آموزش تبدیل پی دی اف به اکسل

نحوه تبدیل پی دی اف به اکسل چگونه است؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده، در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا روش تبدیل PDF به Excel را به شما آموزش دهیم. برای این منظور می توان از چند طریق اقدام کرد. برای تبدیل فایل پی دی اف به اکسل می توانید هم از طریق خود برنامه Excel و هم از طریق وب سایت ها و نرم افزارهای مخصوص این کار اقدام کنید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا این روش ها را فرا گیرید.

آموزش تبدیل پی دی اف به اکسل

روش های تبدیل پی دی اف به اکسل

اکنون به شرح هر یک از روش های تبدیل PDF به اکسل که در بالا به آن ها اشاره کردیم می پردازیم.

تبدیل فایل PDF به اکسل در برنامه Excel

برای تبدیل کردن پی دی اف به اکسل از طریق خود برنامه اکسل، به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا باید فایل PDF خود را در برنامه اکسل بارگذاری کنید. برای این منظور، اکسل را باز کرده و در نوار ابزار بالای برنامه، روی سربرگ Data و سپس Get Data کلیک کنید.

تبدیل PDF به اکسل

  • در بخش Get Data، روی گزینه اول کلیک کرده و سپس From pdf را انتخاب نمایید.

تبدیل PDF به Excel

  • حالا در پنجره باز شده فایل PDF خود را انتخاب کنید.

  • پس از بارگذاری فایل، پنجره Navigator برای شما باز می ‌شود. در این پنجره می توانید پیش ‌نمایش جدول‌ هایی را که اکسل می ‌تواند از فایل پی دی اف شما استخراج کند، ببینید.

  • پس از انتخاب جدول، برای ایجاد تغییر در آن، می توانید گزینه Transform Data در پایین پنجره را انتخاب کرده و از طریق پنجره ویرایشگر Power Query Editor که به شما نمایش داده می شود، تغییرات موردنظر خود را اعمال نمایید.

تبدیل فایل PDF به اکسل  

تبدیل پی دی اف به Excel

  • بعد از اعمال تغییرات، از سربرگ Home، دکمه Close & Load را بزنید تا جدول شما در صفحه اصلی اکسل وارد شود. همچنین با استفاده از گزینه ...Close & Load To می توانید گزینه های بیشتری را برای نمایش جدول در صفحات اکسل در اختیار داشته باشید.

تبدیل فایل پی دی اف به اکسل

  • در صورتی که نیازی به اعمال تغییرات نداشتید، جدول خود را از پنجره Navigator مستقیما در صفحه اکسل بارگذاری نمایید.

تبدیل پی دی اف به اکسل با سایت Smallpdf

این وب سایت یکی از بترین ابزارهای رایگان برای تبدیل PDF به اکسل است. این ابزار آنلاین، کیفیت تصاویر و رنگ های فایل پی دی اف شما را نیز به خوبی حفظ خواهد کرد. برای استفاده از این سایت، به صورت زیر عمل نمایید:

  • پس از وارد شدن به سایت Smallpdf، از طریق گزینه Choose files، فایل پی دی اف خود را در سایت بارگذاری کنید.

تبدیل کردن پی دی اف به اکسل

  • اکنون در پنجره باز شده گزینه Convert to excel را انتخاب کرده و دکمه Choose option را بزنید.

  • در نهایت، دکمه Download را در انتهای صفحه باز شده بزنید تا فایل اکسل ایجاد شده دانلود شود.

از دیگر سایت های تبدیل پی دی اف به اکسل می توان به وب سایت های pdf2XL، iLovePDF، pdf2GO و Convertio اشاره کرد که کار با آن ها بسیار ساده بوده و می توان به راحتی برای تبدیل پی دی اف به Excel، از این ابزارهای آنلاین استفاده کرد.

 رفع مشکل باز نشدن فایل های اکسل

تبدیل PDF به Excel با نرم افزار

همانطور که پیشتر گفته شد، یکی دیگر از راه های تبدیل PDF به اکسل، استفاده از برنامه های مخصوص این امر است. یکی از بهترین نرم افزارهای تبدیل پی دی اف به اکسل، برنامه PDF to Excel Converter می باشد که کار کردن با آن بسیار راحت است.

روش کار با این نرم افزار به این صورت است که با اجرای برنامه، تنها کافی است که با استفاده از گزینه Add PDF، فایل پی دی اف خود را در برنامه باز کرده و سپس گزینه Convert را برای تبدیل فایل پی دی اف به اکسل بزنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران