بهترین برنامه های مسیریاب در گوشی های اندروید و آیفون

از جمله مشکلاتی که ممکن است در حین جا به جایی های داخل شهری یا در هنگام سفر با آن مواجه شوید، گم کردن مسیر می باشد. از این جهت برنامه های مسیریاب در گوشی در این زمینه تهیه شده اند که توانسته اند نیاز های اصلی مسافران را برطرف کنند. اپلیکیشن های مسیر یابی زیادی برای دانلود وجود دارد که ممکن است انتخاب از بین آنها سخت باشد. در این مقاله به معرفی بهترین مسیریاب ها می پردازیم که شما را با بهترین امکانات به مقصد می رسانند. برخی از این مسیریاب ها برای بهترین مسیر بر اساس ترافیک طراحی شده اند اما برخی دیگر دارای ویژگی هایی مانند اشتراک گذاری مکان در شبکه های اجتماعی یا مسیرهایی برای پیاده روی و سفرهای ماجراجویانه هستند.

برنامه مسیریابی فارسی

بهترین برنامه مسیریابی فارسی

اپلیکیشن نشان

اپ نشان یکی از برنامه های مسیریاب در گوشی معروف و محبوب در بین کاربران ایرانی است که قابلیت های چشمگیری دارد. در اپ نشان مسیریابی با در نظر گرفتن ترافیک به صورت آنلاین نشان داده می شود. این مسیریابی بر اساس طرح های ترافیک در تهران و کلان شهر ها انجام می گیرید. مسیریابی موتور با در نظر گرفتن معابری که تردد موتور در آنها ممنوع است نمایش داده می شود. در مسیر یابی پیاده و دوچرخه نیز با نمایش شیب و گام های مسیر انجام می شود.
از قابلیت های دیگر این اپلیکیشن مسیریابی نمایش پلیس و دوربین، دادن هشدار در صورت رد شدن از سرعت مجاز، نشان دادن عوارضی در جاده ها و هزینه های هر مسیر، مسیریابی حمل و نقل همگانی (نمایش خطوط هر ایستگاه، هزینه سفر و نمایش زمان رسیدن اتوبوس در تهران و مشهد) است. در اپلیکیشن نشان امکان مسیریابی آفلاین در تمام استان های ایران نیز وجود دارد.
نمایش ایستگاه های آلودگی هوا بعلاوه نمایش شاخص کیفیت هوا، اضافه کردن مکان های مختلف به نقشه با امکان اضافه کردن عکس، ساعت کاری، تلفن و سایت و همچنین امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی آنلاین با دوستان از قابلیت های است که نشان را برای کاربران جذاب کرده است.
یکی از مشکلات برنامه های مسیریاب در گوشی نشان که باعث اعتراض کاربران شده است انتخاب مسیر در نشان است. زیرا در صورتی که چند مسیر برای یک مقصد وجود داشته باشد، مسیر کوتاه تر انتخاب نمی شود و کاربران معتقدند که قدرت تشخیص و اصلاح مسیریابی آن باید افزایش پیدا کند تا در صورتی که در هنگام رانندگی مسیر کوتاه تری بود آن را جایگزین مسیر فعلی کند.

مشاوره آنلاین زود کمک

برای تعمیر گوشی موبایل با گارانتی معتبر و خدمات پذیرش در محل با زود کمک تماس بگیرید.

اپلیکیشن بلد

برنامه مسیریابی فارسی

اپلیکیشن بلد از جمله پرطرفدار ترین اپلیکیشن مسیریابی ایرانی است که امکان مسیریابی با استفاده از GPS را فراهم می کند. در این اپلیکیشن مسیریابی با در نظر گرفتن شرایط مختلف مل طرح ترافیک و اطلاعات ترافیک لحظه ای انجام می شود. این برنامه فارسی امکاناتی مانند هشدار پلیس، محدودیت سرعت، سرعت گیر و دوربین کنترل سرعت، تخمین زمان رسیدن به مقصد و نمایش مسیر های مختلف برای رسیدن به مقصد برخوردار است.
تقریبا تمامی قابلیت های برنامه بلد مشابه برنامه نشان است ولی امکان مسیریابی آفلاین در این برنامه وجود ندارد و نقشه های آفلاین به دلیل مشکل در نصب و عملکرد از آن حذف شده اند.
از ویژگی های جالب دیگر در برنامه های مسیریاب در گوشی اپ بلد دستیار صوتی ترکی، عربی، یزدی، کرمانی، گیلکی و شیرازی است. از جمله گله های کاربران در خصوص این نرم افزار کند بودن سرعت نرم افزار، به روز نبودن نقشه ها و مسیر های روستاییی خطای محاسباتی زمان رسیدن به مقصد مخصوصاً در هنگام ترافیک است.

📱 رفع مشکل روشن نشدن گوشی آیفون 

اپلیکشن دال

اپ دال یک نقشه و مسیریاب تعاملی است که بر اساس تعامل و همکاری کاربران در اعلام رخدادهای ترافیکی یک مکان مانند حضور پلیس، وقوع تصادف و دوربین ها و خرابی های راه، مسیریابی را برای رانندگان آسان تر می کند. این برنامه از فرمان های صوتی پیروی می کند و  با کمک انتخاب مقصد با استفاده از فرمان های صوتی تجربه مسیریابی را برای شما راحت تر می کند.
نشان دادن ترافیک لحظه ای جاده ها، تخمین زمان رسیدن به مقصد، مسیریابی با در نظر گرفتن ترافیک و طرح ترافیک از دیگر ویژگی های این برنامه مسیریابی فارسی است.

بهترین مسیریاب های اندروید

در این بخش تعدادی از اپلیکیشن های مسیریابی برای گوشی های اندرویدی را معرفی می کنیم. تعدادی از این برنامه های مسیریاب در گوشی در نسخه ios نیز ارائه شده اند، اما از آنجا که نسخه اندرویدی آنها پرطرفدار تر است، آنها را در بخش بهترین مسیریاب های اندروید آورده ایم.

اپلیکیشن GOOGLE MAPS

بهترین مسیریاب های اندروید

این اپ به صورت پیش فرض برای گوشی های اندرویدی ارائه می شود  از معروف ترین و بهترین مسیریاب های اندروید است. از جمله دلایل برتری گوگل نسبت به برنامه های دیگر، اطلاعات بیشمار آن در نقشه های بیش از 220 کشور است. در حالی که باقی اپلیکیشن ها حداکثراز 100 کشور پشتیبانی می کنند. آن اپ همچنین دارای ویژگی مسیریابی آفلاین نیز هست اما محدودیت هایی دارد. در این اپ شما فقط قادر به ذخیره یک منطقه آفلاین به وسعت 120000 کیلومتر مربع هستید. با وجود این که با این مقدار می توان چندین منطقه را ذخیره کرد اما این محدودیت ها ممکن است مسافرین بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد .
از معایب دیگر این اپلیکیشن مسیریابی مصرف باطری بالای گوشی است و همچنین ایراد دیگری که می توان به آن وارد کرد این است که اگر قسمتی از مسیر را اشتباه بروید مجدد شما را به مسیر اصلی هدایت می کند حتی اگر مسیری که می رفتید کوتاه تر باشد.
گوگل مپ برای بسیاری از اشکال حمل و نقل کار می کند، در مورد مسائل ترافیکی به شما اطلاع می دهد، زمان رسیدن به مقصد را به شما نشان می دهد. این اپلیکیشن بر اساس ترافیک، تصادف یا سایر شرایط جاده مسیر حرکت شمارا به نحو مطلوب تغییرمی دهد.

این مقاله کاربردی رو از دست نده: علت نصب نشدن برنامه در آیفون چیست؟

اپلیکیشن WAZE

ویز گزینه خوبی برای جایگزین برنامه گوگل مپ است. گزارش های ترافیک و برنامه های هوشمند مسیر، سفر های شما را تا حد زیادی کوتاه می کند. همچنین دارای عملکرد GPS قابل تنظیم و گزینه های صوتی متنوع است .
Waze به شما امکان می‌دهد از تصادفات، ساخت‌وساز، حضور پلیس، بسته شدن جاده‌ها و سایر موارد مرتبط با ترافیک در زمان واقعی مطلع شوید تا بتوانید مسیر دیگری را انتخاب کنید. پیدا کردن انتخاب بهترین مسیر بر اساس شرایط ترافیکی در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. هرچه بیشتر از این برنامه استفاده کنید، بهتر شما را می‌شناسد، مسیرها و مقاصد پراستفاده و همچنین ساعات رفت‌وآمدتان را یاد می‌گیرد.

جای تعجب نیست که این برنامه های مسیریاب در گوشی می‌تواند باتری تلفن را به سرعت تخلیه کند زیرا همیشه با اطلاعات جدید به ‌روز می‌شود. مسائل جزئی مانند بهم‌ریختگی رابط‌ کاربری و غیرقابل‌اعتماد‌ بودن پیش‌بینی‌های ETA، چیزی نیست که از ارزش‌های این برنامه کم کند. Waze حتی با وجود نیاز به اپ‌های تغییر IP ارزش امتحان کردن را دارد.

بهترین مسیر یاب آیفون

اپلیکیشن APPLE MAPS

بهترین مسیر یاب آیفون

این برنامه های مسیریاب در گوشی به صورت پیش فرض روی گوشی های آیفون وجود دارد و رقیب سرسخت گوگل مپ است.
با ارائه ویژگی‌هایی مانند مسیرهای گام‌به‌گام و ناوبری صوتی، پیشنهاد سریع‌ترین راه برای رسیدن به مقصد بر اساس ترافیک و مکان و زمان، نمای نقشه سه‌بعدی برای جهت‌ها (گاها شامل ساختمان‌ها)، شما را راهنمایی می‌کند که بر اساس ترافیک و مقصد باید در چه مسیری باید حرکت کنید.
ابزار Flyover یک تور مجازی از مقصد را به شما ارائه می‌دهد. همچنین آب‌و‌هوا و کیفیت هوا برای مقصد شما روی نقشه نشان داده می‌شود.
متأسفانه هیچ گزینه‌ای برای استفاده آفلاین از نقشه‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: نحوه حذف برنامه های ناخواسته از اندروید

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در تمامی گوشی های اندروید و آیفون و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران