حالت مهمان در اندروید

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بخواهید گوشی خود را به هر دلیلی برای مدتی به دوست خود یا شخص دیگری بدهید. در این مواقع نگرانی اصلی شما می تواند اطلاعات و حریم شخصی تان باشد. خوشبختانه، فعال کردن حالت مهمان گوشی امکان محافظت از اطلاعات شخصی را به شما می دهد. با فعال کردن حالت مهمان در اندروید، می توانید امنیت اطلاعات و حساب های گوشی خود را تامین کنید.

حالت مهمان یا Guest Mode، قابلیتی کاربردی است که دسترسی های اضافی را در گوشی محدود می کند. با فعال شدن این حالت، یک حساب جدید در گوشی ایجاد می شود که تنها برنامه های پیش فرض گوشی در آن نمایش داده می شوند. در این حساب جدید، هیچ کدام از اپلیکیشن هایی که نصب کرده اید و داده ها و اطلاعات شخصی مانند فایل های صوتی و تصویری و … نمایش داده نمی شوند. در این مقاله روش فعال و غیرفعال کردن حالت مهمان در گوشی های اندروید را به شما آموزش می دهیم.

حالت مهمان در اندروید

نحوه فعال کردن حالت مهمان در اندروید

برای فعال کردن حالت مهمان در گوشی های اندروید، 3 روش وجود دارد که در ادامه به شرح هر کدام از این روش ها می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک  نحوه فعال کردن Guided access در آیفون هم اینجا ببین. 

روش اول فعال کردن حالت مهمان در گوشی اندروید

  • ابتدا به منوی تنظیمات (Settings) رفته و به بخش تنظیمات پیشرفته یا advanced بروید.

  • اکنون برای فعال کردن Guest Mode در اندروید، به قسمت کاربران متعدد (multiple users) و در برخی گوشی های دیگر، بخش کاربران و حساب (users and accounts) بروید.

  • حالا در لیست حساب های نمایش داده شده، حساب مهمان (Guest Mode) را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

  • تمام! اکنون حالت مهمان موبایل شما فعال شده است.

لازم به ذکر است که کاربر حساب مهمان به طور پیش فرض نمی تواند با گوشی شما تماس تلفنی برقرار کند. در صورتی که می خواهید اجازه برقراری تماس را به کاربر مهمان بدهید، روی آیکون دنده ‌ای شکل در کنار “مهمان” ضربه بزنید و روی لغزنده ای که می بینید کلیک کنید تا کاربر مهمان قادر به برقراری تماس با گوشی باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک

روش دوم فعال سازی Guest Mode در گوشی های اندروید

برای فعال کردن حالت مهمان در اندروید می توانید از روش زیر هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روش ممکن است در برخی از گوشی ها در دسترس نباشد.

  • روی آیکون پروفایل خود در نوار اعلانات گوشی کلیک کنید.

  • اکنون حساب خود را به حساب مهمان (Guest) تغییر دهید.

روش سوم فعال کردن حالت مهمان در گوشی های اندروید

در گوشی هایی که از تنظیمات حالت مهمان پشتیبانی نمی کنند، با استفاده از نصب برنامه های مخصوص این کار می توانید از اطلاعات خود محافظت کنید.

قابلیت NFC موبایل چیه و چجوری کار می کنه؟ 

مشاوره آنلاین زودکمک

غیرفعال کردن Guest Mode در اندروید

برای غیرفعال کردن حالت مهمان، از طریق همان مسیر گفته شده برای فعال سازی این حالت می توانید آن را غیرفعال کنید و حساب مهمان را به حساب خود تغییر دهید. بعد از غیرفعال کردن Guest Mode، تمام اطلاعات، برنامه و حساب هایتان مجددا در دسترس خواهند بود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1403/06/01-13:36

درود بر شما Lila jamshidi عزیز

ممنون که با در ارتباط هستید.

Lila jamshidi
1403/05/26-14:12

عالی