مشکلات بعد از شارژ کارتریج از جمله مسائلی است که کاربران برندهای مختلف پرینتر با آن مواجه می شوند. گاهی دیده می شود که پس از انجام عملیات شارژ کیفیت پرینت مانند سابق نیست و وجود یکسری ارورها عملکرد چاپگر را دچار اختلال می کند. در این مقاله قصد داریم که به خطاهای پس از شارژ کارتریج در پرینتر اشاره کرده و راه کارهای رفع آن را بیان کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

انواع خطاها و مشکلات پرینتر بعد از شارژ کارتریج

بعد از شارژ کارتریج مشکلاتی برای پرینتر ایجاد می شود که کاربر را سردرگم می کند، تعدادی از رایج ترین این مشکلات در زیر آورده شده است.

نشناختن کارتریج

یکی از مشکلات بعد از شارژ کارتریج که برای پرینتر به وجود می آید، شناسایی نشدن کارتریج توسط دستگاه است. این امر می تواند عملیات پرینت گرفتن را با چالش روبرو کند. کلیه کارتریج‌ها روکشی پلاستیکی دارند، چنانچه پس از شارژ این روکش از کارتریج جدا نشود؛ چاپگر نمی تواند آن شناسایی کند.

مورد دیگر این است که در کارتریج ها اتصالاتی فلزی وجود دارد که در صورت صدمه دیدن این قطعات فلزی پرینتر قادر نیست کارتریج جدید را بشناسد. کارتریج خریداری شده باید با نوع چاپگر سازگاری داشته باشد، در غیر این صورت موجب شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر می شود.

خطاها و مشکلات پرینتر پس از شارژ کردن کارتریج

پیغام خطای used black cartridge in use

بعضی از کاربرانی که اقدام به شارژ کارتریج می کنند، پس از آن با پیغام خطای used black cartridge in use روبرو می شوند. این ارور در واقع یکی از مهم ترین مشکلات بعد از شارژ کارتریج است و نشان می دهد که کارتریج توسط پرینتر شناسایی نمی شود.

بیشتر بخوانیم : تعمیر دستگاه کپی

پرینت کم رنگ

پرینت گرفتن کم رنگ نیز یکی از معضلاتی است که کاربران پس از شارژ کارتریج از آن گلایه مند هستند. این مشکل به دلایل مختلف ایجاد می شود، یکی از این علت ها ممکن است، استفاده از کاغذ نامرغوب باشد. بهتر است که نوع کاغذ متناسب با چاپگر و جوهر مصرفی خریداری شود، تا از بروز چنین مسائلی پیشگیری گردد.

از آنجا که رنگ مورد نیاز برای چاپ اسناد توسط کارتریج تامین می شود، اگر مقدار جوهر یا تونر آن، از حد استاندارد کمتر باشد، با چاپ های کم رنگ و بی کیفیت مواجه خواهید شد. علاوه بر آن استفاده از جوهر نامرغوب و ارزان قیمت هم باعث بروز این مشکل می شود.

کاهش کیفیت چاپ

یکی دیگر از مشکلات بعد از شارژ کارتریج کاهش کیفیت چاپ است. به طور کلی پس از هربار که اقدام به شارژ کارتریج می کنید، از میزان کیفیت کارتریج چیزی حدود بیست درصد کم می شود.  این امر به نوبه خود بر کیفیت چاپ ها تاثیر می گذارد.

ارور خالی بودن کارتریج

گاهی اوقات پس از شارژ کارتریج کاربر با خطای خالی بودن آن روبرو می شود. چنانچه با چنین اروری مواجه شدید، دکمه ok را فشار داده و عملیات چاپ را انجام دهید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، به احتمال زیاد چیپست نیاز به تعویض دارد. بهتر است که پس از هر دفعه شارژ کارتریج قطعاتی مانند درام و چیپست عوض شوند، تا از بروز این قبیل مسائل جلوگیری شود.

پودر ریزی کارتریج

پودر ریزی کارتریج مشکلی است که برای کاربران چاپگر‌های لیزری ایجاد می شود. علت بروز این مسئله استفاده از تونر نامرغوب و بی کیفیت است، البته اگر کارتریج توسط افراد بی تجربه شارژ شود، ممکن است مشکل پودر ریزی کارتریج به وجود بیاید. برای پیشگیری از  مشکلات بعد از شارژ کارتریج توصیه می شود که حتما از افراد ماهر و کاربلد برای شارژ کمک گرفته شود.

دلیل دیگر پودر ریزی کارتریج به خاطر پر شدن مخزن ضایعات کارتریج است. هر بار که از پرینتر برای چاپ استفاده می شود، مخرج اصلی کارتریج خالی شده، اما مخزن ضایعات به تدریج پر می‌شود. پس از پر شدن این مخزن مشکل پودر ریزی به وجود می آید و اگر فورا فکری به حال دستگاه نشود، ممکن است چاپگر خراب شود.

بیشتر بخوانیم : تعمیر پرینتر

خط انداختن روی صفحات

گاهی پس از شارژ کارتریج، یک سری خطوط روی برگه چاپ شده می‌افتد، دلیل این مشکل آسیب دیدن قطعات درونی کارتریج است. این مسئله اغلب برای انواع فیک و بی کیفیت کارتریج می آید. برای جلوگیری از مشکلات این چنینی باید هنگام تهیه کارتریج از اصالت کالا مطمئن شوید.

تاثیر تعویض قطعات در رفع خطاهای پس از شارژ کارتریج

بعضی از قطعات کارتریج پس از شارژ نیاز به تعویض دارند، این امر کمک می کند که از خطاهای پس از شارژ کارتریج ممانعت به عمل آید. به عنوان مثال در صورت خرابی مگنت کارتریج ممکن است، مشکلاتی همچون وجود خط‌های افقی روی برگه چاپ شده، کم‌رنگ یا تیره شدن چاپ، کاهش‌کیفیت چاپ و غیره به وجود آید. بهتر است که بعد از چند بار شارژ کارتریج این قطعه تعویض شود.

خرابی درام کارتریج نیز باعث بروز مشکلات بعد از شارژ کارتریج می شود. این قطعه هم باید پس از چند بار استفاده عوض شود. وجود نقطه‌‌های زیاد در کاغذ چاپ شده، لکه‌های تونر و غیره از جمله علائمی هستند که نشان می دهد، درام نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. اگر روی درام خراش افتاده باشد، حتما باید با یک قطعه جدید جایگزین شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران