گوشی سامسونگ گلکسی M32، نسخه بهبود یافته سری A، به عنوان یکی از محصولات جدید سامسونگ در بازار هند عرضه شده است که می تواند از بسیاری جهات رضایت کاربران را تامین کند. باتری قدرتمند گوشی Samsung Galaxy M32 در کنار صفحه نمایش و همچنین دوربین قابل قبول این گوشی، از آن گزینه ای مناسب برای کاربری شبکه های اجتماعی می سازد. البته همه چیز در رابطه با این گوشی ایده آل نیست. ضعف گوشی سامسونگ گلکسی M32 در اجرای همزمان برنامه ها، یکی از بزرگترین مشکلات این گوشی محسوب می شود. طراحی آن نیز با پیروی از الگوهای آشنای سامسونگ در گوشی های میان رده برای بسیاری از کاربران قابل قبول است. در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات بیشتری از این گوشی جدید سامسونگ می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی M32

گوشی سامسونگ گلکسی M32، به پردازنده MediaTek Heilo G80 تجهیز شده است و در دو نسخه رم 4 گیگابایتی و رم 6 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. نسخه 4 گیگابایتی با حافظه 64 و نسخه 8 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایت طراحی شده اند. البته شما میتوانید از گزینه رم microSD برای افزایش حافظه استفاده کنید. نمایشگر 6.4 اینچی سوپر آمولد با کیفیت FHD+ و نرخ نوسازی 90 هرتز یکی از نقاط قوت این گوشی است. شما در این گوشی به بلوتوث نسخه 5، وای فای با باند دوگانه، شبکه 4G و NFC دسترسی دارید. 4 سیستم راهبری ماهواره ای و دسترسی به سرویس Samsung MiniPay از دیگر ویژگی های این گوشی است.

گوشی سامسونگ گلکسی M32

گوشی سامسونگ گلکسی M32، نسخه بهبود یافته سری A، به عنوان یکی از محصولات جدید سامسونگ در بازار هند عرضه شده است که می تواند از بسیاری جهات رضایت کاربران را تامین کند.


صفحه نمایش و طراحی

همانطور که در بالا اشاره شد، صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی M32، نقطه قوت اصلی این گوشی به حساب می آید. این گوشی به نمایشگر Super AMOLED، 6.4 اینچی با رزولوشن 2400 در 1800 مجهز شده است. تراکم پیکسلی 441dpi در ترکیب با نرخ نوسازی 90 هرتز صفحه نمایشی ایده ال را برای به تصویر کشیدن فیلم و عکس ایجاد می کند.نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این صفحه نمایش، روشنایی 800 نیت است که کار با این گوشی را در زمان تابش مستقیم نور آفتاب راحت می کند. البته طراحی این گوشی در مقایسه با صفحه نمایش آن کمی ضعیف است. در نمای جلو، صفحه نمایش اینفینیتی-یو (بریدگی به‌صورت قطره‌ای در بالای نمایشگر) تمام گوشی را در برگرفته است. فریم گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده اما از کیفیت مناسب برخوردار است. قاب پشتی نیز از جنس پلاستیک است و دارای بافتی عمودی است و ماژول دوربین پشت نیز از بدنه برجسته تر است

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

صفحه نمایش و طراحی

عملکرد و باتری گوشی سامسونگ گلکسی M32 

استفاده از صفحه نمایش 90 هرتزی، حس روان بودن رابط کاربری را در گوشی سامسونگ گلکسی M32 به کاربران منتقل می کند. هرچند که در اجرای همزمان برنامه و در کل اجرای اولیه برنامه ها کمی کندتر از انتظار عمل می کند. البته با دریافت آپدیت سیستم عامل این مشکل تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. بنابراین اگر به دنبال اجرای همزمان برنامه ها هستید (Multitasking)، نسخه مجهز به رم 4 گیگابایت برای شما مناسب نخواهد بود. حسگر اثر انگشت در لبه کناری گوشی به خوبی عمل می کند و گوشی با سرعت زیادی از حالت قفل خارج می شود. این عملکرد خوب در نمایشگر AMOLED این گوشی نیز دیده می شود. نور کافی برای کار با این گوشی در فضای باز و نور خورشید و همچنین رنگ های شفاف و زنده تماشای محتوای تصویری در این گوشی را لذت بخش می کند.

اجرای بازی های معمول در گلکسی ام 32 بی هیچ مشکلی امکان پذیر است. حتی اجرای بازی Call of Duty در تنظیمات سبک تر گرافیکی نیز در این گوشی ممکن است. البته بنچمارک های انجام شده روی این گوشی در مقایسه با گوشی های هم قیمت آن، نتیجه ای متوسط را نشان می دهد. اما در مقابل، عملکرد باتری در گوشی M32 سامسونگ قابل تحسین است. باتری بزرگ 6000 میلی آمپری این گوشی توان تغذیه گوشی تا 20 ساعت و 26 دقیقه را دارد. این عدد در زمانی ثبت شده است که نمایشگر گوشی با نرخ نوسازی 90هرتز مشغول به کار بوده است.

علی رغم پشتیبانی این گوشی از شارژ سریع 25 وات، شما در جعبه این گوشی تنها به یک شارژر 15 واتی دسترسی دارید. با استفاده از این شارژر برای رسیدن به شارژ 44 درصد باید 1 ساعت زمان سپری کنید. در این صورت بهترین روش شارژ، شارژ ان در طول شب و در زمان خواب است. اگر به شارژ سریع تر نیاز دارید، مجبور به خرید شارژر 25 واتی خواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

عملکرد و باتری گوشی سامسونگ گلکسی M32 

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی M32 

مانند بسیاری دیگر از گوشی های میان رده سامسونگ، گوشی سامسونگ گلکسی M32 نیز از یک ماژول چهارگانه دوربین بهره می برد که شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و در نهایت یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق سنج. در دوربین سلفی نیز از یک ماژول 20 مگاپیکسلی استفاده شده است. نرم افزار سامسونگ نیز مانند دیگر گوشی ها، در این مدل به سنسور تشخیص صحنه عکاسی مجهز است که عملکرد خوبی را ارائه می دهد. اما همه چیز در اعداد خلاصه نمی شود.

عکس های گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی M32 در روز کیفیت خوبی دارند، اما گستره دینامیکی آنها عالی نیست. جزئیات نیز در این عکس های گرفته شده متوسط هستند. در مقابل نمای بسته (Close Up) در این گوشی از کیفیت بالایی برخوردار است. جزئیات در سوژه حفظ شده و رنگ ها دقیق هستند. لبه ها به خوبی قابل تشخیص هستند. در نور، دوربین M32 به خوبی به حالت عکاسی در شب تغییر وضعیت می دهد. اگرچه نویز در عکس تا حد زیادی کنترل می شود، اما می توان آثار آن را در خروجی نهایی دوربین گوشی M32 مشاهده کرد. دوربین سلفی اما در کل عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته است. در رابطه با فیلمبرداری FHD، عملکرد ضعیف دوربین در بخش لرزشگیر است که در نور کم شدیدتر هم می شود.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی M32 

نتیجه گیری کلی

در کل گوشی گوشی سامسونگ گلکسی M32 متوسط محسوب می شود. سایت Gadget360 در امتیازدهی به این گوشی بالاترین نمره یعنی 9 از 10 را برای باتری این گوشی در نظر گرفته است. صفحه نمایش و سیستم عامل به همراه نرم افزار های پیشفرض نقاط قوت بعدی این گوشی در نظر گرفته می شوند. اما در زمینه طراحی و عملکرد و دوربین در کنار ارزش خرید امتیاز 7 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم این گوشی را با مدل های پایین رده مقایسه کنیم، باید گفت که M32 از هر لحاظ شما را راضی خواهد کرد. اما در مقایسه با گوشی های بالارده و یا گوشی های قدرتمند میان رده باید گفت که پردازنده این گوشی عملکردی متوسط دارد. پس اگر به دنبال گوشی ای با صفحه نمایش با کیفیت و طول عمر بالای باتری هستید، این گوشی برای شما مناسب خواهد بود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران