معنی پیغام check tel line روی صفحه نمایشگر تلفن ثابت چیست؟

پاسخ ها

زمانی که پیغام بررسی خط تلفن (check tel line) در تلفن ظاهر می‌شود، باید تلفن را عیب یابی و بررسی کرد. ممکن است ایراد از خود تلفن ثابت و یا خط تلفن باشد. برای مثال شاید خط از مبدا، یعنی مخابرات قطع شده باشد. احتمال خرابی پریز، دوشاخه و یا سوکت تلفن هم وجود دارد. خرابی سیم و یا مدار تلفن هم دلایل دیگری هستند که در هنگام نمایش پیغام check tel line در تلفن ثابت باید بررسی شوند.
در صورت مواجه شدن با خطای check tel line در تلفن کاربر گرامی، تلفن شما نیاز به عیب یابی و بررسی تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر تلفن های بیسیم و سانترال خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

 پیغام check tel line در تلفن ثابت

پیغام Check Tel Line یعنی چه؟

این پیغام به دلیل بروز مشکل در سخت افزار و یا نرم افزار دستگاه نمایش داده شود. برای رفع این پیغام باید ابتدا به خوبی مشکل را بررسی کنید تا علت اصلی آن را بیابید، سپس می‌توانید از راهکار‌هایی که در این مقاله برای برطرف کردن این مشکل آورده شده است استفاده کنید.

پیغام Check Tel Line یعنی خط تلفن را بررسی کنید. در بعضی مواقع ممکن است که مشکل فقط مربوط به قطعی خطوط باشد، همچنین امکان دارد که اختلال و خرابی به مخابرات مرتبط باشد. در بعضی مواقع نیز شاید مشکلی در نرم افزار تلفن به وجود آمده باشد.

احتمال دیگری که موجب نمایش این پیام شود، وجود ایرادی در پریز تلفن یا برق خوردگی دستگاه است. از دیگر دلایل متداولی که باعث نمایش خطای check tel line می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • وجود مشکلات در مدار تلفن

  • مشکلات در سوئیچینگ

  • نصب نادرست تلفن

  • ایراد در پایانه‌های تلفن و چیدمان کابل

در نتیجه باید ابتدا با در نظر گرفتن شرایط، دستگاه را به خوبی عیب یابی کرد و علت اصلی مشکل و نمایش پیام check tel line را پیدا کرد.

مشکلات سوئیچینگ در تلفن

شاید علت نمایش پیام Check Tel Line در تلفن، وجود مشکلات سوئیچینگ میان چیدمان کابل‌ها و تجهیزات باشد. برخی از نشانه‌های مربوط به این مشکل عبارتند از:

  • قطعی خط

  • صدای همراه با نویز

  • عدم پاسخگویی

  • عدم ارسال و دريافت صدا

  • عدم قابليت برقراري تماس

در صورتی که مشکل مربوط به قطعی خط باشد، دلیل آن یکی از موارد زیر است:

  • خرابی در تجهیزات سوئیچینگ

  • خرابی اتصالات فرعی

  • خرابی در سیم کشی

  • تعویض شبکه

مشکلات داخلی سوئیچینگ

بعضی مواقع مشکلات سوئیچینگ باعث ایجاد صدای نویز می‌شوند، در این شرایط دلیل بروز این مشکل، وجود اختلالات الکترومغناطیسی می‌باشد. در صورتی که با مشکل عدم پاسخگویی مواجه شدید، امکان دارد که یکی از دلایل زیر باعث بروز آن شده باشد:

  • خرابی در تجهیزات سوئیچینگ

  • قطع شدن خط تلفن

  • نصب چندین دستگاه بر روی خط تلفن به صورت همزمان

علت زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک چیست؟ ،بررسی دلایل و راه های رفع آن

نصب نادرست تلفن یکی از دلایل نمایش پیام check tel line

در صورتی که به درستی دستگاه تلفن نصب نشده باشد، ممکن است با پیغام Check Tel Line  مواجه شوید. اگر در زمان راه‌اندازی تلفن، دستورالعمل‌های نصب را اجرا نکنید و یا از تجهیزات و قطعات نامناسبی استفاده کنید این مشکل بروز پیدا کند.

همچنین  این مشکل کارایی تلفن را کاهش دهد و عملکرد آن را ضعیف کند. در بعضی از شرایط حتی منجر به بروز خطرات امنیتی هم شود. اگر می‌خواهید تلفن خود را به درستی نصب کنید، توصیه می‌شود که از تجهیزات و قطعات باکیفیت و مناسب استفاده نمایید.

ایراد در مدار تلفن

در برخی مواقع ایراد در مدار تلفن، علت نمایش پیغام Check Tel Line در تلفن باشد. در این شرایط، باید تلفن خود را به نمایندگی تعمیرات تلفن بسپارید تا تکنسین‌های مجرب، مشکل تلفن را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و رفع کنند. دلایل زیر باعث بروز مشکل در مدار تلفن شود:

  • اعمال ضربه به تلفن

  • افزایش طول عمر تلفن

  • نفوذ رطوبت و یا وجود خرابی در قطعات مربوط به مدار

اتصال اشتباه به پریز برق در تلفن پاناسونیک

یکی دیگر از دلایلی که باعث نمایش پیغام Check Tel Line در تلفن شما شود، برق خوردگی (اتصال دو شاخه تلفن به پریز برق) است. این اشتباه ممکن است باعث بروز مشکلات سخت افزاری پیچیده و مهمی در تلفن شود.

این مشکل سخت افزاری است، به همین دلیل باید به نمایندگی تعمیرات تلفن برای برطرف کردن آن مراجعه نماید. برای رفع این مشکل، ابتدا باید دستگاه شما با دقت عیب یابی شود، چون امکان دارد که یک یا چند مورد باعث خرابی سخت افزار تلفن شما شده باشد.

در صورت بروز این مشکل، اصطلاحا گفته می‌شود که تلفن سوخته است. در صورتی که تلفن را به برق متصل کنید، دستگاه تحمل جریان برق را ندارد. در این شرایط اگر شدت سوختگی زیاد باشد تلفن به طور کامل خراب می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را درست کرد.

اتصال اشتباه به پریز برق در تلفن پاناسونیک

بروز مشکل در پریز تلفن پاناسونیک

اگر پریز برق مشکل داشته باشد نیز پیغام Check Tel Line در به نمایش گذاشته شود. این مشکل در بعضی مواقع مربوط به مخابرات بوده، ولی در بعضی مواقع به خود پریز تلفن نیز مربوط می‌شود. در این شرایط تلفن خود را به پریز دیگری وصل کنید، در صورتی که دیگر پیغام check tel line را مشاهده نکردید، پس پریز تلفن خراب بوده است.

ولی در صورتی که در پریز دیگری هم این پیام نمایش داده شد، پس مشکل مربوط به مخابرات است. البته پیشنهاد می‌شود که تلفن خود را در منزل دیگری نیز امتحان کنید، زیرا ممکن است که مشکل مربوط به کابل کشی درون منزل باشد.

قطع شدن خط تلفن در مخابرات

خطای check tel line مربوط به بروز مشکلی در خطوط تلفن است. شاید شما هم فکر کنید که این پیغام به اشکال در سیم کشی تلفن مربوط می‌شود، ولی امکان دارد که بعد از اینکه سیم کشی را به خوبی بررسی کردید، هیچ خرابی مشاهده نکنید. همچنین مطمئن باشید که تلفن نیز به طور کامل سالم باشد. در این شرایط توصیه می‌شود که با مخابرات تماس بگیرید.

پیام check tel line در تلفن ثابت با قطع شدن خط

بروز مشکل در سیم تلفن پاناسونیک

در بعضی مواقع قطعی در سیم تلفن متصل به پریز نیز باعث نمایش پیام Check Tel Line شود. در این شرایط توصیه می‌شود که با سیم دیگری تلفن را به پریز وصل کنید. در صورتی که مجددا پیغام Check Tel Line نمایش داده شد، به احتمال زیاد سیم تلفن از درون قطع شده است.

آموزش راه اندازی تلفن تحت شبکه VOIP ، قابل استفاده در شرکت ها 

نحوه رفع مشکل خطای check tel line در گوشی پاناسونیک

برای برطرف کردن این مشکل مراحل زیر را انجام دهید. توجه داشته باشید که این مراحل فقط وقتی که مشکل مربوط به نرم افزار تلفن باشد کاربردی است.

  • از درستی اتصال خط تلفن خود مطمئن شوید و تمامی دلایل مربوط به قطعی و مشکلات سخت افزاری تلفن را بررسی کنید.

  • با فشردن دکمه Reset پشت تلفن، دستگاه را ریست شدن کنید.

احتمالا بعد از این کار مشکل برطرف می‌شود. ولی در صورتی که مجددا پیام Check Tel Line  نمایش داده شد، مراحل زیر را انجام دهید:

  • قاب پشتی تلفن را باز کنید و باتری آن را جدا کنید.

  • بعد از آن با پارچه‌ای تمیز، محیط درون تلفن را به خوبی گردگیری کرده و مجددا باتری را درون جایگاهش نصب کنید.

  • مجددا دکمه Reset را نگه دارید تا دستگاه روشن شود.

بعد از این مراحل اگر مجددا پیام Check Tel Line نمایش داده شد، برای برطرف کردن مشکل فقط باید به نمایندگی‌های تعمیرات تلفن مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست