علت کار نکردن کلید بک اسپیس صفحه کلید لپ تاپ چیست؟


پاسخ ها

کار نکردن بک اسپیس صفحه کلید یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران در کار با لپ تاپ مواجه شوند این است که کیبورد آنها کار نکند و به دلایل مختلفی صفحه کلید لپ تاپ به طور ناگهانی از کار بیافتد. این یک مشکل رایج نیست اما گاهی اتفاق می افتد که یکی از کلیدها مانند بک اسپیس و یا کلیه دکمه های کیبورد لپ تاپ از کار بیفتند. در بیشتر موارد به دلیل کثیف شدن و تجمع گرد و غبار و یا دیگر آلودگی هایی که در طول زمان روی و در زیر کیبورد می نشیند موجب عمل نکردن درست کیبورد می شوند.

دکمه های کیبورد دارای یک پایه فلزی و یک پایه پلاستیکی هستند. اصولا علت کار نکردن آن ها به دلیل خراب شدن این پایه‌ها یا گیر کردن چیزی در زیر آن‌ها است. برای رفع مشکل در قدم اول باید کیبورد لپ تاپ سرویس شود، اما اگر دلیل از کار افتادن کلید های کیبورد لپ تاپ سخت افزاری باشد باید جهت تعمیر و یا تعویض کیبورد لپ تاپ اقدام کرد.

کار نکردن بک اسپیس لپ تاپ

رفع مشکل کار نکردن دکمه اسپیس کیبورد با نصب مجدد درایور کیبورد

در برخی موارد با نصب مجدد درایور کیبورد مشکل کار نکردن بک اسپیس رفع می شود. بدین منظور طبق روش زیر عمل کنید.

  • ابتدا دکمه های Win+R را باهم بگیرید.

  • حالا devmgmt.msc را در کادر وارد کنید و OK را بزنید. اکنون device manager باز خواهد شد.

رفع مشکل کار نکردن backspace

  • بخش Keyboards را باز کنید. روی درایور کیبورد راست کلیک کنید و Uninstall device را انتخاب کنید.

رفع از کار افتادن دکمه کیبورد

  • روی Uninstall کلیک کنید. در صورتی که درایوری بد نصب شده باشد، بخش Others وجود دارد که در آنجا می‌توانید این درایورها را حذف کنید. اگر درایورها درست نصب شده باشند، این بخش وجود نخواهد داشت.

  • اکنون سیستم را ری استارت کنید تا درایورهای لازم نصب شوند.

بیشتر بخوانید: فیلم آموزشی رفع مشکل کار نکردن دکمه های کیبورد لپ تاپ

کاربر گرامی با توجه به موارد ذکر شده، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر لپ تاپ خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

زود کمک

1400-12-08 10:38:29

پاسخ خود را بنویسید