پیکسل سوختگی در تلویزیون

صفحه نمایش تلویزیون از پیکسل هایی درست شده است که با رنگ و طول موج های مشخص کنار یکدیگر قرار می گیرند و باعث نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایش تلویزیون می شوند. پیکسل سوختگی تلویزیون به این معنا است که بخش ‌هایی از نمایشگر دستگاه رنگ‌ ها را به اشتباه نمایش می‌دهند یا اینکه به طور کلی خاموش شده اند. در واقع با وقوع این مشکل، نمایشگر ممکن است محتواها را به‌صورت لکه ‌هایی نمایش دهد که با سایر بخش ‌ها تفاوت دارند. این مشکل در هنگام تماشای تلویزیون می تواند آزاردهنده باشد. در ادامه به بررسی بیشتر در خصوص پیکسل سوختگی در تلویزیون خواهیم پرداخت.

پیکسل سوختگی در تلویزیون و علت ایجاد آن

📺 تعمیر و تعویض پنل تلویزیون خودت رو به زودکمک بسپار. 

علت های به وجود آمدن پیکسل سوختگی در تلویزیون

معیوب شدن پیکسل ها در تلویزیون به چند دلیل می تواند رخ دهد. از جمله این دلایل عبارتند از:

  • ضربه به پنل

  • خرابی اتصال الکتریکی

  • عدم دریافت ولتاژ صحیح توسط ترانزیستور کنترل کننده پیکسل

  • خطای انسانی در زمان تولید تلویزیون در کارخانه سازنده

همانطور که پیشتر گفتیم، صفحه نمایش تلویزیون از پیکسل های زیادی درست شده است. هر پیکسل مربع بسیار کوچک نورانی است با رنگ های قرمز، آبی و سبز که از کنار هم قرار گرفتن آن ها تصویر ساخته می شود. این پیکسل ها خود از سه پیکسل کوچکتر ساخته شده اند که هر کدام رنگ های RGB یا همان قرمز، سبز و آبی را تشکیل می دهند.

از ترکیب این سه رنگ میلیون ها رنگ ساخته می شود و پیکسل ها می توانند آن ها را نمایش دهند. وقتی یک پیکسل نتواند رنگ را نمایش دهد، یا خاموش می شود یا اینکه صرفا روی رنگ خاصی مثل آبی یا سفید و یا هر رنگ دیگری گیر می کند.

📺 علت آبی شدن صفحه تلویزیون رو می دونستی؟ 

مشاوره آنلاین زودکمک

چگونه از پیکسل سوختگی تلویزیون جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از آسیب دیدن پیکسل های صفحه نمایش به صورت صحیح از تلویزیون استفاده کرده و اصول فنی را رعایت کنید. نمایش محتوای تکراری برای مدت ‌زمان طولانی در تلویزیون ممکن است باعث پیکسل سوختگی شود.

همچنین نمایش تصاویر ثابت به مدت طولانی در صفحه ‌نمایش هم می ‌تواند عاملی برای پیکسل سوختگی باشد. در صورت استفاده طولانی‌ مدت از تلویزیون، دستگاه را به طور منظم خاموش کنید تا از سوختگی پیکسل‌ها جلوگیری شود. مورد دیگری که می تواند باعث معیوب شدن پیکسل ها شود نظافت نادرست صفحه نمایش است.

برای این امر از اسپری‌ ها و مواد مخصوص تلویزیون و مانیتور استفاده کنید تا از پیکسل سوختگی در تلویزیون جلوگیری کنید. همچنین در هنگام جابه‌جا کردن و نصب تلویزیون دقت کنید که به صفحه ‌نمایش آسیبی وارد نشود و از برخورد اشیا به خصوص اجسام نوک تیز به دستگاه جلوگیری کنید.

مشاوره آنلاین زودکمکرفع مشکل تار شدن صفحه تلویزیون

آیا پیکسل سوختگی تلویزیون قابل تعمیر است؟

برای تعمیر پیکسل سوختگی تلویزیون لازم است که دستگاه از نزدیک و توسط کارشناسان مجرب بررسی شود. در صورتی که تعداد پیکسل های سوخته زیاد باشد تنها راه تعمیر تلویزیون تعویض پنل آن است. در صورتی که در تلویزیون خود متوجه پیکسل سوختگی شده اید، می توانید با متخصصان تعمیر تلویزیون در مجموعه زودکمک در ارتباط باشید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران