تعمیر کنترل برد ماینر

کنترل برد، از اصلی ترین قطعات ماینر است که عملکرد بخش های دیگر دستگاه را کنترل می کند. از این رو، خرابی این قطعه بر عملکرد کلی دستگاه تاثیرگذار است و به همین سبب تعمیر کنترل برد ماینر، موضوع مهمی است که لازم است به صورت تخصصی انجام شود. در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به بررسی بیشتر تعمیرات این قطعه مهم و همچنین تعویض کنترل برد ماینر بپردازیم.

تعمیر کنترل برد ماینر

دلایل خرابی و تعمیر کنترل برد ماینر کدامند؟

در این بخش، به مهمترین عواملی که موجب خراب شدن کنترل برد ماینر می شوند اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • افزایش دمای ماینر

  • سرعت بالای چرخش فن ها

  • ویروسی شدن کنترل برد

در ادامه، هر یک از این موارد را تشریح خواهیم کرد.

مشاوره آنلاین زودکمک

✔ تعمیر پاور ماینر به صورت تخصصی 

افزایش دمای ماینر و خراب شدن کنترل برد

افزایش دمای محیط و به طبع آن بالا رفتن دمای ماینر، یکی از دلایل اصلی خرابی کنترل برد دستگاه است. این افزایش دما می تواند به دلیل از کار افتادن فن ها و یا خاموش شدن سیستم خنک کننده باشد. برای جلوگیری از این مشکل، از بهترین دستگاه خنک کننده استفاده کنید تا مانع افزایش دمای دستگاه بیش از میزان تعریف شده شوید.

سرعت بالای چرخش فن ها

از دیگر عواملی که موجب خراب شدن کنترل برد ماینر می شود، سرعت بالای چرخش فن ها است. باید بدانید که به طور کلی، اختلاف سرعت چرخش فن‌ های ماینر باید کمتر از 3000 باشد. این اختلاف سرعت تا 7000 نیز قابل تحمل است، اما در صورت فراتر رفتن اختلاف سرعت از این میزان، لازم است که برای تعمیر ماینر اقدام کرد.

ویروسی شدن کنترل برد

از موارد دیگری که موجب خرابی و تعمیر کنترل برد ماینرمی شود، ویروسی شدن کنترل برد است. این مشکل موجب بروز اختلال در سیستم دستگاه شده و دمای ماینر را بالا می برد. همچنین در این مواقع، احتمال به سرقت رفتن ارزهای استخراج شده نیز افزایش می یابد. برای جلوگیری از این مشکل، برای آپدیت نرم افزاری دستگاه، به وبسایت های معتبر مراجعه کرده و وارد سایت های آلوده و مشکوک نشوید. همچنین، همواره از آنتی ویروس های تحت وب قدرتمند استفاده کرده و آن را به طور مرتب آپدیت کنید تا از تعمیرات کنترل برد ماینر خود جلوگیری کنید.

علائم خراب شدن کنترل برد ماینر

پس از بیان عوامل معیوب کننده کنترل برد ماینر، اکنون به مهمترین علائمی که نشان دهنده خراب شدن این قطعه مهم هستند و موجب تعمیرات تخصصی کنترل برد ماینر می شوند، اشاره می کنیم که شامل موارد زیر می شوند:

  • شناسایی نکردن هش برد

  • کنترل نداشتن روی هش ریت

  • پیدا نکردن فن توسط کنترل برد

  • وشن نشدن نشانگر پورت اینترنت

  • عدم شناسایی ip

  • پیغام خطای Fatal Error

  • روشن نشدن ماینر در صورت سالم بودن پاور دستگاه

✔ معرفی بهترین دستگاه های ماینر

عملکرد کنترل برد ماینر چگونه است؟

همانطور که پیشتر گفته شد، کنترل برد وظیفه کنترل کردن عملکرد سایر قطعات و بخش های ماینر را بر عهده دارد. از جمله وظایف کنترل برد ماینر، می توان موارد زیر را ذکر کرد:

هماهنگی هشبردها

هشبردها در ماینر، وظیفه پردازش داده‌ ها و اطلاعات را دارند. هماهنگی بین هشبردهای ماینر موجب عملکرد بهتر دستگاه و بالا رفتن هش ریت آن می ‌شود. ایجاد و کنترل این هماهنگی بین هشبردها، یکی از وظایف کنترل برد است. از این رو، در صورت خرابی این قطعه، لازم است که سریعا برای تعمیر کنترل برد ماینر اقدام شود.

کنترل پاور ماینر

از دیگر وظایف مهم کنترل برد، کنترل کردن پاور یا همان منبع تغذیه ماینر است. کنترل برد وظیفه هدایت، کنترل و نظارت بر برق ‌رسانی به بخش ‌های مختلف ماینر را بر عهده دارد.

انتقال داده‌ ها

پس از اینکه داده‌ ها توسط هشبردها پردازش می شوند، اطلاعات به پردازنده اصلی ارسال می‌ شوند. کار پردازش و محاسبه هش ریت دستگاه نیز یکی دیگر از وظایف کنترل برد ماینر هستند.

کنترل سیستم خنک کننده‌ ماینر

وجود یک سیستم خنک کننده با قدرت مناسب، از موارد ضروری برای عملکرد بهینه دستگاه و جلوگیری از افزایش دمای زیاد دستگاه است. کنترل برد با کنترل و هدایت سیستم خنک کننده از آسیب‌ های ناشی از دمای بالا به سایر قطعات ماینر جلوگیری می‌کند. از این رو، در صورت خرابی این قطعه، تعمیر کنترل برد ماینر بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

تعویض کنترل برد ماینر

تعویض کنترل برد ماینر، به عواملی مختلفی از جمله شدت و نوع آسیب این قطعه، برند و مدل دستگاه و هزینه تمام شده برای تعمیر یا تعویض کنترل برد بستگی دارد. کارشناسان واحد تعمیر ماینر زودکمک با بررسی دقیق دستگاه، خرابی این قطعه را تشخیص داده و به تعمیر یا تعویض کنترل برد ماینر می پردازند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران