گوشی Poco C3 یکی از محصولات پایین رده برند POCO زیر مجموعه شیائومی است. اگرچه خبرهای اخیر در رابطه با خاموشی گوشی های تولید شده این برند در چند مدل محدود کمی شوکه کننده بود. اما این برند طرفداران خاص خود را داراست. باتری قدرتمند یکی از ویژگی های بارز این برند است. گوشی پوکو C3، بیشتر مناسب کاربریهای روزمره و کاربری عادی است و نمی توان از آن برای اجرای همزمان برنامه ها و یا بازی استفاده کرد. البته اجرای بازی در گوشی Poco C3 غیر ممکن نیست اما بدون دردسر هم نخواهد بود. در ادامه این مقاله به بررسی نکات بیشتری در رابطه با طراحی، دوربین و عملکرد این گوشی می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشخصات فنی موبایل Poco C3

گوشی Poco C3، یک گوشی پایین رده است و به همین دلیل اگر قصد خرید آن را دارید، نباید به دنبال پیکربندی قدرتمندی در آن باشید. در این گوشی از تراشه MediaTek MT6765G Helio G35 با پردازنده 8 هسته ای Cortex-A53 استفاده شده است که 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی را داراست. بیشترین حافظه ارائه شده برای این گوشی 64 گیگابایت است و بیشترین رم پردازش 4 گیگابایت است. باتری 5000 میلی آمپری، دوربین قابل قبول 13 مگاپیکسلی و نمایشگری معمولی با رزولوشن 1600 در 720 از دیگر ویژگی های سخت افزاری این گوشی است. گوشی Poco C3 یکی از محصولات پایین رده برند POCO زیر مجموعه شیائومی است.

 

گوشی Poco C3

 

عملکرد نسبتا ضعیف پوکو C3

یکی از ویژگی های خوب گوشی های پوکو این است که در آنها خبری از تبلیغات آزاردهنده رابط کاربری گوشی های می نیست. اتفاقی که در برند شیائومی با آن مواجه هستید. نکته مثبت دیگر امکان پاک کردن برخی برنامه های پیشفرض رابط کاربری UIMI است که ممکن است هیچ گاه با آنها کار نکنید. اگر به از گوشی Poco C3 برای کاربری های عادی روزمره، مانند تماس تلفنی، شبکه های اجتماعی و یا جستجو در وب استفاده می کنید، با مشکل خاصی مواجه نمی شوید. البته تا زمانی که حافظه بیش از حد پر نشده باشد.

بازی با این گوشی در پایین ترین سطح تنظیمات و و تنها برای برخی از بازی ها ممکن است. برای مثال Call of Duty. اما در اجرای برخی دیگر از بازی ها مانند Shadowgun Legends به مشکل برخواهید خورد. البته اسپیکرهای قدرتمند این گوشی، بر خلاف توان پردازش، کیفیت بالایی را در اختیار شما قرار می دهند. البته با 4 گیگابایت رم، برای کاربری دستگاه کافی به نظر نمی رسد و احتمالاً در کاربری طولانی مدت احتمال مواجهه با لگ یا کندی سرعت بسیار بالاست. نکته مثبت دیگر در رابطه با این گوشی باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری است که در کاربری روزمره به راحتی تا دو روز دستگاه را تغذیه می کند. 

 

عملکرد نسبتا ضعیف پوکو C3

تعمیر پوکو  c3

تعمیر پوکو C3 در زودکمک، مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا و به شکل کاملا تخصصی انجام می شود. چنانچه از این گوشی استفاده می کنید و اخیرا مشکلاتی همچون شارژ نشدن، هنگ کردن و ... در آن مشاهده کرده اید، اصلا نگران نباشید! تعمیرکاران مجرب ما ضمن عیب یابی دقیق گوشی، تعمیرات آن را به شکل تخصصی انجام می دهند. گفتنی است خدمات تعمیر پوکو  c3 با ضمانت نامه معتبر همراه است و اصالت خدمات و قطعات مورد استفاده هم کاملا تضمین می شود. برای بهره مند ی از خدمات تعمیر انواع مدل های موبایل شیائومی کلیک کنید.

دوربین خوب تنها در شرایط نوری خوب

از دوربین گوشی Poco C3 نمی توان توقع زیادی داشت. این گوشی مانند بسیاری از گوشی های رده پایین دیگر بازار، از ماژول دوربین قدرتمندی بهره نمی برد و شما تنها قادر به ثبت عکس ها و ویدئوهایی با کیفیت قابل قبول در آن هستید. عکاسی با این دوربین در نور مناسب تقریبا بی هیچ مشکلی انجام می پذیرد و دوربین سلفی نیز در شرایط نوری مناسب عکس هایی قابل انتشار را در اختیارتان قرار می دهد. اما در نور کم، کیفیت عکسها به شدت افت پیدا میکند. شما  در POCO C3 به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسلی دسترسی دارید. دوربین سلفی کیفیتی معادل 5 مگاپیکسل را در اختیار شما قرار می دهد و میتوانید با هر دو ماژول با کیفیت FHD فیلمبرداری کنید.

 

دوربین خوب تنها در شرایط نوری خوب

کیفیت ساخت قابل قبول در گوشی پوکو سی 3

در ساخت بدنه و فریم گوشی Poco C3، از پلاستیک استفاده شده است، اما کیفیت خوبی را فراهم کرده است. برای نمایشگر از محافظ صفحه پاندا استفاده شده است که استفاده از آن تقریباً منسوخ شده است. استفاده از پنل LCD با 400 نیت روشنایی و تراکم پیکسلی کم (270 ppi ) برای گوشی ای در این محدوده قیمت عجیب نیست. طراحی این گوشی نیز شما را غافلگیر نخواهد کرد و تقریبا از طراحی رایج موجود در بازار پیروی میکند.حذف حسگر اثر انگشت یکی از غافلگیری های پوکو در طراحی است. این در حالی است که شما در ارزان ترین گوشی های هوشمند های برندهای رقیب به حسگر اثر انگشت دسترسی دارید. پوکو C3 در سه رنگ مشکی، سبز و آبی ارائه شده است که احتمالاً انتخاب بسیاری از کاربران مشکی مات خواهد بود. قاب پشتی دارای یک ماژول دوربین مربع شکل است و دو سوم از آن با طرح خطوط اریب پوشانده شده است. نکته دیگر در رابطه با طراحی نسبتا قدیمی این گوشی استفاده از پورت میکرو USB به جای USB-C است و قرار دادن جک 3.5 میلیمتری صدا در بالای گوشی است.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب گوشی شیائومی پوکو X3

کیفیت ساخت قابل قبول در گوشی پوکو سی 3

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران