نمیتوان هیچ گونه اطلاعاتی را روی هارد ذخیره کرد، علت چیست؟

پاسخ ها

ذخیره نشدن اطلاعات روی هارد یکی از مشکلات شایعی است که می تواند کاربران زیادی درگیر خود کند. مشکل کپی نشدن فایل روی هارد می تواند به علت عوامل مختلفی رخ دهد. از جمله این عوامل می توان به ایراد در فریمور هارد، نوع فرمت هارد، وجود بدسکتور در هارد، خرابی هد هارد، ویروسی شدن هارد و... اشاره کرد. در ادامه این مقاله، به شرح هر یک از عواملی که سبب عدم انتقال فایل به هارد می شوند، می پردازیم. با زودکمک همراه باشید.

ذخیره نشدن اطلاعات روی هارد

دلایل ذخیره نشدن اطلاعات روی هارد

همانطور که پیشتر گفته شد، مهمترین دلایل منتقل نشدن فایل به هارد شامل موارد زیر می شود:

  • بروز مشکل در فریمور هارد

  • نوع فرمت هارد

  • وجود بدسکتور در هارد

  • خرابی هد هارد

  • ویروسی شدن هارد

در ادامه، هر یک از این موارد را بررسی می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک برای ذخیره نشدن اطلاعات روی هارد

معرفی بهترین نرم افزار تست سلامت هارد برای ویندوز

کپی نشدن فایل روی هارد به علت ایراد در فریمور

وجود مشکل در فریمور هارد و خراب بودن آن یکی از اصلی ترین عواملی است که موجب ذخیره نشدن اطلاعات روی هارد می شود. در این مواقع، ممکن است که تنها بتوانید فایل های خود را ببینید اما اجازه اجرا یا کپی کردن آن ها به شما داده نمی شود. برای رفع این مشکل، لازم است که هارد توسط یک کارشناس تعمیر هارد بررسی شده و مشکل فریمور آن رفع شود.

عدم انتقال فایل به هارد به علت نوع فرمت آن

در بسیاری از موارد، علت ذخیره نشدن اطلاعات روی هارد، نوع فرمت درایور شما می باشد. تنها کاری که برای رفع این مشکل باید انجام دهید، تغییر فرمت هارد است. معمولا با تغییر فرمت هارد به NTFS، مشکل کپی نشدن فایل ها روی هارد برطرف خواهد شد.

ذخیره نشدن اطلاعات روی هارد به علت وجود بدسکتورها

وجود بدسکتورها در هارد هم یکی دیگر از دلایل کپی نشدن و عدم انتقال فایل حجیم به هارد است. بروز بدسکتورها در هارد می تواند به علت مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری اتفاق بیفتد. در این مواقع باید علت بروز این ایراد را شناسایی کرده و برای رفع مشکل بدسکتور هارد اقدام کرد.

منتقل نشدن فایل به هارد به علت خرابی هد

هد قطعه ای از هارد است که که همیشه در حال حرکت بوده و از این رو در معرض آسیب دیدگی قرار دارد. کاهش سرعت پردازش هارد و کپی نشدن فایل ها روی آن از نشانه های خرابی هد به شمار می روند. خراب شدن هاد هارد می تواند به علت ضربه دیدن هارد، استفاده طولانی مدت از هارد و... رخ دهد. برای رفع این مشکل لازم است که برای تعمیر هد هارد توسط کارشناسان متخصص حوزه تعمیرات هارد اقدام کرد.

 آموزش ویدیویی ثبت درخواست رو اینجا ببین. 

ویروس ها، از دیگر عوامل ذخیره نشدن اطلاعات روی هارد

ویروسی شدن هارد هم می تواند موجب بروز مشکل کپی نشدن فایل روی هارد شود. برای بررسی ویروسی شدن هارد، درایو خود را به سیستم متصل نموده و آن را توسط یک آنتی ویروس فعال اسکن کنید. ویروس های پیدا شده را حذف کرده تا مشکل عدم انتقال فایل ها به هارد رفع شود.