علت ارور VERY LOW TONER در پرینتر چیست؟


پاسخ ها

پرینتر هنگامی که متوجه شود میزان پودر باقی مانده در کارتریج پرینتر از حد استاندارد پایین تر است یکی از خطای های :

  • Toner Low

  • Cartridge is low

  • Replace Cartridge

  • VERY LOW TONER 

را بر روی نمایشگر پرینتر نشان داده و یا در صورتی که دستگاه فاقد نمایشگر و یا ال سی دی باشد با چشمک زدن چراغ های هشدار دهنده نوع خطا را به کاربر اعلام می کند.  

پرینتر شما پس از دریافت خطاهای VERY LOW TONER، نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد. جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر پرینتر خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

zdk-img-responsive

در چه مواقعی پرینتر ارور low toner error می دهد؟

ارور low toner error نشانگر این است که میزان تونر چاپگر کم است. چنانچه پودر یا جوهر کارتریج رو به اتمام رود، کیفیت چاپ به میزان قابل توجهی کاهش می ‌یابد. به همین دلیل این پیغام خطا نشان داده می ‌شود تا کاربر را از اتمام تونر آگاه سازد. به غیر از کم یا خالی بودن سطح تونر ممکن است ارور به این دلیل ظاهر شود که مواد موجود در مخزن کارتریج به طور مساوی توزیع نشده ‌اند.

بعد از این که میزان پودر کارتریج از حد استاندارد کمتر می ‌شود، باز هم دستگاه می ‌تواند به عملیات چاپ ادامه دهد. اما طبیعتاً تعداد چاپ ‌ها محدود خواهند بود و کیفیت برگه ‌های پرینت گرفته شده مانند سابق نیست. ناگفته نماند پیغام خطای low toner error همیشه قابل اعتماد نیست. زیرا گاهی تونر به حد کفایت وجود دارد، اما این ارور روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود.

 نحوه ریست کردن پرینتر و نمی دونی؟ پس حتما این مقاله کاربردی رو بخون

چگونه ارور VERY LOW TONER در پرینتر را رفع کنیم؟

لازم به ذکر است که برای رفع این ارور می توانید دستگاه را به صورت زیر ریست کنید.

  • وارد بخش Settings چاپگر شوید.

  • گزینه Printer Services را انتخاب کنید.

  • روی آیتم Reset to Default Factory بزنید.

  • حالا یک پیغام اخطار روی نمایشگر دستگاه ظاهر می ‌شود. شما باید Yes را انتخاب کنید تا مراحل بازگرداندن به تنظیمات کارخانه تکمیل گردد.

بیشتر بخوانید : آموزش ویدیویی ثبت درخواست

زود کمک

1401-03-23 11:24:26

پاسخ خود را بنویسید