در این مقاله قصد داریم به موضوع بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5 بپردازیم، اما چرا؟ در زمان خرید لپ تاپ، باید به این نکته توجه داشت که امکان تعویض و ارتقاء بسیاری از قطعات در لپ تاپ وجود ندارد. به همین دلیل انتخاب لپ تاپی که بتواند برای چند سال تمام نیازهای ما را (حتی نیازهای ما در آینده نزدیک) را پوشش دهد، استراتژی عاقلانه ای خواهد بود. پردازنده Core i5 بهترین انتخاب با این ویژگی است و انتخاب یکی از بهترین لپ تاپ های Lenovo Core i5، با توجه به قیمت متعادل و کیفیت ساخت خوب این محصولات یکی از معقول ترین رویکردهای ما در بازار لپ تاپ این روزهاست. در ادامه این مقاله ابتدا به توضیحی کوتاه در رابطه با ویژگی های پردازنده های Core i5 می پردازیم و سپس چند مورد از بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5 را که در حال حاضر در بازار ایران موجود هستند، معرفی می کنیم.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

چرا باید به سراغ بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5 برویم؟

دلیل انتخاب بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5 کاملا مشخص است؛ تعادل. این محصولات در جنبه های مختلف از تعادلی شگفت انگیز برخوردارند. پردازنده های Core i5، در اغلب موارد پردازنده هایی هستند با حداقل 4 هسته که برای انجام پروژهای گرافیکی و بازی نیازهای ما را برطرف می کنند. از طرف دیگر با خرید این پردازنده ها، بدون نیاز به خرید لپ تاپی با پردازنده های سری Core i7 که هزینه زیادی را به شما تحمیل می کنند، می توانید از توان مناسب پردازنده (در مقایسه با سری Core i3) بهره مند شوید. برند لنوو نیز تعادل مناسبی از قیمت، کیفیت و توان را در اختیار شما قرار می دهد. ترکیب این دو می تواند یکی از متعادل ترین خریدها، با ارزش خرید بسیار بالا را در اختیار شما قرار دهد.

 

بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5

دلیل انتخاب بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5 کاملا مشخص است: تعادل

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad L3

اگر به دنبال یکی از پرفروش ترین لپ تاپ های لنوو در بازار ایران هستید، لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad L3 را به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5 را به شما معرفی میکنیم. این لپ تاپ پردازنده Core i5 سری U را در کنار پردازنده گرافیکی GeForce MX 130 را با 2 گیگابایت رم مستقل با خود یدک میکشد که این لپ تاپ را در دسته لپ تاپ های کاربری عمومی و مالتی مدیا قرار می دهد. طول عمر بالای باتری به لطف پردازنده های کم مصرف سری U ممکن است؛ باتری این لپ تاپ نیز می تواند تا 4 ساعت این دستگاه را تغذیه کند. شما در این مدل به 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه دیسک سخت با دور چرخش 5400 دور در دقیقه دسترسی دارید. البته در نظر داشته باشید که این لپ تاپ در پیکربندی های متفاوت نیز ارائه می شود. نمایشگر این لپ تاپ از نوع TFT است کیفیتی معادل FHD را در برابر دیدگان شما تصویر می کند. شما دراین لپ تاپ به یک پورت USB3 دسترسی دارید. در نظر داشته باشید که این لپ تاپ در کل یکی از مدل های قدیمی تر لپ تاپ های لنوو در این لیست محسوب می شود.


لپ تاپ ThinkBook 15-G

تنوع در پیکر بندی مدل های ThinkBook بسیار بیشتر است و شما فرصت مقایسه و انتخاب بیشتری دارید. در این مقاله ما تنها به یک مدل اکتفا کردیم، اما توصیه ما به شما جستجوی بیشتر در این سری از بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5 است. البته پردازنده اکثر این مدلها مشترک است. البته شما در پردازنده 1135G7 به 4 هسته حقیقی و 4 هسته مجازی دسترسی دارید تا بتوانید از مالتی تردینگ استفاده کنید.

 

لپ تاپ ThinkBook 15-G

 

علاوه بر این کارت گرافیک GeForce MX 450 امکان اجرای پردازش های گرافیکی قوی تر را در مقایسه با مدل قبلی ایجاد میکند. شما می توانید در پیکربندی های مختلف به حافظه از نوع HDD (1 ترابایت) و یا SSD (256 گیگابایت) دسترسی داشته باشید. نمایشگر FHD و همچنین تعداد و تنوع پورت بیشتر (USB Type C) از دیگر مزیت های این لپ تاپ است.

 

 


لپ تاپ ideapad Gaming 3GC

مسلما یکی از بهترین پردازنده ها برای گیمینگ و انجام پروژه های گرافیکی در لپ تاپ ها، پردازنده های Core i5 سری H است. این مدل از بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5، با تجهیز شدن به پردازنده های نسل 10، یعنی 10300H با 8 مگابایت کش در کنار کارت گرافیک Geforce GTC 1650 و 12 گیگابایت رم DDR 4 خیال شما را از پردازش بازی های جدید و پروژه های گرافیکی راحت میکند.

 

لپ تاپ ideapad Gaming 3GC

 

البته شما می توانید در پیکربندی های متفاوت این دستگاه، به پردازنده های گرافیکی 1650 Ti هم دسترسی داشته باشید که از قدرت بیشتری برخوردار است. باتری 45WH، USB 3.0 و USB Type-C در همراهی با نمایشگر FHD با فناوری IPS مشخصات فنی دیگر این لپ تاپ است.علاوه بر این شما در این سیستم به یک حافظه هیبریدی متشکل از 1 ترابایت حافظه HDD و 256 گیگابایت حافظه SSD دسترسی دارید. البته باز هم توصیه م به شما جستجوی بیشتر برای پیکربندی های مختلف این مدل است.

 

 


لپ تاپ Legion 5-HB

اگر به دنبال سخت افزار و تجهیزات بسیار قوی تر هستید (البته با هزینه بیشتر)، می توانید به سراغ سری لجیون لنوو بروید. علی رغم اینکه شما در این مدل هم به پردازنده مشابه 10300H دسترسی دارید، چیزی که این مورد را از دیگر مدل های بهترین لپ تاپ های لنوو Core i5 در این مقاله متمایز میکند، نمایشگر 144 هرتزی و کارت گرافیک GeForce GTX 2060 است. شما در این سیستم به حافظه هیبریدی متشکل از 1 ترابایت حافظه HDD و 256 گیگابایت حافظه SSD دسترسی دارید تا خیالبتان از حجم حافظه و سرعت بالای آن راحت باشد. این لپ تاپ برای کاربری گیمینگ و انجام پروژه های گرافیکی طراحی و تولید شده است. نکته دیگر رم 16 گیگابایتی این لپ تاپ است که میتواند در انجام پروژه های تدوین و بازی بسیار مفید باشد.

 

لپ تاپ Legion 5-HB

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران