یکی از قابلیت های جذاب گوشی های هوشمند امکان عکس برداری و فیلم برداری با استفاده از گوشی است. بدون شک تمام کاربران تمایل دارند تا با استفاده از گوشی خود عکس ها و فیلم های شگفت انگیز ثبت کنند. برای اینکار باید به تنظیمات دوربین گوشی خود به طور کامل مسلط باشید. در ادامه این مقاله تنظیم دوربین گوشی سامسونگ را به صورت کامل بیان کرده ایم. پس تا انتهای مقاله همرا ما باشید. همچنین در صورت نیاز به تعمیر گوشی سامسونگ در محل به همراه گارانتی معتبر با زودکمک تماس بگیرید.

تنظیم دوربین گوشی سامسونگ

قابلیت های تنظیم دوربین گوشی سامسونگ

همان طور که میدانید دوربین های سامسونگ دارای بخش های گوناگون و قابلیت های متنوعی هستند که یادگیری آنها می تواند تاثیر زیادی در افزایش کیفیت تصویر برداری و فیلم برداری داشته باشد. در ادامه پرکاربرد ترین تنظیمات گوشی سامسونگ را بیان می کنیم.

مشاوره آنلاین زود کمک

شروع و توقف فیلمبرداری: لمس دایره بزرگ (کلید شاتر)

تغییر حالت دوربین در گوشی سامسونگ

کشیدن انگشت به سمت بالا و پایین از بخش عکس (Photo)

استفاده از تله فوتو یا سنسور‌های زوم

 ضربه بر روی نماد درخت کوچک

تغییر به دوربین سلفی

 کلیک بر روی بخش کناری شاتر یا کشیدن انگشت از سمت چپ به راست

تنظیم فوکوس و نوردهی

 ضربه زدن روی صفحه در حالت دوربین سبب می‌شود تا دوربین روی نقطه مورد نظر فوکوس کرده و در نهایت نوردهی به صورت صحیح تنظیم شود. در این حالت یک دایره سفید ظاهر خواهد شد که برای تنظیمات قفل شده آن باید بر روی دایره سفید کلیک کرده تا به رنگ زرد تغییر کند و نماد قفل کوچک بسته شود. در چنین شرایطی چنانچه کاربر دوربین را تکان دهد، فوکوس و نوردهی ثابت می‌شود.

فیلتر های دوربین در گوشی سامسونگ

آیکون عصایی نشان‌دهنده فیلتر در حالت تصویربرداری و فیلمبرداری است که برای تنظیمات حالت زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع برای فعال‌سازی فیلتر باید بر روی Face کلیک کرده تا امکان سفارشی‌سازی فراهم شود.

قابلیت موشن ‌‌(Motion)

برای فعال سازی قابلیت Motion Photo باید بر روی کلید مخصوص (یک مثلث و یک مربع) در پایین فیلتر کلیک کرد. این قابلیت سبب می‌شود تا کاربر بتواند ویدیویی کوتاه را مانند یک تصویر تک فریم ثبت کرده یا آن را به یک گیف تبدیل کند.

نسبت فریم ‌(Frame Ratio) در تنظیم دوربین گوشی سامسونگ

در تنظیمات دوربین انواع گوشی سامسونگ، کلید تعیین نسبت فریم در سمت چپ یا قسمت بالا قابل مشاهده است. با این تنظیمات امکان انتخاب نسبت فریم‌هایی چون ۱۶:۹، ۲۱:۹ و … وجود دارد.

شمارش معکوس در تصویربرداری

تایمر یا شمارش معکوس از قابلیت‌های دوربین گوشی است که کاربران می‌توانند زمانی‌که بر روی کلید شاتر ضربه زدند، تایمر را تنظیم کنند.

تنظیم فلاش دوربین گوشی سامسونگ

امکان تنظیم فلاش دوربین گوشی بر روی همیشه روشن، خودکار و همیشه خاموش وجود دارد که بهترین گزینه این است که گزینه Auto برای فلاش دوربین انتخاب شود.

zdk-img-responsive

تنظیم وضوح و نرخ فریم دوربین

برای ورود به تنظیمات دوربین سامسونگ جهت تغییر وضوح و نرخ فریم باید بر روی نماد چرخ‌دنده کلیک کرد تا لیست گزینه‌های موجود نمایان شود.

قابلیت Scene Optimizer‌

قابلیت بهینه‌ساز صحنه در مدل‌های S9 و جدیدتر از آن قرار دارد که با فعال سازی آن، دوربین به تجزیه و تحلیل صحنه می‌پردازد و تغییرات رنگ را اعمال می‌کند.

فعال سازی HDR

با کلیک بر روی عبارت HDR موجود در گوشه سمت چپ یا راست دوربین، حالت HDR فعال می‌شود.

اسکن بارکد

با فعال سازی اسکن بارکد در بخش تنظیمات دوربین، امکان شناسایی کلیه بارکدهای موجود در فریم فراهم شده و کاربر می‌تواند وارد لینک صفحه آن‌ها شود.

پانوراما ‌(Panorama)

تصویربرداری از یک نمای گسترده با قابلیت پانوراما امکان‌پذیر است که می‌توان سنسور اصلی واید یا سنسور اولترا واید را برای ثبت تصویر انتخاب کرد.

حالت شب (Night Mode)

فعال سازی حالت شب از بخش تنظیمات دوربین انواع گوشی سامسونگ سبب عملکرد بهتر دوربین در محیط تاریک می‌شود: زیرا Night Mode از پردازش چند فریم برای ترکیب ۳۰ تصویر در یک عکس با وضوح بالا استفاده می‌کند.

ضبط اسلوموشن

در تنظیم دوربین گوشی سامسونگ قرار گرفتن قانون یک سوم بر روی نمایشگر با فعال سازی حالت شبکه‌ای یا Grid Lines امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: بررسی دلایل کند شدن گوشی سامسونگ

جمع بندی نهایی

هر کردام از قابلیت های قرارداده شده در دوربین نشان دهنده توانمندی گوشی های سامسونگ در تصویر برداری و فیلم برداری است. در این مقاله سعی کردیم تا تنظیم دوربین گوشی سامسونگ زا به طور کامل بیان کنیم تا بتوانید با استفاده از این تنظیمات عکس ها و فیلم های حرفه ای و با کیفیتی را ثبت کنید.

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در انواع گوشی های اندروید و آیفون و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران