تعمیر دیفیوزر تلویزیون

دیفیوزر یکی از قطعاتی است که در همکاری با بک لایت، نور پس زمینه را در تلویزیون فراهم کرده و موجب نمایش تصاویر روی نمایشگر می شوند. تعمیر دیفیوزر تلویزیون یکی از خدماتی است که در مرکز زودکمک توسط کارشناسان تعمیر تلویزیون ارائه می شود. اگر نمایشگر تلویزیون شما دچار مشکل شده است این احتمال وجود دارد که دیفیوزر دچار مشکل شده باشد و در نتیجه با تعمیر دیفیوزر تلویزیون این مشکل رفع شود. در این مقاله به بررسی نکات پیرامون تعمیر دیفیوزر در تلویزیون خواهیم پرداخت.

قیمت دیفیوزر تلویزیون سامسونگ

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیرات بک لایت تلویزیون به صورت تخصصی در سریع ترین زمان ممکن

تعویض یا تعمیر دیفیوزر در تلویزیون

یکی از نکاتی که درباره تعمیر دیفیوزر تلویزیون باید مدنظر داشته باشید اقدام به موقع و مناسب است. چنانچه تصاویر کیفیت اولیه خود را نداشته باشند می توان حدس زد که احتمالا بک لایت دچار خرابی شده است.

خراب بودن بک لایت می تواند به مرور زمان گسترش پیدا کرده و دیفیوزر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. رفع ایراد به موقع از بک لایت موجب جلوگیری از آسیب به دیفیوزر شده و باعث می شود که کاربر دیگر نیازی به تعمیر دیفیوزر در تلویزیون پیدا نکند. اما گاهی اوقات دیفیوزر دچار ایراد شده و نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی دارد‌.

پذیرش و تحویل دستگاه در محل

انجام فرآیند بررسی و عیب یابی باید صرفا به دست افراد باتجربه و ماهر انجام شود تا علاوه بر تشخیص درست، از آسیب دیدگی احتمالی سایر قطعات در حین انجام تعمیرات نیز جلوگیری شود. در مواردی که آسیب وارد شده به دیفیوزر زیاد باشد ممکن است تکنسین پیشنهاد دهد که این قطعه تعویض شود.

تعویض دیفیوزر می تواند عملکرد دستگاه را به حالت عادی بازگرداند به شرطی که دیفیوزر استفاده شده اورجینال و باکیفیت بالا باشد. در مرکز زودکمک تنها از قطعات نو و اورجینال که کیفیت قابل قبولی دارند استفاده می کنند و این مساله باعث می شود قطعه تا مدت ها دچار ایراد و خرابی نشود.

قیمت دیفیوزر تلویزیون سونی

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر تلویزیون دوو در کوتاه ترین زمان ممکن و در محل شما.

هزینه تعمیر دیفیوزر تلویزیون

یکی از مواردی که در هنگام دریافت خدمات برای کاربران اهمیت بسیار بالایی دارد هزینه خدمات است. تعمیر دیفیوزر تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طبیعتا هر فردی ترجیح می دهد پیش از اقدام به تعمیر دیفیوزر در تلویزیون از هزینه آن اطلاع داشته باشد.

اما نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که هزینه تعمیر هر قطعه ای به میزان آسیب وارد شده به آن، قیمت قطعه و برند آن ارتباط دارد‌ و هرگز نباید پیش از بررسی قطعه و آسیب های وارد شده به آن قیمت مشخص و دقیقی برای تعمیر دیفیوزر تعیین کرد. این مساله در بسیاری از موارد اجحاف در حق کاربر بوده و نباید به عنوان یک رویه معمول در نظر گرفته شود. 

روند حرفه ای تعمیر دیفیوزر بدین صورت است که ابتدا باید تعمیرکار تلویزیون دستگاه  را به صورت کامل بررسی کند تا بتواند میزان آسیب و خرابی دیفیوزر را مشخص کند. پس از آن می توان با توجه به راهکار تعمیراتی مناسب هزینه تعمیر دیفیوزر را نیز مشخص کرد.

قیمت دیفیوزر تلویزیون ال جی

مشاوره آنلاین زودکمکبیشتر بخوانید: گیر کردن تلویزیون روی لوگو

عملکرد دیفیوزر در تلویزیون چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است دیفیوزر در واقع صفحه ای است که نور را پخش می کند. این صفحه باعث می شود که نور به صورت یکنواخت و متوازن در کل نمایشگر پخش شود. شیوه عملکرد آن بدین صورت است که پس از تابیده شدن نور بر این صفحه، دیفیوزر زاویه تابش آن را به گونه ای تغییر می دهد که نور به صورت گسترده در تمامی سطح صفحه انتشار پیدا کند.

دیفیوزر نور را از ال ای دی های تلویزیون می گیرد و عملکرد آن باعث می شود که نورهای داغ نامرئی از بین بروند. علاوه بر آن، این متوازن کردن توزیع نور باعث می شود که توزیع نورها نیز همگن شده و کیفیت تصویر نیز بیشتر شود.

دیفیوزر از طرفی نورهای منتشر شده را از یکدیگر جدا می کند و هر پرتو را در جهت مختلفی انتشار می دهد تا این نورها به صورت کاملا متوزان و یکنواخت پراکنده شوند. وجود دیفیوزر در تلویزیون باعث می شود که سایه ها از بین رفته و در نتیجه روشنایی چند برابر شود.

این مساله در نهایت باعث می شود که تصاویر با نور بیشتری نمایش داده شوند. بنابراین در صورت خرابی دیفیوزر، تصویر خروجی تلویزیون دچار ایراد شده و برای رفع آن باید از یک تکنسین ماهر برای تعمیر دیفیوزر تلویزیون کمک بگیریم.

تعمیر دیفیوزر تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمک تعویض پنل تلویزیون در زودکمک با مدرن ترین تجهیزات ، تعویض با نمونه اورجینال قطعه .

چرا باید برای تعمیر دیفیوزر تلویزیون اقدام کنیم؟

یکی از مواردی که در هنگام خرابی بخش های مختلف تلویزیون ذهن کاربران را به خود مشغول می کند این است که چه عواملی موجب خرابی قطعات می شوند. در مورد دیفیوزر تلویزیون نیز این مساله اهمیت دارد زیرا اطلاع داشتن از موارد آسیب رسان به دیفیوزر می تواند موجب شود که فرد در صورت خرابی سریعا و پیش از گسترش آسیب وارد شده، نسبت به تعمیر دیفیوزر در تلویزیون اقدام کند.

یکی از مواردی که می تواند باعث خراب شدن دیفیوزر تلویزیون شود خرابی در بک لایت است. خراب شدن بک لایت را عموما می توان از تاریک شدن تمام یا قسمتی از صفحه نمایش متوجه شد. خراب شدن بک لایت باعث داغ شدن آن شده و این دمای زیاد موجب آسیب رساندن به دیفیوزر تلویزیون می شود.

خراب شدن دیفیوزر نیز نشانه هایی دارد که با مشاهده آنها باید سریعا نسبت به تعمیر دیفیوزر تلویزیون اقدام کنیم. از اولین نشانه های خرابی دیفیوزر پدیدار شدن لکه های سفید روی صفحه نمایش تلویزیون است. البته در مواردی نیز ممکن است نفاط نورانی یا لکه های سفید در حاشیه تلویزیون قرار گیرند که این مورد نیز نشان از خرابی دیفیوزر دارد.

خرید دیفیوزر

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران