دلیل کار نکردن safari در آیفون


پاسخ ها

درود بر شما دوست عزیز

تیم نرم افزاری در واحد تعمیرات تخصصی موبایل اپل تمامی دلایل کارنکردن سافاری در گوشی آیفون و راه های برطرف کردن این مشکل را به شرح زیر بیان نمودند

روش های برطرف کردن مشکل نکردن سافاری در آیفون

1- آیفون یا آیپد را ریستارت کنید

تلاش برای راه‌اندازی مجدد دستگاه، اکثر مشکلات را برطرف می‌کند و احتمالاً می‌تواند کار نکردن سافاری را نیز برطرف کند. در اینجا نحوه راه اندازی مجدد آیفون یا آیپد آورده شده است.

1-1- ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید.

در آیفون X و بالاتر: دکمه کاهش صدا و دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید.

در iPhone SE 2nd or 3rd gen, 7 و 8 series: دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید.

در iPhone SE نسل اول، 5s، 5c یا 5: دکمه پاور را در بالا نگه دارید.

در iPad: دکمه پاور را در بالا نگه دارید.

1-2- اکنون نوار لغزنده پاور را بکشید تا دستگاه خاموش شود.

1-3- در مرحله بعد، دستگاه خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور آیفون خود روشن کنید.

اگر مشکل نرم افزاری است، راه اندازی مجدد دستگاه باید مشکل کار نکردن سافاری شما را برطرف کند. اگر اینطور نیست، سعی کنید چند تنظیمات نشان داده شده در چند اصلاح بعدی را تغییر دهید و ببینید که آیا کمک می کنند یا خیر.

پیشنهاد سایت: نحوه فعال کردن Guided access در آیفون

2- Safari Suggestions را خاموش کنید

ما کاملاً مطمئن نیستیم که چگونه این مشکل را برطرف می کند، اما بسیاری از کاربران گزارش دادند که انجام این کار باعث بازیابی عملکرد مرورگر آنها می شود. در اینجا نحوه غیرفعال کردن پیشنهادات جستجوی سافاری در iPhone یا iPad آورده شده است.

2-1- برنامه تنظیمات را باز کنید و Safari را باز کنید

2-2- «پیشنهادات موتور جستجو» را خاموش کنید.

به این ترتیب می توانید پیشنهادات موتور جستجو را غیرفعال کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید بررسی کنید که آیا Safari با تنظیمات Screen Time محدود شده است یا خیر.

3- تنظیمات زمان صفحه نمایش خود را ویرایش کنید

برای ارائه کنترل های دیجیتالی رفاه به کاربر، اپل گزینه ای برای تعیین محدودیت برای مدت زمان استفاده از هر برنامه ای دارد. اگر Screen Time را برای Safari فعال کرده باشید، پس از اتمام محدودیت تعیین شده، نمی توان از آن استفاده کرد. در اینجا نحوه حذف محدودیت برای اطمینان از عملکرد Safari به طور معمول در iPhone آمده است.

3-1- برنامه Settings را باز کنید و Screen Time را انتخاب کنید.

3-2- باید App Limits را انتخاب کنید.

3-3- اگر محدودیتی برای Safari وجود داشته باشد در این لیست نمایش داده می شود. روی آن ضربه بزنید و Delete Limit را انتخاب کنید.

این تضمین می کند که هیچ محدودیتی برای استفاده از Safari ندارید. اکنون باید بررسی کنید که آیا محدودیت شبکه در Safari تنظیم شده است یا خیر.

4-  تنظیمات سلولی را برای سافاری بررسی کنید

اگر دسترسی به داده‌های تلفن همراه را برای Safari خاموش کرده‌اید، و سعی می‌کنید از Safari در داده‌های تلفن همراه استفاده کنید، کار نخواهد کرد. بنابراین، باید محدودیت ها را حذف کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

4-1- برنامه Settings را باز کرده و Cellular را انتخاب کنید.

4-2- برای پیدا کردن Safari به پایین بروید. برای دسترسی سافاری به اتصال سلولی، کلید را روشن کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، شاید وقت آن رسیده است که سعی کنید تمام داده های مرور را از Safari پاک کنید.

5- تاریخچه سافاری و داده ها را پاک کنید

اگر برای مدت طولانی از سافاری استفاده می کنید، داده های وب سایت زیادی را جمع آوری می کند. این می تواند سرعت سافاری را کاهش دهد و بر عملکرد مرور وب تأثیر بگذارد. از این رو، پاک کردن تاریخچه مرور و حافظه پنهان از Safari هر دو هفته یکبار تمرین خوبی است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

5-1-  برنامه تنظیمات را باز کنید و Safari را انتخاب کنید.

5-2- روی "Clear History and Website Data" ضربه بزنید و "Clear History and Data" را برای تایید انتخاب کنید. با این کار تاریخچه مرور، کش ذخیره شده، کوکی ها و رمزهای عبور ذخیره شده شما حذف می شود.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل گیر کردن آیفون روی حالت Searching شبکه

6- اتصال به شبکه را بررسی کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از دلایل اصلی کار نکردن سافاری در آیفون و آیپد به دلیل عدم اتصال است.

اطمینان از اتصال شبکه در آیفون

در اینجا نحوه اطمینان از اتصال به یک شبکه خوب در دستگاه خود آورده شده است.

1- برنامه تنظیمات را باز کنید و Wi-Fi را انتخاب کنید.

2- اکنون، بررسی کنید که آیا شبکه وای فای که به آن متصل هستید قدرت کامل دارد و خطاهایی مانند "Not Connected to Internet" یا "Weak Security" را نشان نمی دهد.

اگر روی داده تلفن همراه کار می‌کنید، اتصال باید روی 4G یا 5G باشد که با قدرت سیگنال قوی اجرا می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر: علت پریدن آنتن آیفون

فعال کردن حالت اتصال  4G یا 5G

1- برنامه Settings را باز کرده و Cellular را انتخاب کنید.

2- مطمئن شوید که کلید برای Cellular Data روشن است. همچنین اطمینان حاصل کنید که شبکه به 4G/5G متصل است و قدرت سیگنال خوبی دارد.

3- اگر با وجود داشتن برنامه ای برای آن نمی توانید به یک شبکه 4G یا 5G متصل شوید، روی گزینه Cellular Data Options ضربه بزنید.

4- اکنون بر روی "Voice & Data" ضربه بزنید. 4G یا 5G را به عنوان شبکه پیش فرض خود انتخاب کنید.

7-  Hide IP Address From Trackers را خاموش کنید

گزینه "Hide IP Address From Trackers" تضمین می کند که آدرس IP شما در اختیار هیچ ردیاب مرورگر قرار نمی گیرد. برای اطلاعات بیشتر، می توانید مقاله ما در مورد ردیاب ها در سافاری را مطالعه کنید. با این حال، این باعث ایجاد چند مشکل می شود که ممکن است باعث شود سافاری در iPhone و iPad کار نکند.

غیر فعال کردن ویژگی Hide IP Address From Trackers درآیفون

1- برنامه تنظیمات را باز کنید و Safari را انتخاب کنید.

2- روی "مخفی کردن آدرس IP" ضربه بزنید.

3- اگر قبلاً نبوده، خاموش را انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی های Safari که ممکن است باعث ایجاد چند خطا شود افزونه ها هستند. در اینجا شما می توانید آنها را غیرفعال کنید تا سافاری در آیفون و آیپد کار نکند.

8- افزونه های سافاری را بررسی کنید

در حالی که برنامه‌های افزودنی سافاری در آیفون به گسترش عملکرد کمک می‌کنند، همه برنامه‌های افزودنی پایدار نیستند و برخی ممکن است مشکلاتی را در تجربه مرور وب شما ایجاد کنند. در اینجا نحوه غیرفعال کردن یک افزونه آورده شده است.

توجه: برنامه افزودنی که برای نشان دادن مراحل به شما استفاده می کنیم فقط یک مثال است. ما به هیچ وجه اظهار نمی کنیم که این برنامه افزودنی باعث ایجاد مشکل می شود.

8-1- برنامه تنظیمات را باز کنید و Safari را انتخاب کنید.

8-2- اکنون روی Extensions ضربه بزنید.

8-3- اکنون افزونه را انتخاب کرده و آن را خاموش کنید.

به این ترتیب می‌توانید برنامه‌های افزودنی را خاموش کنید تا مطمئن شوید که آنها وسیله مشکلی نیستند. با این حال، گاهی اوقات جاوا اسکریپت غیرفعال می تواند بر سافاری نیز تأثیر بگذارد. بیایید این را در بخش بعدی به تفصیل درک کنیم.

9- جاوا اسکریپت را فعال کنید

جاوا اسکریپت یک عنصر حیاتی در وب سایت ها است که محتوای تعاملی را فعال می کند. اگر آن را غیرفعال کنید، هیچ تصویر، ویدیو یا محتوای رسانه ای دیگر را در یک وب سایت نخواهید دید. بنابراین، می تواند از پاسخ سافاری در آیفون جلوگیری کند. در اینجا نحوه روشن کردن جاوا اسکریپت آمده است.

9-1- برنامه تنظیمات را باز کنید و Safari را انتخاب کنید.

9-2- به پایین اسکرول کنید و روی Advanced ضربه بزنید.

9-3- مطمئن شوید که کلید جاوا اسکریپت را روشن کرده اید.

به این ترتیب جاوا اسکریپت را فعال می‌کنید و مطمئن می‌شوید که انواع وب‌سایت‌ها در سافاری به خوبی کار می‌کنند. اگر این نیز کار نمی کند، باید بررسی کنید که آیا دستگاه شما به شبکه VPN متصل است یا خیر و آیا این کار مانع از کارکرد عادی Safari می شود.

10- VPN را غیرفعال کنید

VPN یک شبکه خصوصی است که آدرس IP شما را هنگام مرور وب پنهان می کند. با این حال، اگر با استفاده از یک سرویس قابل اعتماد به VPN متصل نشوید، هنگام مرور در Safari با سرعت پایینی مواجه خواهید شد. بنابراین، می توانید اتصال VPN را خاموش کنید.

10-1- برنامه تنظیمات را باز کنید و General را انتخاب کنید.

10-2- روی "VPN & Device Management" ضربه بزنید و مطمئن شوید که وضعیت VPN "Not Connected" باقی می ماند.

اگر هیچ یک از روش‌های بالا کار نمی‌کند، می‌توانید برخی از روش‌های عمومی را امتحان کنید که به حل بیشتر مشکلات در iPhone و iPad کمک می‌کنند، می‌توانید بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای iPhone شما وجود دارد یا خیر.

11- آیفون و آیپد خود را به روز کنید

اپل تضمین می کند که مشکلات بسیاری از کاربران را از طریق به روز رسانی نرم افزار برطرف می کند. بنابراین، بهتر است در آخرین نسخه iOS باقی بمانید. در اینجا آمده است که چگونه می توانید همین کار را انجام دهید.

11-1- برنامه تنظیمات را باز کنید و General را انتخاب کنید.

11-2-  روی Software Update ضربه بزنید و Download and Install را انتخاب کنید. با این کار آخرین آپدیت iOS برای iPhone و iPad شما دانلود و نصب می شود.

اگر این نیز جواب نداد، احتمالاً می توانید سعی کنید آیفون یا آی پد خود را به عنوان آخرین راه حل، ریست کنید.

12. همه تنظیمات را بازنشانی کنید

ریست کردن آیفون شما به احتمال زیاد هر مشکلی را برطرف می کند و برای سافاری هم کار نمی کند. در اینجا نحوه ریست کردن آیفون خود آورده شده است.

12-1- برنامه تنظیمات را باز کنید و General را انتخاب کنید.

12-2- روی Transfer یا Reset ضربه بزنید.

12-3- Reset را انتخاب کنید.

12-4- اکنون می توانید Reset Network Settings را انتخاب کنید تا تمام تنظیمات اصلی مربوط به شبکه، مانند تنظیمات Wi-Fi، تنظیمات تلفن همراه، رمزهای عبور ذخیره شده و غیره را بازیابی کنید.

اگر کار نکرد، می توانید Reset All Settings را انتخاب کنید. با این حال، با این کار تمام تنظیمات آیفون شما به حالت پیش فرض باز می گردد. با این کار هیچ یک از داده های شما پاک نمی شود.

12-5- اگر این نیز جواب نداد، می توانید سعی کنید آیفون خود را به طور کامل پاک کنید و از نو شروع کنید. در صفحه بازنشانی می توانید روی گزینه «Erase All Content and Settings» ضربه بزنید.

اکنون، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا آیفون خود را پاک و ریست کنید. با این حال، از آنجایی که گوشی شما را پاک می کند، پیشنهاد می کنیم یک نسخه پشتیبان کامل از آیفون و آی پد خود تهیه کنید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، این فقط باید به عنوان آخرین راه حل امتحان شود زیرا باید iPhone یا iPad خود را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید.

با این روش ها دوباره سافاری کار کنید. امیدواریم با روش های شرح داده شده مشکل کار نکردن گوشی شما برطرف شده باشد. در صورت عدم موفقیت در رفع مشکل کار نکردن سافاری دستگاه خود را به یک تکنسین مجرب نشان دهید تا از نظر نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار گیرد.

 

زود کمک

1402-11-23 10:26:22

پاسخ خود را بنویسید