علت ظاهر شدن خطوط رنگی روی صفحه لپ تاپ چیست؟


پاسخ ها

به وجود آمدن خطوط رنگی روی صفحه لپ تاپ از مشکلاتی است که می تواند کاربران زیادی را درگیر خود کند. عوامل نرم افزاری یا سخت افزاری می توانند موجب بروز خطوط عمودی روی صفحه لپ تاپ شوند. این خطوط می توانند به شکل خطوط رنگی، خطوط عمودی یا افقی روی نمایشگر لپ تاپ ظاهر شوند. در این مقاله به بررسی مشکل خط خطی شدن صفحه لپ تاپ و نحوه رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

دلایل به وجود آمدن خطوط رنگی روی صفحه لپ تاپ

مهم ترین دلایلی که موجب ظاهر شدن خطوط عمودی روی صفحه لپ تاپ و به طور کلی خط خطی شدن صفحه نمایش آن می شوند، عبارتند از:

  • مشکلات نرم افزاری

  • خرابی کارت گرافیک

  • ضربه خوردن لپ تاپ

  • ایراد در ال سی دی دستگاه

  • خرابی کافت فلت

  • آب خوردگی لپ تاپ

در ادامه، هر یک از این موارد را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

خط خطی شدن صفحه نمایش لپ تاپ به علت مشکلات نرم افزاری

اختلالات نرم افزاری یکی از دلایل ظاهر شدن خطوط رنگی روی صفحه لپ تاپ است. این مشکل می تواند به دنبال درست نصب نشدن درایورهای گرافیکی لپ تاپ یا آپدیت نبودن آن ها رخ دهد. برای رفع مشکل خطوط عمودی روی نمایشگر لپ تاپ، لازم است که درایور کارت گرافیک را مجددا و به طور صحیح نصب کرد یا در صورت آپدیت نبودن، برای به روزرسانی آن ها اقدام کرد.

💻 رفع مشکل خط افتادن روی صفحه تلویزیون و مانیتور

به وجود آمدن خطوط افقی روی صفحه لپ تاپ به علت خرابی کارت گرافیک

از عواملی دیگری که موجب خط خطی شدن صفحه لپ تاپ می شود، خراب بودن کارت گرافیک است. خرابی این قطعه مهم باید توسط کارشناس متخصص تشخیص داده شده و برای تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ اقدام کرد.

ضربه خوردن دستگاه و ظاهر شدن خطوط رنگی روی صفحه لپ تاپ

وارد شدن ضربات فیزیکی سخت هم می تواند دلیل دیگری برای خط خطی شدن مانیتور لپ تاپ باشد. این ضربات می تواند به علت اصابت اجسام سخت به لپ تاپ یا زمین افتادن آن به دستگاه وارد شده و موجب اختلالات سخت افزاری در آن شود.

ایراد در ال سی دی دستگاه و خط خطی شدن صفحه لپ تاپ

بروز مشکل در LCD لپ تاپ و آسیب دیدن آن هم می تواند سبب بروز خطوط رنگی روی صفحه لپ تاپ از نوع افقی یا عمودی شود. آسیب دیدن ال سی دی هم تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند ضربه خوردن یا آب خوردگی لپ تاپ است. که می تواند منجر به تعویض ال سی دی لپ تاپ شود.

خط خطی شدن صفحه نمایش لپ تاپ به علت خرابی کابل فلت

کابل فلت از داخل لولای لپ تاپ عبور کرده و یکی از مهمترین اتصالات لپ تاپ محسوب می شود. این کابل، مادربرد و نمایشگر لپ تاپ را به یکدیگر متصل کرده و رابط میان این دو بخش اصلی لپ تاپ است. پارگی و خراب شدن کابل فلت می تواند موجب پرش تصویر، تصویر ندادن یا خط خطی شدن نمایشگر لپ تاپ شود.

✔ آموزش غیر فعال سازی touch pad لپ تاپ

آب خوردگی لپ تاپ و پیدایش خطوط رنگی روی صفحه لپ تاپ

آب خوردگی برای تمامی دستگاه ها و لوازم الکترونیکی مضر و آسیب زا است. یکی از آسیب های آب خوردگی لپ تاپ هم می تواند ظاهر شدن خطوط روی صفحه نمایش دستگاه باشد.

رفع مشکل خط خطی شدن صفحه لپ تاپ

برای رفع این مشکل، اگر علت بروز خطوط روی نمایشگر دستگاه ایرادات نرم افزاری باشد، همانطور که پیشتر گفته شد، با نصب مجدد درایوهای گرافیکی یا به روزرسانی آن ها می توان این مشکل را حل کرد.

کاربر گرامی، در صورت سخت افزاری بودن مشکل ظاهر شدن خطوط رنگی روی صفحه لپ تاپ، لپ تاپ شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر لپ تاپ خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

زود کمک

1400-09-14 10:29:21

پاسخ خود را بنویسید