علت اینکه پیام ...عدم سیگنال... روی تصویر تلویزیون نمایش داده می شود، چیست؟


پاسخ ها

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تماشای تلویزیون با ارور سیگنال موجود نیست (No signal) مواجه شوید. در چنین مواردی تلویزیون هیچ تصویری پخش نمی کند و این موضوع می تواند بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده باشد اما جای هیچ نگرانی نیست. در این شرایط پیش از فکر کردن به هزینه تعمیر تلویزیون های اینچ بالا به دلایلی که در ادامه مقاله به بررسی و روش های رفع آن پرداخته ایم توجه کنید.

سیگنال نداشتن تلویزیون

دلیل سیگنال نداشتن تلویزیون

عوامل مختلفی چون مشکلات اتصالات، آنتن، نوع تلویزیون ،نوع گیرنده و کابل آنتن در سیگنال نداشتن تلویزیون موثرند که از مهم ترین آن ها می توان به وجود ایراد در ارسال امواج اشاره کرد . با بروز این ارور در تلویزیون باید موارد زیر را بررسی نمایید.

1) قطعی، پارگی و حتی فرسودگی در کابل متصل کننده آنتن به تلویزیون 

2) استفاده نکردن از پایه های ثابت و مستحکم

3) استفاده از بردهای الکترونیکی چاپی ضعیف و نامرغوب که وظیفه نگهداری کابل آنتن را دارد. 

4) دریافت هم زمان یک سیگنال از دو محل متفاوت است.

5) کابل و Set-Top Box را بررسی کنید. گیرنده تنظیم ممکن است در برخی موارد دلیل عدم وجود سیگنال باشد.

6) مشکلات کابل، درگاه HDMI در بیشتر موارد، دلیل ظاهر شدن مشکل عدم وجود سیگنال را می توان به کابل های چند رسانه ای با کیفیت بالا (HDMI) یا درگاه ها مشاهده کرد.

مشا.ره آنلاین زودکمک خوندن علت تار شدن تصویر تلویزیون و راهکارهای رفع اون می تونه برات مفید باشه.

راه حل هایی برای رفع مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون یا (No signal) 

انتخاب آنتن مناسب برای تلویزیون

انتخاب صحیح یک آنتن مناسب برای تلویزیون شما می تواند مشکل عدم سیگنال تلویزیون را تا حد زیادی برطرف نماید. از این رو با توجه به وجود ساختمان های بلند و همچنین جهت دار بودن منابع ارسال بهتر است برای دریافت سیگنال بهتر از آنتن های هوایی چند جهته یا گردان استفاده نمایید. چرا که این نوع از آنتن ها امکان دریافت تمامی سیگنال ها را از جهت های گوناگون دارند.

متوقف کردن تداخلات سیگنال ها 

   وجود تمامی مانع ها بر چگونگی دریافت سیگنال و همچنین سیگنال نداشتن تلویزیون تاثیر گذار است. با جابجایی آنتن می توانید تداخلات وارد شده بر روی آنتن تلویزیون خود را رفع نمایید اما اگر تلویزیون شما گاهی تصویر دارد، مشکل سیگنال نداشتن نیست بلکه تصاویر دارای پرش، قطع و وصل شدن متناوب یا برفک می باشد.

تنظیم ارتفاع آنتن

آنتن باید بتواند سیگنال های ارسالی را از مرکز فرستنده دریافت نماید. فرستنده ها معمولا در بالاترین و مرتفع ترین نقاط شهر قرار دارند، در نتیجه آنتن ها نیز باید در محلی قرار بگیرند که دسترسی به سیگنال های ارسالی داشته باشند. برای این کار ابتدا باید آنتن را در خارج از خانه و در ارتفاع نصب کنید. این کار باعث دریافت سیگنال با کیفیت بالاتر می شود و می توانید تصویر واضح و بدون را تماشا نمایید.

نکته: به محل نصب آنتن های هوایی باید دقت لازم را داشته باشید، این مدل آنتن ها باید در ارتفاع نصب شده و در جای خود محکم باشند.

تقویت کننده های آنتن ها (آمپلی فایر ها یا بوسترها) 

استفاده ازتقویت کننده های آنتن ها می تواند مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون را رفع نماید و تصویر باکیفیت و بدون نویزی را به نمایش بگذارد.

متخصصان حوزه تعمیر تلویزیون، برای دریافت سیگنال های بهتر یا بیشتر تقویت کننده هایی با توان حول محور 14 دسی سیبل را پیشنهاد می کنند. با توجه به نکات ذکر شده بهتر است در هنگام خرید تقویت کننده ها را شناخته و سپس برای رفع مشکل تلویزیون بدون سیگنال خود اقدام به خرید نمایید.

مشاوره آنلاسن زودکمک تعمیر بک لایت تلویزیون توسط تکنسین های مجرب زودکمک انجام می شه. کافیه با 1662 تماس بگیری

کاربرد انواع آنتن های تلویزیون

آنتن ها با توجه به موقعیت استفاده از آن ها مدل ها و کاربرد های متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی هریک از آن ها می پردازیم.

چرا تلویزیون سیگنال ندارد

آنتن رومیزی (قابل استفاده در منزل یا داخل محل کار)

آنتن رومیزی بسیار سبک بوده و رابط کاربری بسیار آسانی دارد. کاربرد آنتن های رومیزی در منازل یا اداراتی است که در طبقات بالایی قرار گرفته اند و کمتر به مشکل ارور بدون سیگنال برخورد می کنند. همچنین تنظیم آنتن های رومیزی بسیار آسان است.

آنتن هوایی ثابت

این آنتن ها برای مکان هایی با سیگنال های قوی  مناسب می باشند.

آنتن هوایی گردان (متحرک)

کاربرد این آنتن ها در مناطقی که از انتقال دهنده های سیگنال دور هستند، مشخص می شود. مانند طبقات پایین، همکف، ساختمان های احاطه شده توسط برج ها و ساختمان های بلندتر یا مناطقی که از دکل های ارسال کننده امواج فاصله زیادی دارند.

در صورت رفع نشدن مشکل از طریق روش های ارائه شده، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد. جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر دستگاه خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

 

زود کمک

1400-11-06 12:35:49

پاسخ خود را بنویسید