

7- وارد کردن اپل آیدی

در این مرحله از جیلبریک کردن آیفون باید نرم افزار Cydia Impactor اپل آیدی و پسورد شما را می خواهد تا نصب شود، آنها را وارد کنید.

8- Yalu102

در این قسمت روی دیوایس خود آیکون Yalu102  را مشاهده می کنید.

9- معرفی توسعه دهندگان

 حالا باید توسعه دهنده این اپلیکیشن به دیوایس معرفی شود. از مسیر Settings–> General–> Profiles and Device Management می توانید این کار را انجام دهید. پس از انتخاب ایمیل خود، در صفحه جدید روی متن آبی رنگ +Trust) ایمیل شما) تپ کنید. اکنون پیغامی را روی دیوایس می بینید، دکمه Trust قرمز رنگ را بزنید.

10- اجرای Yalu102

به صفحه اصلی آیفون خود برگردید و اپلیکیشن Yalu102 را اجرا کنید. در این مرحله صفحه سفیدی را مشاهده می کنید که کلمه GO را نشان می دهد. روی آن بزنید، پس از Reboot، دیوایس شما با موفقیت جیلبریک می‌گردد و Cydia روی آن شما نصب می شود.

آیا جیلبریک کردن آیفون قانونی است؟

به طور کلی Jailbreak کردن آیفون قانونی نیست. چه در ایران و چه خارج از ایران زمانی که گوشی خود را جیلبریک کنید از پوشش گارانتی خارج می شود و شرکت های گارانتی کننده به دلیل دست کاری در سیستم عامل تعمیر گوشی را برعهده نمی گیرند. پس در صورتی که قصد جیلبریک کردن گوشی خود را دارید باید به این نکته توجه کنید.

آیا جیلبریک برای گوشی ضرر دارد؟

به غیر از باطل شدن گارانتی جیلبریک کردن آیفون ضرر های دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

مشکلات امنیتی

وقتی jailbreak ios 15 یا نسخه‌های دیگر را انجام دهید، آیفون در برابر ویروس‌ها، بدافزارها و هک شدن امنیت و مقاومت خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل امنیت تا حد زیادی پایین می‌آید.

پایداری و عملکرد

سیستم عامل IOS به داشتن عملکرد پایدار و با ثبات شناخته می‌شود و jailbreak ios 17 بخشی از این ثبات و پایداری را از بین می‌برد و گوشی با مشکلات و باگ‌های بیشتری مواجه می‌شود.

شارژدهی باتری

بعد از جیلبریک کردن آیفون به خاطر از بین رفتن بخشی از پایداری سیستم عامل و نرم افزار گوشی، مصرف باتری افزایش پیدا می کند.

عدم دریافت خودکار آپدیت ها

بعد از جیلبریک کردن گوشی آیفون دیگر آپدیت های خودکار اپل را دریافت نخواهید کرد و باید صبر کنید تا انجمن مربوط به جیلبریک همان آپدیت را برای شما عرضه کند.

آسیب احتمالی در جریان جیلبریک

این امکان وجد دارد که در زمان جیلبریک کردن آیفون مراحل را درست انجام ندهید و این کار باعث خرابی جدی گوشی شود.

بیشتر بخوانید: علت پاک نشدن اطلاعات حافظه در آیفون

مزایای جیلبرینگ کردن آیفون

Jailbreak کردن آیفون مزایای خاص خودش را دارد که باعث می شود کاربران مایل به انجام آن باشند. در ادامه این مزایا را بیان می کنیم.

کنترل بیشتر بر روی گوشی

یکی از اعتراض هایی که کاربران نسبت به گوشی های آیفون دارند این است که آیکون برنامه های iso و آیفون بسیار تکراری است و کاربران نمی توانند آنها را تغییر دهند. بعد از جیلبریک کردن آیفون شما می توانید ظاهر آیکون ها را تغییر دهید و کنترل بیشتری بر روی ظاهر گوشی داشته باشید. همچنین بعد از جیلبریک با ویندوز یا بدون آن، امکان خواهید داشت که گوشی خود را بسیار راحت تر به سیستم متصل کنید و دیتا مد نظر را انتقال دهید.

نصب برنامه از فضایی غیر از اپ استور

نرم افزار ISO تنها اجازه نصب برنامه از اپ استور را می دهد. بعد از جیلبریک کردن آیفون این محدودیت از بین می رود و می توانید مانند گوشی های اندرویدی برنامه های مورد نظر خود را از فضا های مختلف دانلود و نصب کنید.

حذف برنامه های از پیش نصب شده

بعد از جیلبریک کردن آیفون می توانید هر برنامه ای را که نیاز ندارید حذف کنید و دیگر هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در گوشی های آیفون و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران