بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری

افرادی که می خواهند لحظات مهم و خاصی که دوست دارند را با بهترین کیفیت فیلمبرداری کرده و آن ها را  ثبت کنند،  همواره به دنبال یافتن بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری هستند. امروزه بسیاری از افراد برای فیلمبرداری از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند و حتی دست به فیلم سازی با تلفن های هوشمند خود می زنند. از این رو، پیدا کردن بهترین گوشی ها برای فیلم برداری برای این افراد، مسئله ای حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین گوشی های مناسب فیلمبرداری از برندهای مطرح تولیدکننده گوشی های هوشمند بپردازیم، پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری

📱 تعمیرات تخصصی موبایل در تهران با قطعات اورجینال و گارانتی زودکمک در سریع ترین زمان ممکن. 

6 مدل از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری

در این بخش، 6 مدل از بهترین موبایل ها برای فیلمبرداری را به شما معرفی می کنیم که عبارتند از:

  • iPhone 15 Pro Max

  • Samsung Galaxy S24 Ultra

  • Google Pixel 8 Pro

  • Sony Xperia Pro I

  • Oppo Find X5 Pro

  • Xiaomi 13T Pro

در ادامه، به بررسی هر یک از این بهترین گوشی ها برای ضبط ویدئو خواهیم پرداخت.

مشاوره آنلاین زودکمک

📱 علت بی کیفیت شدن دوربین موبایل و روش های رفع این مشکل

گوشی آیفون 15 پرو مکس

iPhone 15 Pro Max را می توان به جرئت از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری دانست. همانطور که می دانید، گوشی های آیفون همواره در کیفیت دوربین و فیلمبرداری پیشتاز بوده اند. این گوشی می تواند با هر چهار دوربین خود در حالت 4K 60fps فیلم ‌برداری کند و همه این دوربین‌ ها هم از لرزشگیر بسیار عالی برخوردار هستند. جزئیات عالی، شارپنس فوق العاده، رنج داینامیکی  وسیع و رنگ ‌های بسیار دقیق از ویژگی‌ های اصلی این ویدئوها هستند. پردازش فیلم‌ ها در آیفون 15 پرو مکس بسیار طبیعی انجام می ‌شود، به گونه ای که حتی در لبه ‌ها نیز شارپنس بی ‌نقصی را می توان دید.

اپل در آیفون 15 پرو مکس از سنسور 48 مگاپیکسلی مدل Sony IMX803 با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی استفاده کرده است. این سنسور در پس لنزی 24 میلی‌متری با دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. به صورت پیش فرض تصاویر این گوشی 24 مگاپیکسلی به ثبت می ‌رسند.

عکس‌ و فیلم های گرفته شده با دوربین اصلی گوشی iPhone 15 Pro Max، بسیار با کیفیت و واضح هستند. تصاویر دارای جزئیات بسیار زیاد هستند و حتی سطح جزئیات در سوژه‌هایی مانند چمن، بوته‌ ها و شاخ و برگ درختان نیز در بهترین حالت ممکن نمایش داده می شوند. با این گوشی می توان فیلم هایی فاقد نویز با وایت بالانس دقیق ضبط کرد. همچنین، به علت دقت رنگ بسیار خوبی که آیفون 15 پرو مکس دارد، عکس‌ و ویدئوها تا حد زیادی نزدیک به واقعیت ثبت می ‌شوند.

عملکرد iPhone 15 Pro Max در فیلمبرداری در شب نیز بسیار مطلوب است و شما می توانید در نور کم هم فیلم‌ های عالی با جزئیات زیاد و نویز کم را ثبت کنید. عکس‌ ها و ویدیوهای ثبت شده در شب توسط این گوشی، دقت رنگ بالایی دارند. این گوشی جزئیات را در سایه ‌ها افزایش داده و کنتراست مطلوبی را در تصاویر و ویدئوهای ظبط شده توسط آن می توانید ببینید. با توجه به تمام این ویژگی های مثبت، می توان آیفون 15 پرومکس را از بهترین گوشی ها برای ضبط ویدیو محسوب کرد.

بهترین گوشی ها برای فیلم برداری

📱 علت سیاه شدن دوربین آیفون و روش های رفع این مشکل 

گوشی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra هم یکی دیگر از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری است. با این گوشی می توان ویدئوهایی با کیفیت 8K 30fps یا 4K 120fps را به ثبت رساند. فیلم‌ های ضبط شده با گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا، کیفیت بسیار خوبی دارند و در حالت 4K 120fps، بسیار نرم و روان به‌ نظر می‌ رسند.

دوربین اصلی این گوشی، 200 مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه 1.3 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرون ‌متری است. سنسور پشت لنزی 24 میلی ‌متری دوربین این گوشی با گشودگی دیافراگم F/1.7 بوده و از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. به لطف هوش مصنوعی فرایند حذف نویز نیز در این گوشی بسیار بهینه شده و در نتیجه شاهد عکس و فیلم های باکیفیت تری خواهیم بود.

سطح جزئیات تصاویر دوربین گوشی Galaxy S24 Ultra سامسونگ، بسیار خوب بوده و نویزی در آن ها دیده نمی ‌شود. همچنین، رنج داینامیکی، کنتراست و شارپنس بسیار خوبی در تصاویر ضبط شده با دوربین Samsung Galaxy S24 Ultra دیده می شود.

بهترین گوشی های مناسب فیلمبرداری

📱 تعمیر دوربین موبایل سامسونگ

گوشی Google Pixel 8 Pro

گوشی گوگل پیکسل 8 پرو را نیز می توان از بهترین موبایل ها برای فیلمبرداری به شمار آورد. به ‌لطف تراشه‌ Tensor G3 و ماژول پردازش تصویری که در این گوشی استفاده شده است، می توان عکس‌ ها و ویدیوهایی با گستره داینامیکی بسیار وسیع، جزئيات دقیق‌ را با دوربین Google Pixel 8 Pro ثبت کرد.

سیستم دوربین این گوشی شامل یک حسگر 50 مگاپیکسلی و دو حسگر 48 مگاپیکسلی برای لنزهای واید، اولتراواید و پریسکوپ تله ‌فوتو می شود. دوربین گوشی گوگل پیکسل 8 پرو، امکان فیلمبرداری 4K 60fps را به کاربر می دهد. دوربین فوق ‌‌عریض Google Pixel 8 Pro، 48 مگاپیکسل با فوکوس خودکار Dual Pixel PDAF، اندازه پیکسل‌‌ های 0.8 میکرومتری و زاویه دید 126 درجه‌ ای است.

دوربین عریض 50 مگاپیکسلی این گوشی، از قابلیت پیکسل بینینگ 4 در 1 بهره می ‌برد و در حالت پیش‌ فرض خروجی‌ های  12.5 مگاپیکسلی را در اختیار شما می‌گذارد. گوگل قابلیت ‌های هوش مصنوعی مختلفی را هم در این دوربین قرار داده و به‌لطف پردازشگر تصویر قدرتمند، می توانید تصاویر ضبط شده بسیار با کیفیتی را با این گوشی شاهد باشید. دوربین گوشی Google Pixel 8 Pro در شب هم عملکرد خوبی دارد و می توانید شاهد تصاویری با رنگ‌ های پرطراوت و شاداب، رنج داینامیکی بسیار مطلوب و وضوح بالا باشید. با تمام این ویژگی های مثبت، می توان این مدل گوشی را نیز در دسته بهترین گوشی ها برای فیلم برداری قرار داد.

بهترین موبایل ها برای فیلمبرداری

گوشی Sony Xperia Pro I  

یکی دیگر از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری، گوشی سونی Xperia Pro I است. با این گوشی می توانید ویدئوهایی با وضوح 4K HDR با نرخ 24، 25، 30، 60 و یا 120 فریم در ثانیه ثبت کنید. دوربین Sony Xperia Pro I، در فیلم‌ برداری از هر دو سیستم تثبیت لرزش یعنی OIS و EIS پشتیبانی می‌کند. همچنین در حین فیلم‌ برداری، به غیر از میکروفون ‌های دوگانه عادی دستگاه، می توان از یک میکروفون که در کنار دوربین اصلی قرار دارد نیز استفاده می شود که می ‌توان از آن برای ضبط صدای واضح ‌تر بهره برد.

بهترین گوشی ها برای ضبط ویدئو

📱 راه راه نشان دادن دوربین سلفی موبایل و نحوه برطرف کردن این مشکل

گوشی اوپو Find X5 Pro 

Oppo Find X5 Pro هم مدلی دیگری از بهترین گوشی های مناسب فیلمبرداری است. پردازنده MariSilicon X در این گوشی، از توان پردازش هوش مصنوعی 18 تریلیون عملیات در هر ثانیه (18TOPS) پشتیبانی می‌کند و هدف اصلی آن بهبود ضبط ویدئو در شب با جزئیات بیش‌تر و رنگ‌ های زنده ‌تر است. این تراشه امکان ضبط ویدئوهای واضح‌ 4K با نویز پس ‌زمینه کمتر در حالت Ultra Night Video را فراهم کرده است. همچنین، با انتخاب گزینه Ultra Dark Video نیز می ‌توان در محیط‌ های با نور بسیار کم ویدئوهای مطلوب و بسیار خوبی ضبط کرد.

به‌گفته کمپانی اوپو، در این گوشی امکان فیلمبرداری HDR 20 بیتی به ‌ازای هر کانال فراهم شده است که به طیف داینامیکی 120 بیتی منجر می ‌شود. حالت های Ultra Night Pro و Ultra HDR Vide از دیگر قابلیت‌ های گوشی اوپو فایند X5 پرو هستند که به فیلمبرداری هرچه بهینه تر در محیط‌ های کم نور کمک می کنند. همچنین، در دوربین این گوشی از ویژگی کالیبراسیون رنگ طبیعی Hasselblad استفاده شده که با تکیه بر سنسور رنگی جدید 13 کاناله، رنگ ‌های طبیعی‌ تری را به وجود می آورد. با توجه به ویژگی های گفته شده، گوشی Oppo Find X5 Pro نیز از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری است.

بهترین گوشی ها برای ضبط ویدیو

گوشی شیائومی 13T پرو

Xiaomi 13T Pro، آخرین گوشی لیست 6 تایی ما در دسته بهترین گوشی ها برای ضبط ویدئو است. این گوشی امکان فیلم برداری با کیفیت 8K 24fps و 4K با نرخ 24، 30 و 60 فریم بر ثانیه را به کاربر می دهد. در سیستم دوربین گوشی شیائومی 13 تی پرو، فقط لنز اصلی از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است و با وجود کاهش چشمگیر رزولوشن، سنسور این دوربین به شکل قابل توجهی ارتقا یافته که توانایی خوبی در جذب نور را برای این گوشی فراهم می کند. تصاویر ضبط شده با دوربین Xiaomi 13T Pro، کیفیت بسیار خوبی دارند و می ‌توانند جزئیات را به خوبی نمایش دهند.

ویدیو‌های دوربین تله فوتو این گوشی، کیفیت بالاتری داشته و جزئیات زیادی در آن ها به چشم می‌خورد. از نظر غلظت رنگ‌ ها، این دوربین بیشترین شباهت را به دوربین اصلی دارد. به طور کلی، می توان گفت که ویدیو‌های ثبت شده با این گوشی، جزئیات زیادی دارند و رنگ‌ ها در آن ها به خوبی نمایش داده می شوند.

بهترین گوشی های مناسب برای فیلمبرداری

📱 راهنمای تنظیمات دوربین گوشی شیائومی

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران