صفر تا صد نصب ویندوز 10

نحوه نصب ویندوز 10 بسیار ساده است، تنها کافیست که به یک‌سری نکات و ریزه‌کاری‌ها دقت کنید، تا ظرف مدت کوتاهی موفق به این کار شوید. به طور کلی نصب ویندوز از چند روش مختلف قابل انجام است که از جمله آن می‌توان به نصب ویندوز روی ماشین مجازی و نصب به کمک فلش یا سی‌دی اشاره کرد. این دو روش نصب درواقع شبیه هم هستند وتنها فرق آن‌ها در بوت ویندوز است. صفر تا صد نحوه نصب ویندوز 10 در این مقاله آورده شده است، پس ما را تا انتها همراهی کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

مراحل نصب ویندوز 10 به طور خلاصه

در این مقاله نحوه نصب ویندوز 10 را از طریق فلش یا سی‌دی مورد بررسی قرار می‌دهیم. نحوه نصب ویندوز 10 به صورت تیتروار به صورت زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا باید پیش نیازهای لازم برای نصب ویندوز 10 را بر روی سیستم خود بررسی نمائید.
  • مرحله دوم: باید نسبت به تهیه منبع نصب ویندوز اقدام کنید، برای این کار نیاز به دانلود فایل ISO ویندوز 10 خواهید داشت.
  • مرحله سوم: راهنمای کامل نصب را که در این مقاله آورده شده است، را دنبال کنید.

اکنون هریک از این مراحل در زیر بیان می‌شود، تا شما با نحوه نصب ویندوز 10 به طور کامل آشنا شوید.

در زودکمک تعمیرات لپ تاپ در برندهای مختلف به صورت تخصصی و با استفاده از قطعات اورجینال انجام میشه

نصب ویندوز 10

پیش نیازهای نصب ویندوز 10

برای اینکه بتوانید ویندوز 10 را بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید، باید ابتدا پیش نیازهای نصب را آماده کنید. این موارد عبارتند از:

  • پردازنده:

که حداقل پردازنده باید 1 گیگاهرتز باشد.

  • رم:

برای نصب نسخه 32 بیتی ویندوز 10، نیاز به حداقل 1 گیگابایت رم دارید. به منظور نصب نسخه 64 بیتی ویندوز به رم بیشتری احتیاج دارید، حدود 2 گیگابایت رم برای این کار کفایت می‌کند.

  •  کارت گرافیک:

Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 driver

  • هارددیسک:

میزان فضای آزاد هارد دیسک با توجه به نسخه ویندوز متفاوت است. به منظور نصب ویندوز 32 بیتی ویندوز به فضای آزاد هارد دیسک 16 گیگابایت احتیاج دارید. این میزان، برای نصب ویندوز 64 بیتی افزایش یافته و به حدود 20 گیگابایت فضا می‌رسد.

  • منبع نصب ویندوز:

منبع همان فایل حاوی نسخه ویندوز است که به کمک سی دی یا فلش نصب می‌گردد.

بوت كردن سیستم برای نصب ویندوز 10

_ نحوه نصب ویندوز 10 به این صورت است که ابتدا فلش را به کامپیوتر خود متصل کنید، البته اگر می‌خواهید که ویندوز را از روی سی‌دی نصب کنید، باید آن را داخل دستگاه قرار دهید. در مرحله بعد باید تنظیمات مربوط به بایوس کامپیوتر را پیکربندی نمائید.

نحوه بوت كردن سیستم برای نصب ویندوز 10

_ اگر از فلش استفاده می‌کنید، آن را قبل از وارد شدن به محیط بایوس به دستگاه متصل کنید، تا توسط سیستم شناسایی شود. اگر این کار را انجام نداده‌اید، باید از محیط بایوس خارج شده و بعد از متصل کردن فلش، مراحل را طی کنید.

بوت كردن سیستم برای نصب ویندوز 10

_ برای این منظور نخست دستگاه را ری‌استارت نمائید. قبل از این‌که صدای بیپ شنیده شود، چند بار پشت سر هم کلید DELETE کیبورد را بفشارید. در مرحله بعد به صفحه‌ای وارد می‌شوید که باید روی تب Boot کلیک کنید. بعد از آن گزینه Boot Device Priority را بزنید و در نهایت کلید enter را فشار دهید.

نحوه نصب ویندوز10

_ اکنون باید گزینه st Boot Device را برگزینید، اگر عملیات بوت شدن را به کمک سی‌دی انجام می‌دهید، از لیست باز شده باید روی گزینه CD-ROM کلیک کنید. چنانچه فلش را برای نصب ویندوز به کار برده‌اید، باید گزینه Removable Device را انتخاب کنید و سپس کلید Enter را بفشارید.

نحوه نصب ویندوز 10

_ بعد از انجام این مراحل برای ذخیره تغییرات، باید دکمه F10 را بر روی صفحه کلید کامپیوتر خود بزنید و در آخر بر روی OK کلیک نمائید. در این مرحله سیستم ری‌استارت می‌شود و می‌توانید باقی مراحل نصب ویندوز 10 را انجام دهید.  

چطور ویندوز10 نصب کنم

_ نحوه نصب ویندوز 10 بعد از اجرا شدن مجدد سیستم به این صورت است که باید کلید Enter را بزنید. پس از چند لحظه صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید زبان، موقعیت مکانی و زبان کیبرد خود را برگزینید و در نهایت گزینه Next را انتخاب کنید.

آموزش کامل نصب ویندوز 10

 _در مرحله بعدی در صفحه نشان داده شده، گزینه Install Now را بزنید. اکنون لایسنس ویندوز را وارد کنید. اگر کد لایسنس را ندارید، گزینه I do not have a product key را انتخاب کنید. حال از لیست نمایش داده شده گزینه windows home 10 را انتخاب کرده و Next را بزنید.

نصب ویندوز10

_ در فرآیند نصب ویندوز 10 باید قوانین را تایید کنید و گزینه I accept the License terms را انتخاب نمائید. با زدن Next وارد صفحه بعدی می‌شوید. در صفحه نمایش داده شده گزینه Custom را برگزینید. اکنون درایوی را که قصد دارید، نسخه نصبی ویندوز در آن قرار گیرد، را انتخاب کنید. بعد از برگزیدن درایو مورد نظر گزینه Format را انتخاب کرده و سپس Next را بزنید.

مقاله پیشنهادی: 14 دلیل کند کار کردن لپ تاپ 

صفر تا صد آموزش نصب ویندوز10

_ در این مرحله کامپیوتر چند دفعه ری‌استارت می‌گردد. بعد از آن از شما خواسته می‌شود که کشور خود را انتخاب نمائید. بهتر است که بر روی گزینه United States کلیک کرده و سپس Yes را بزنید. اکنون باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای برگزیدن زبان فارسی گزینه Add layout را انتخاب کرده و از لیست ظاهر شده بر روی Persian کلیک نمائید.

صفر تا صد نصب ویندوز 10

_ در مرحله بعدی برای کامپیوتر خود اسم انتخاب کنید و بعد یک رمز عبور برای ویندوز 10 تعریف کنید و در آخر دکمه Next را بزنید. برای بالا بردن امنیت سیستم از شما در مرحله بعد سه سوال پرسیده می‌شود. پس از پاسخ به سوالات روی Next کلیک کنید.

نصب ردن ویندوز 10

_ در مرحله بعد می‌توانید، تنظیمات حریم خصوصی ویندوز را انجام دهید. برای این کار لازم است که گزینه Accept را انتخاب کنید. در مرحله آخر صفحه کورتانا که درواقع دستیار دیجیتال ویندوز است، نمایش داده می‌شود. در این صفحه بر روی  گزینه Not now کلیک کنید. حال باید منتظر بمانید که نصب ویندوز تمام شود. پس از اتمام کامل فرآیند نصب، می‌توانید از این نسخه پرقدرت ویندوز لذت ببرید.

آموزش نصب کردن ویندوز 10

پس از نصب ويندوز 10 از چه مزایایی برخوردار می‌شوید؟

اکنون که با نحوه نصب ویندوز 10 آشنا شدید، بهتر است مزیت‌های این سیستم عامل پیشرفته را نیز بدانید. پس از نصب ويندوز 10 از این مزایا برخوردار خواهید شد:

  • سرعت بوت پائین‌تر از 5 ثانيه
  • سرعت بسیار بالای ساخت اکانت جديد
  • امنيت بالا و عدم وجود بد افزار
  • مصرف شارژ کم

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران