اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که برای سیستم خود از ویندوز 10 یا 11 استفاده می کنید ممکن است که با ارور windows is not activated در گوشه ی صفحه نمایش خود متوجه شده باشید.به وجود آمدن این خطا در سیستم دلایل مختلفی از جمله: وجود لایسنس غیر قانونی ، خراب شدن فایل های سیستم و تغییرات سخت افزاری ، را دارد.

ما در این مقاله می خواهیم روش های حل خطای windows is not active و روش های بررسی فعال یا غیر فعال بودن ویندوز را به شما آموزش دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

رفع ارور windows is not active در ویندوز 10

برای رفع این خطا در ویندوز 10 روش های مختلفی وجود دارد که ما در ادامه به چندتا از آنها اشاره می کنیم.این روش ها عبارتند از:

بیشتر بخوانید: تعمیرات لپ تاپ

روش اول:

خرید یک لایسنس قانونی و وارد کردن کلید محصول

برای وارد کردن کلید محصول باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • به بخش setting رفته و بر روی گزینه Update & Security کلیک کنید.
  • در پنجره باز شده از منوی سمت چپ گزینه Activation را انتخاب کنید.
  • حال در این مرحله گزینه ی Change Product Key را که با رنگ زرد مشخص شده ، انتخاب کنید
  • در پنجره باز شده ، کلید محصول خود را وارد نموده و روی گزینه Next کلیک کنید.

پس از تایید،سیستم پیامی را به شما نمایش می دهد که موفقیت آمیز بودن پروسه فعال سازی اشاره می کند و از شما می خواهد که پنجره را ببندید.

ارور windows is not activated

روش دوم:

غیر فعال کردن آنتی ویروس

در این روش برای رفع خطای windows is not activated باید آنتی ویروس نصب شده روی سیستم خود را غیر فعال کنید که اصطلاحا به آن غیر فعال کردن windows defender می گویند. و سپس برای فعال سازی دائمی ویندوز باید از نرم افزار KMSpico استفاده کنید.( این برنامه بیشتر برای سیستم های سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.ضمنا این روش منجر به فعال شدن دائمی ویندوز و آفیس نمی شود و معمولا به طور موقت و به مدت 180 روز آنها را فعال می کند.)

روش سوم:

حذف لایسنس فعلی

برای رفع ارور windows is not activate به این روش باید مسیر را دنبال کنید:

  • استفاده از دستور slmgr /upk
  • اجرای دستور sfc /scannow در خط فرمان ، برای تعمیر فایل های سامانه

خطای windows is not activated

رفع ارور windows is not activate در ویندوز 11

برای رفع این خطا در ویندوز 11 دو روش کلی وجود دارد که عبارتند از:

استفاده از نرم افزار KIMSpico است.این نرم افزار یک فعال ساز قدرتمند است که می تواند ویندوز 11 را به صورت دائمی فعال کند.برای استفاده از آن کافی است که آخرین نسخه برنامه را دانلود و نصب کرده و با چند کلیک ساده ویندوز خود را فعال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین آنتی ویروس های 2021 ، در یک نگاه

روش دوم:

استفاده از دستور slmgr /xpr در Command Prompt. با تایپ این دستور در command prompt به عنوان administrator می توانید وضعیت فعال سازی ویندوز خود را مشاهده کنید.پس از تایپ دستور ، پنجره ای با عنوان  The machine is permanently activated باز می شود، که به معنای فعال شدن دائمی ویندوز شما است.

برطرف کردن ارور windows is not activated

نکته: برای وارد کردن لایسنس قانونی ویندوز 11 خود باید به اینترنت وصل شده ، سپس کلیدهای ویندوز و R را همزمان فشار داده و وارد پنجره ی Run شوید حال در این قسمت دستور3 Slui را وارد کرده و کلید enter را بزنید. سپس در پنجره باز شده لایسنس قانونی خود را وارد کرده و تایید کنید.

بهتر است قبل از اینکه  به فکر رفع ارور windows is not activate ، وضعیت فعال بودن ویندوز 11 خود را چک کنید. برای این کار باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • وارد قسمت setting شده و گزینه System را در نوار کناری سمت راست انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده وضعیت فعال سازی ویندوز 11 خود را از طریق گزینه Activation State چک کنید.
  • اگر وضعیت فعال سازی window is activated نمایش داده شود یعنی ویندوز شما فعال است و اگر وضعیت
  • Windows is not activated نمایش داده شود یعنی ویندوز 11 شما غیر فعال است و برای فعال سازی آن باید طبق روش های ذکر شده در بالا ، اقدام کنید.

رفع خطای windows is not activated

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران