در این مقاله می خواهیم به این سوال که علت روشن نشدن پلی استیشن چیست پاسخ داده و روش های حل این مشکل را بیان کنیم. گاهی اوقات کاربر که می خواهد کنسول پلی استیشن خود را روشن کند ممکن است که دستگاه روشن نشده و یا چند ثانیه روشن شود و دوباره خاموش شود. این روشن نشدن کنسول باعث نگرانی بسیاری از کاربران است که فکر می کنند دستگاه به طور کامل از کار افتاده است اما در ادامه ی این مطلب ما راه حل هایی را به شما می گوییم که می توانید در ابتدا خودتان آنها را انجام دهید و نیازی نداشته باشید که در همان ابتدا برای تعمیر کنسول پلی استیشن اقدام نمایید.

روشن نشدن پلی استشین

بررسی دلایل روشن نشدن پلی استیشن

مشکلات مربوط به برق

اولین پاسخی که به سوال "علت روشن نشدن پلی استیشن چیست"باید داد،این است که کابل برق مورد استفاده و پریز برق مورد استفاده را چک کنید. گاهی ممکن است کابل برقی که از آن برای اتصال دستگاه به پریز استفاده می کنید دچار خرابی شده باشد که در این صورت باید کابل را تعویض کنید. گاهی نیز ممکن است که پریز برقی که کنسول پلی استیشن خود را به آن وصل کرده اید دچار خرابی شده باشد پس باشد از یک پریز برق دیگر برای اتصال به پلی استیشن خود استفاده کنید.

همچنین ممکن است که گاهی به دلیل نوسانات برق،محافظی که دارید از آن استفاده می کنید چند دقیقه اتصال پلی استیشن به برق را قطع کرده باشد.

خرابی کابل HDMI

گاهی ممکن است که پلی استیشن شما روشن شده باشد اما بر روی صفحه تصویری نداشته باشید و یا یک فلش رنگی بر روی صفحه مشاهده کنید.این موارد نشان دهنده ی خرابی در کابل HDMI، خرابی پورت HDMI تلویزیون،خرابی پورت HDMI در پلی استیشن است.که با تعویض کابل HDMI خود می توانید از سالم بودن خود کابل و پورت های تلویزیون و پلی استیشن اطمینان حاصل کنید.

برای بررسی دلایل تصویر نداشتن کنسول بازی مطالعه این مقاله مهم را از دست ندهید.

روشن نشدن PS

وجود گرد و غبار داخل پلی استیشن

گاهی در پاسخ به این سوال که علت روشن نشدن پلی استیشن چیست، باید گفت که ممکن است گرد و غبار یا برخی ذرات محیط وارد بخش های مختلف دستگاه شده باشند و به همین دلیل دستگاه روشن نمی شود.این ذرات و گرد و غبار می توانند از طریق فن و یا درزهای موجود در پلی استیشن، وارد آن شوند. برای رفع این مشکل باید برخی از قطعات را به آرامی باز کرده و با استفاده از یک دستمال و اسپری مخصوص آنها را تمیز کرد.

خرابی دسته ی پلی استیشن

گاهی اوقات دلیل اینکه پلی استیشن شما روشن نمی شود این است که دسته ی بازی کنسول دچار خرابی یا مشکل شده است.اگر که از کابل USB برای دسته ی خود استفاده می کنید بهتر است که از سالم بودن کابل اطمینان حاصل کنید،سپس پورت های کابل USB در دسته و خود کنسول پلی استیشن را چک کنید و از سالم بودن آنها نیز اطمینان حاصل کنید.

اگر که دسته ی بازی خود را شارژ می کنید،حتما میزان شارژ دسته را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که دسته ی بازی شما دارای شارژ کافی برای استفاده،است.

گاهی نیز با خاموش و روشن کردن خود دسته و یا کنسول پلی استیشن می توانید آنها را ریست کرده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

مورد بعدی که برای دسته ی پلی استیشن وجود دارد این است که دسته ی خود را بروزرسانی کنید برای این کار به منوی Setting دستگاه رفته و از مسیر زیر اقدام کنید:

Devices>Controllers>Wireless Controller>Update Controller Software

علت روشن نشدن پلی استیشن چیست

بیشتر بخوانید: علت وصل نشدن دسته بازی به کنسول ایکس باکس و PS

بروز مشکل  Bricking

مورد بعدی که در پاسخ به سوال علت روشن نشدن پلی استیشن چیست،باید گفت؛این است که گاهی شما پلی استیشن خود را روشن کرده اما با این وجود هیچ تغییری در صفحه ی خود مشاهده نمی کنید در واقع در این هنگام برای دستگاه شما مشکل Bricking پیش آمده است.برای رفع این مشکل به صورت زیر عمل کنید:

1. کنسول خود را خاموش کرده و سی ثانیه صبر کنید.

2. هارد دستگاه را جدا کنید.

3. دستگاه را بدون هارد روشن کنید.

4. پس از روشن شدن کامل،مجدد پلی استیشن را خاموش کرده و هارد را متصل کنید.

 5.دوباره کنسول پلی استیشن را روشن کنید.

راهکارهای حل مشکل روشن نشدن پلی استیشن

باز سازی دیتابیس

از روش های دیگری که برای حل مشکل روشن نشدن پلی استیشن وجود دارد این است که دیتابیس کنسول را بازسازی کنید.این کار برای رفع برخی از مشکلات جزئی به وجود آمده در هارد یا دیگر قطعات کنسول پلی استیشن کاربرد دارد.برای انجام این کار به صورت زیر عمل کنید:

1.دکمه ی پاور کنسول پلی استیشن را نگه دارید تا صدای بوق اول را بشنوید.

2.به نگه داشتن دکمه ی پاور ادامه دهید تا صدای بوق دوم آن را بشنوید.

3.دسته ی پلی استیشن را از طریق کابل USB به آن متصل کنید.

4.اکنون حالت Safe Mode را ایجاد کنید.

5.گزینه ی Rebuild Database را انتخاب کنید و صبر کنید تا فرآیند بازسازی دیتابیس انجام شود.

راه اندازی مجدد کنسول پلی استیشن

مورد بعدی که در پاسخ به سوال علت روشن نشدن پلی استیشن چیست،باید به کاربر گفت این است که باید پلی استیشن خود را مجدد راه اندازی کنید.با انجام این کار ممکن است که تمامی اطلاعات شما پاک شده و پلی استیشن به حالت تنظیمات کارخانه بازگردد.برای انجام این کار به صورت زیر عمل کنید:

1.دستگاه را در حالت Safe Mode قرار دهید.

2.گزینه ی Initialize را انتخاب کنید؛حدود پنج تا سی دقیقه زمان می برد تا فرآیند راه اندازی مجدد پلی استیشن به اتمام برسد.

راه اندازی پلی استیشن

استفاده از یک دیسک

گاهی برای روشن شدن کنسول پلی استیشن می توان از یک دیسک بازی استفاده کرد ، برای این کار کنسول را به برق وصل کنید و یک دیسک بازی را به آرامی در بخش مربوطه وارد کنید،اگر کنسول با موفقیت دیسک را به داخل کشید و روشن شد پس از بالا آمدن کنسول می توانید دیسک را از آن خارج کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اکانت در پلی استیشن

ضربه زدن به کنسول پلی استیشن

راه حل احتمالی دیگری که در پاسخ به سوال علت روشن نشدن پلی استیشن چیست باید ارائه داد،این است که ابتدا کنسول را خاموش کرده و از برق جدا کنید سپس به آرامی چند ضربه در قسمت بالایی کنسول پلی استیشن خود وارد کنید گاهی با وارد کردن اینگونه ضربه ها نیز ممکن است که مشکل روشن نشدن پلی استیشن شما بر طرف شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران