امروزه با استفاده از گوشی های هوشمند، رایانه ها و هر دستگاهی که بتواند از مرورگر پشتیبانی کند امکان ساختن فایل gif وجود دارد. محبوبیت بالای  تصاویر گیف و پذیرش گسترده آن در پلتفرم ها باعث شده که بسیاری از کاربران فکر ساخت آنها باشند. بهتر است برای ساخت گیف و داشتن یک خروجی با کیفیت به سراغ بهترین روش ها و ابزار های تبدیل فیلم به گیف در موبایل یا دستگاه های دیگر بروید. کاربر گرامی در صورت نیاز به تعمیر گوشی موبایل در محل با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید.

نام GIF مختصر شده عبارت Graphics Interchange Format است، که اولین بار توسط استیو ویلهایت در سال های پایانی دهه هشتاد میلادی گسترش پیدا کرد. فایل های گیف برای دانلود سریع از شبکه در نظر گرفته شده بودند؛ اما با گذشت زمان امکان نمایش انیمیشن ها نیز به آنها اضافه شد. امروزه. نرم افزار ها و دستگاه های مختلف از این فرمت پشتیبانی می کنند و یکی از فرمت های محبوب در سطح وب به شمار می رود.

تبدیل فیلم به گیف

روش های موجود برای تبدیل فیلم به گیف

1-از طریق سایت های آنلاین رایگان

این روش از باقی روش ها ساده تر است و هم با موبایل و هم کامپیوتر انجام می شود و برای زمان هایی مناسب است که:

  • حجم ویدیو شما زیاد نیست.

  •  سرعت اینترنت شما برای بارگزاری و دانلود از سایت بالا باشد.

  • زمانی که فقط برای یک یا دو فایل به صورت موقت می خواهید این کار را انجام دهید.

مشاوره آنلاین زود کمک

2-از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ

برای تبدیل فیلم به گیف با سیستم می توانید از یک نرم افزار ساده کمک بگیرید که در ادامه ما دو نرم افزار کم حجم، سریع و بی نقص را معرفی کرده ایم.

3-از طریق گوشی مویابل

می توانید روی گوشی اندروید یا آیفون خود اپلیکیشن نصب کنید و از طریق آن تبدیل فیلم به گیف را انجام دهید.

نکات مهم ساختن فایل gif

  • اگر طول ویدیوی شما بیشتر از ۱۰ ثانیه باشد فرایند تبدیل ویدیو به گیف طولانی شده و حجم فایل گیف نیز بسیار زیاد خواهد شد.

  • هر چه گیف کوتاه تر باشد جذاب تر، کم حجم تر و برای مخاطب شما قابل قبول تر خواهد بود.

  • هر چه تعداد رنگ های ویدیو بیشتر باشد حجم گیف شما بیشتر خواهد شد.

  • هر چه DPI (کیفیت) و همچنین ابعاد (طول و عرض) و نیز تعداد Frame (فریم یعنی تعداد تصویر در ثانیه) بیشتر باشد، کیفیت گیف بالاتر و در نتیجه حجم آن نیز افزایش می یابد

  • اگر بخواهید گیف را برای کاربران موبایل طراحی کنید، طول تصویر حدود ۴۰۰ پیکسل کافی است.

این مقاله کاربردی رو از دست نده: 6 تا از اصلی ترین نشانه های هک شدن گوشی موبایل چیست؟

1-تبدیل فیلم به گیف از طریق سایت آنلاین

در ادامه مطلب 2 سایت کاملا رایگان که سرعت پردازش و بارگزاری بالایی دارند را معرفی می کنیم. این روش آنلاین هم در موبایل و هم در کامپیوتر قابل انجام است. در هر دو روش این امکان وجود دارد که چند ویدیو را به داخل این سایت ها ادد کنید تا به گبفت تبدیل شوند.

از طریق سایت Img2go

  1. بعد از ورود به سایت روی دکمه Choose File کلیک کنید و سپس ویدیو خود را انتخاب کنید. ویدید به صورت اتوماتیک شروع به بارگزاری می کند.

  2. روی دکمه START کلیک کنید تا تبدیل فیلم به گیف انجام شود.

به همین راحتی تبدیل ویدیو به گیف انجام می شود. این وب سایت سریع ترین، کم حجم ترین و بالاترین کیفیت را در بین سایت های مشابه دارد.

نکته: اگر گیف را برای موبایل و شبکه های اجتماعی می خواهید در قسمت Optional Settings، پهنای گیف (Width) را حدود ۴۰۰ و بقیه موارد را دست نخورده بگذارید.

از طریق سایتEzgif  

تفاوت این سایت با سایت های مشابه این است که علاوه بر تنظیم ابعاد خروجی می توان تعداد فریم ها در ثانیه را نیز تنظیم کرد. هر چه تعداد فریم کمتر باشد فیلم حالت بریده بریده و کم کیفیت تری دارد. همچنین زمانی که می خواهید قسمت خاصی از فیلم را به گیف تبدیل کنید، می توانید در بخش تنظیمات مشخص کنید که از ثانیه چند تا چند تبدیل فیلم به گیف انجام شود. مراحل ساخت گیف با استفاده از این سایت:

  1. روی گزینه Choose File کلیک کنید، ویدیو تان را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه Upload Video آن را بارگزاری کنید.

  2. بعد از آپلود شدن ویدیوتان، وارد صفحه بعد می شوید. اگر نیازی به تنظیمات خاصی ندارید بدون هیچ کار اضافه ای روی دکمه Convert to gif در پایین صفحه کلیک کنید.

  3. فایل گیف آماده است. روی آن کلیک راست کرده و ذخیره کنید. یا اینکه روی آخرین گزینه پایین سمت راست Save کلیک کنید.

نکته: در تصویر باز شده مشاهده می کنید که تعدادی ابزار ویرایش اضافه وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سرعت، اندازه، برش و چیدمان گیف خود را تغییر دهید.

2-با کمک کامپیوتر یا لپ تاپ

در ادامه ما یک نرم افزار با حجم 2 مگابایت معرفی می کنیم که برای تبدیل فیلم به گیف بسیار کاربردی است. با استفاده از این نرم افزار می توانید بخشی از فیلم های طولانی را تبدیل به گیف کنیم بدون اینکه قسمتی از آن را برش بزنیم. اندازه، کیفیت فایل خروجی و... کاملاً قابل تنظیم می باشد.

بیشتر بخوانبد: عیب یابی و تعمیر لپ تاپ خاموش در محل با گارانتی

از طریق نرم افزار Aoao

این نرم افزار بهترین نرم افزار موجود برای تبدیل فیلم به گیف است. برای شروع کار با این نرم افزار ابتدا:

  • ویدیو خود در برنامه را Load کنید.

  • سپس محل ذخیره فایل گیف را مشخص کنید.

  • در این مرحله روی دکمه Convert کلیک کنید

به همین راحتی تبدیل ویدیو به گیف انجام می شود. توجه کنید که گزینه هایی که در پایین برنامه است اختیاری می باشد.

3-تبدیل فیلم به گیف با کمک گوشی

در گوشی های اندرویدی

بهترین اپلیکیشن برای تبدیل ویدیو به گیف در گوشی های اندرویدی Gif makr است که می توانید آن را از گوگل پلیر دانلود کنید. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار راحت است و تنها کافی است بعد از نصب ان را باز کنید و ویدیو خود در گوشی را انتخاب کنید. سپس ویدیو خود را به گیف تبدیل کنید. می توان به گیف شکلک، رنگ، متن و... اضافه کرد.

 در گوشی های آیفون

از طریق اپ استور برنامهGif makr  را نصب کنید و آن را باز نمایید. ازداخل خود برنامه ویدیوی مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس آن را با کمک گزینه Video to gif تبدیل به گیف نمایید. این برنامه در حال حاضر بهترین برنامه رایگان آیفون برای این کار است.

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در گوشی های اندروید و آیفون و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست تعمیر خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران