دلایل زرد شدن صفحه تلویزیون

زرد شدن صفحه تلویزیون و به هم ریختن رنگ های آن می تواند یک مشکل بزرگ باشد. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. این که چطور از دستگاه خود مراقبت کرده اید یا حتی این که چطور تلویزیون خود را تنظیم کرده اید، همگی می تواند دلیلی برای بروز این مشکل باشد. در این مقاله دلایل اصلی زرد شدن تصویر تلویزیون و نحوه رفع این مشکل را بررسی می کنیم.

دلایل زرد شدن صفحه تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر برد تیکان تلویزیون به صورت کاملا تخصصی.

دلایل اصلی زرد شدن صفحه تلویزیون

5 دلیل اصلی و مهم برای زردشدگی صفحه تلویزیون وجود دارد که عبارتند از:

  • فعال بودن حالت eye comfort

  • تنظیمات دمای رنگ 

  • مشکلات نور پس زمینه

  • ضعیف شدن صفحه نمایش تلویزیون

  • سیگار کشیدن زیاد در کنار تلویزیون

در ادامه هر یک از این موارد را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک انواع برد تلویزیون و کاربرد هرکدومشون رو اینجا می تونی بشناسی. 

فعال بودن حالت eye comfort

eye comfort حالتی است که برای مبارزه با خستگی چشم و جلوگیری از بروز مشکل نزدیک بینی در تلویزیون ها تعبیه شده است. عملکرد این حالت به این صورت است که با محدود کردن نور آبی صفحه نمایش، رنگ و نور آن را گرم تر می کند. با حذف نور آبی، رنگ صفحه نمایش شما بیشتر به سمت زرد یا نارنجی می رود. با وجودی که این حالت می تواند برای مراقبت از چشم ها مفید باشد، اما اگر با نور زرد صفحه زیاد راحت نیستید می توانید با غیر فعال کردن این گزینه مشکل زرد شدن صفحه تلویزیون را برطرف کنید.

زرد شدن صفحه نمایش تلویزیون به علت تنظیمات دمای رنگ

در منوی تنظیمات تصویر تلویزیون ها، بخشی برای تنظیم کردن دمای رنگ تصویر وجود دارد. تنظیم دمای رنگ روی حالت های خیلی گرم سبب زرد شدن تصویر تلویزیون می شود.

مشکلات نور پس زمینه

در پشت تلویزیون یک پنل وجود دارد که به آن پنل نور پس زمینه گفته می شود. این پنل را به صورت خطوط چراغ قوه رو به صفحه نمایش خود در نظر بگیرید. این چراغ ها می توانند به صورت دیود یا لامپ باشند. هنگامی یک یک دیود یا لامپ در نور پس زمینه از بین می رود و از کار می افتد، نور صفحه نمایش شما بسیار کم شده و رنگ آن تغییر می کند. معمولا این تغییر رنگ ارغوانی است و در مواردی هم شاهد زرد شدن صفحه تلویزیون هستیم.

در صورتی که نور پس زمینه عامل بروز مشکل باشد، برای رفع مشکل زرد بودن صفحه تلویزیون به تعمیر تخصصی تلویزیون در محل نیاز است.

ضعیف شدن صفحه نمایش تلویزیون

بسیاری از فیلم ها فضای تاریکی دارند و برای افراد زیادی تماشای این فیلم ها با این میزان روشنایی خوشایند نیست. اما این بدان معنا نیست که شما باید تلویزیون خود را روی روشنایی 100 درصد قرار دهید. مطالعات نشان می دهد که صفحه نمایش LED می تواند اشعه UV ساطع کند. نگران نباشید، اشعه ماوراء بنفش تلویزیون ها به هیچ وجه بر ما تأثیر نمی گذارد. با این حال، در صورت استفاده زیاد از نور پس‌ زمینه، صفحه ‌های تلویزیون ما ممکن است آسیب ببینند.

اشعه ماوراء بنفش باعث تخریب صفحه نمایش تلویزیون می شود. این می تواند از یک منبع داخلی یا خارجی باشد. این بدان معناست که قرار دادن تلویزیون در کنار پنجره ای که نور خورشید زیاد است نیز ایده بدی است. تخریب ناشی از نور ماوراء بنفش به صورت یک تغییر رنگ زرد روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود. بنابراین ساده ترین راه حل برای مشکل زرد شدن صفحه تلویزیون، پیشگیری است.

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است در مواقعی که از تلویزیون استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید. همچنین، صفحه نمایش تلویزیون را دور از تابش زیاد نور خورشید قرار دهید و تا حد امکان از 100 درصد نور پس زمینه استفاده نکنید.

مشاوره آنلاین زودکمک می دونی تاخیر ورودی در تلویزیون چیه؟ 

سیگار کشیدن زیاد در کنار تلویزیون

سیگار کشیدن هم می تواند یکی از دلایل زرد شدن صفحه تلویزیون شما باشد. قطران و نیکوتین سیگار علاوه بر بوی بد یک رنگ زرد قوی نیز به جای می گذارد که می توانند هر جایی بنشینند؛ حتی روی صفحه تلویزیون. در این شرایط ممکن است حتی متوجه شوید که در زمان خاموش بودن تلویزیون همچنان می توانید لکه های زرد را در نزدیکی حاشیه های آن ببینید.

بر این اساس می توانید مطمئن شوید که مشکل دستگاه داخلی نیست و ایراد از بیرون است. شما می توانید با یک تمیزکاری ساده و پاک کردن صفحه تلویزیون از دود و کثیفی زردی روی صفحه را از بین ببرید. برای تمیز کردن صفحه تلویزیون حتما باید به صورت اصولی این کار را انجام دهید تا خود رطوبت و مواد شوینده موجب آسیب بیشتر به صفحه تلویزیون یا حتی قطعات داخلی آن نشود.

🔧📺 تعمیر تلویزیون صنام

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران