سامانه شاد برای برگزاری کلاس های آنلاین در کشور ایجاد شده است. این روزها مشکلات زیادی برای ورود به این سامانه وجود دارد و برخی از دانش آموزان و اولیای آن ها به علت ظاهرشدن پیغام های خطای متفاوت، امکان ورود به سامانه شاد و احراز هویت در آن را ندارند. در ادامه این مطلب، انواع خطاهای برنامه ی شاد و راه های رفع آن را توضیح داده ایم.

خطاهای برنامه ی شاد

خطای 401 و 402

این ارورها زمانی نمایش داده می شوند که سامانه مشکل داشته باشد، و موضوع نگران کننده ای نیست. برای رفع این مشکل هنگامی که با این ارورهای برنامه شاد مواجه شدید کافی است یک مرحله به عقب برگردید، مجدد مراحل مربوط را انجام دهید.

خطاهای برنامه ی شاد

برای تعمیرات تخصصی گوشی، استفاده از قطعات اورجینال با ارائه گارانتی معتبر و تحویل فوری در محل فقط با زودکمک تماس بگیرید.

در بعضی از مواقع کاربران حتی پس از احراز هویت هم با این خطاها مواجه می شوند، در این شرایط باید به برنامه شاد مراجعه کنند و مراحل زیر را دنبال نمایند:

1-در بخش پیام رسان برنامه شاد، گزینه "ورود مدیر/ معلم/ دانش آموز" را انتخاب کنید.

2-در منوی باز شده گزینه دانش آموز را انتخاب کنید.

3-در منوی عملیات بر روی "لیست دانش آموزان کلیک کنید" و سپس نام دانش آموز را انتخاب نمایید.

انجام این 3 مرحله باعث می شود احراز هویت دانش آموز با موفقیت انجام شود.

ارور 403 برنامه شاد

از جمله خطاهای برنامه ی شاد ارور 403 است. این خطا در ابتدای روند ورود به اپلیکیشن شاد ایجا می شود. این خطا مربوط به احراز هویت دانش آموز در برنامه شاد می شود. در این صورت دانش آموز نمی تواند به بخش ثبت اطلاعات مربوط به شناسنامه خود وارد شود.

  • در مرحله اول باید توجه داشته باشید که برای ورود به IP ایران فیلترشکن باید خاموش باشد.

  • کیبورد گوشی خود را بر روی انگلیسی قرار دهید، زیرا اعداد دراپ شاد باید به انگلیسی وارد شوند.

  • مرورگر خود را به‌ روزرسانی و ابدیت کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، گاه باید مرورگر خود را عوض کنید. لینک صفحه اینترنتی احراز هویت را کپی کرده و در مرورگر دیگر وارد کنید.

  • گاهی این خطا به دلیل ترافیک بالا در برنامه شاد و یا پایین بودن سرعت اینترنت ایجاد می شود. در این صورت برای احراز هویت در زمان دیگری اقدام کنید.

  • نسخه اندروید گوشی خود را به ‌روزرسانی کنید.

  • از یک گوشی دیگر و یا سیم کارت دیگر برای احراز هویت استفاده کنید.

این مقاله رو از دست ندید: علت نصب نشدن برنامه در گوشی و راه های رفع آن

ارور 406 برنامه شاد

یکی از رایج ترین خطاهای برنامه ی شاد ارور 406 است. در برنامه شاد به دلیل افزایش امنیت دانش آموزان، برای درج اطلاعات شناسنامه 5 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. اگر ثبت اطلاعات بیشتر از 5 دقیقه زمان ببرد با این خطا مواجه می شوید. برای رفع این خطا مجدد به برنامه وارد شوید و اقدام به ثبت مشخصات خود کنید.

خطای 417 برنامه شاد

از جمله خطاهای برنامه ی شاد ارور 407 است. این خطا شباهت زیادی به خطای 403 دارد. اگر IP اینترنت شما برای ایران نباشد این ارور نمایش داده می شود. برای جلوگیری از این خطا هنگاه استفاده از برنامه شاد فیلتر شکن خود را خاموش کنید تا IP شما به IP ایران تغییر کند.

مشکلات برنامه شاد

این برنامه صرفاً برای گوشی های هوشمند اندرویدی قابل نصب است.

راه حل این مشکل برای کاربرانی که می خواهند از سیستم عامل آیفون یا کامپیوترهای شخصی استفاده نمایند، استفاده از نسخه تحت وب نرم افزار شاد است. همچنین معلمان و دانش آموزان می توانند با نصب نرم افزار شبیه ساز اندروید، این برنامه را نصب کنند و از امکانات آن بهره مند شوند.

رفع مشکل نصب اپلیکیشن شاد

خطاهای برنامه ی شاد

راه حل مشکل عدم نصب برنامه شاد پس از دانلود به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه این مطلب به این نکات اشاره شده است.

  • این برنامه صرفاً برای گوشی های اندرویدی ارائه شده و قابل نصب بر روی گوشی هایی با سیستم عامل آیفون نیست.

  • برای نصب این برنامه به سیستم عامل اندروید با نسخه 4.4 یا بالاتر نیاز است، پس نمی توان در گوشی های اندرویدی با سیستم عامل پایین تر ای برنامه را نصب کرد.

  • برای نصب این برنامه فضای داخلی حداقلی مورد نیاز است. این فضا شامل حجم خود اپلیکیشن  و همچنین برای اجرای برنامه ها و اطلاعات بعدی که در گروه ها و کانال های این برنامه قرار می گیرد می باشد.

  • عدم اجاره نصب تلفن همراه برای نصب اپلیکیشن شاد یکی دیگر از خطاهای برنامه ی شاد است. برای رفع این خطا کافی است به قسمت تنظیمات گوشی همراه خود رفته (settings ) و اجازه نصب به نرم افزار شاد را بدهید.

  • ایرادات فنی و بروز خطاهای برنامه ی شاد مانند 403 .401 و.. که در بالا توضیح دادیم.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب و ارتقا اندروید گوشی در چند ثانیه

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در گوشی های اندرویدی و آیفون و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران