کف نکردن ماشین لباسشویی یکی از مواردی است که گاهی برخی کاربران با آن مواجه می شوند. در چنین مواقعی طبیعتا افراد به دنبال دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی و روش های رفع آن می گردند. کف نکردن لباسشویی می تواند به دلایل متفاوتی رخ دهد که این موارد باید بررسی شده و در صورت امکان رفع گردند. توجه داشته باشید که کف نکردن در ماشین لباسشویی زمانی می تواند نگران کننده باشد که شما از ماده شوینده مناسب استفاده کرده و دستگاه را روشن کرده باشید. اما پس از گذشت مدت زمانی از شروع به کار ماشین لباسشویی و شروع فرآیند شست و شو متوجه کف نکردن آن شوید. در این مقاله به بررسی علت به وجود آمدن این مشکل و روش های رفع آن خواهیم پرداخت. یکی از مواردی که برای کاربران لوازم خانگی اهمیت بسیاری دارد دسترسی به خدمات باکیفیت است. از همین رو مرکز زودکمک برای مرتفع کردن این نیاز اقدام به راه اندازی بخش تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی کرده است. در این مرکز تمامی خدمات تعمیر لوازم خانگی به دست افراد ماهر و آموزش دیده انجام می شود تا خیال کاربران عزیز از کیفیت بالای خدمات راحت باشد.

مشاوره آنلاین

دلایل کلی کف نکردن ماشین لباسشویی

به طور عمده دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی به یکی از موارد زیر مربوط می شود:

  1. پودر لباسشویی بی کیفیت

  2. حل نشدن پودر

  3. سختی آب

  4. دمای پایین آب

  5. کثیف بودن بیش از حد لباس ها

  6. پر بودن بیش از حد لباسشویی

گاهی اوقات راهکارهای حل مشکلات دستگاه از آنچه ما فکر می کنیم ساده تر هستند. به عنوان مثال یکی از دلایلی که می تواند منجر به کف نکردن ماشین لباسشویی شود پودر شوینده مورد استفاده است. البته نکته ای که باید در این مورد مدنظر داشته باشید این است که همیشه کف کردن بیشتر در پودرها به معنی مرغوب تر بودن آنها نیست.

در واقع امروزه تکنولوژی تولید پودرها و مایع های شوینده به گونه ای است که در عین قدرت پاک کنندگی بالا، کف کمتری نیز تولید کنند تا فرآیند آبکشی لباس ها ساده تر شود.

از طرفی استفاده از مقدار نامناسب پودر نیز می تواند منجر به کف نکردن در ماشین های لباسشویی شود. بنابراین در صورتی که با مشکل کف نکردن لباسشویی مواجه شدید بهتر است پیش از تماس با تکنسین های متخصص جهت تعمیر دستگاه، این مقاله را مطالعه نمایید تا بتوانید تصمیم بهتری در مورد راهکارهای مناسب رفع این مشکل در لباسشویی خود بگیرید.

بیشتر بخوانید: علت ارور LE در لباسشویی چیست؟

کف نکردن ماشین لباسشویی

1- استفاده از پودرهای شوینده نامناسب و بی کیفیت دلیل کف نکردن لباسشویی

بسیاری از افراد فکر بر این باور هستند که چنانچه در هنگام شستشو کف بیشتری ایجاد شود، لباس ها بهتر شسته می شوند. همچنین، اعتقاد دارند که هر چقدر پودر یا مایع شوینده بیشتر کف کند، محصول مرغوب تر بوده و کیفیت بالاتری خواهد داشت. جالب است بدانید که این ایده کاملا اشتباه است و میزان تولید کف در ماشین لباسشویی هیچ ارتباطی با تمیز شسته شدن لباس ها ندارد. علاوه بر این، امروزه و با پیشرفت تکنولوژی تولید پودرهای لباسشویی، می توان گفت پودرهایی که کف کمتری تولید می کنند، نسبت به پودرهایی که کف بیشتری ایجاد می کنند، کیفیت بالاتری دارند.

حال که این مساله را توضیح دادیم بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که در واقع علت اصلی کف نکردن ماشین لباسشویی می تواند به نوع پودر استفاده شده در آن نیز مرتبط باشد. بنابراین، اگر می خواهید کف نکردن لباسشویی برطرف شده و دستگاه در حین شست و شو میزان کف زیادی تولید کند، بهتر است پودر ماشین لباسشویی خود را تعویض کرده و از یک پودر متفاوت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چرا آب لباسشویی تخلیه نمی شود؟

2- کف نکردن لباسشویی به دلیل حل نشدن پودر

یکی از موارد دیگری که می تواند باعث کف نکردن ماشین لباسشویی شود مشکل حل نشدن پودر در دستگاه است. این مساله ممکن است ناشی از کیفیت پایین پودر یا کاهش درجه حرارت شستشو در لباسشویی باشد. در صورتی که درجه حرارت شستشو کمتر از حد معمول باشد، پودر به طور کامل در دستگاه حل نشده و در نتیجه کاربر متوجه کف نکردن لباسشویی می شود.

این مساله به این علت رخ می دهد که پودر لباسشویی در آب سرد قادر به حل شدن کامل نبوده و همین مساله ممکن است باعث ایجاد مشکلات در شستشوی صحیح لباس ها گردد. بنابراین برای بهبود حل شدن پودر توصیه می شود که درجه حرارت شستشوی لباسشویی را به میزان مورد نیاز تنظیم نمایید.

3- کف نکردن ماشین لباسشویی به دلیل سختی آب

همگی می دانیم که هر شهر یا استان دارای شرایط آب و هوایی منحصر به فردی است و آب مورد استفاده در مناطق مختلف میزان سختی متفاوتی دارد. در صورتی که آب مورد استفاده در منطقه شما دارای سختی بالایی باشد، ممکن است پودر شوینده در ماشین لباسشویی به خوبی حل نشده و در نتیجه با مشکل کف نکردن ماشین لباسشویی مواجه شوید. دلی این مساله آن است که پودرهای لباسشویی عموما توانایی حل شدن در آب های با سختی بالا را ندارند.

در چنین شرایطی در صورت استفاده از ماشین لباسشویی برای شست و شوی لباس ها، فرد متوجه کف نکردن لباسشویی خواهد شد. همچنین، میزان پودری که هنگام شروع فرآیند شستشو در دستگاه ریخته می شود نیز بر تشکیل کف در ماشین لباسشویی تاثیرگذار است. بنابراین در صورتی که با چنین شرایطی مواجه شدید و احساس کردید که ماشین لباسشویی به اندازه کافی کف ایجاد نمی کند بهتر است پیش از اقدام برای تعمیر ماشین لباسشویی تمامی موارد گفته شده را بررسی کنید.

4- دمای پایین آب و کف نکردن پودر در ماشین لباسشویی

یکی از دیگر مواردی که می تواند موجب کف نکردن ماشین لباسشویی شود پایین بودن دمای آب در زمان شروع عملیات شست و شو است. به طور کلی دمای آب نقش مهمی در شست و شوی لباس ها و همچنین میزان کف تولید شده در ماشین لباسشویی دارد. برای این که بهترین نتیجه از نظر شست و شو و کف کردن ماشین لباسشویی حاصل شود لازم است که دمای آب در حدود 40 درجه سانتیگراد باشد. علاوه بر آن حجم لباس هایی که درون دستگاه است نیز تاثیر زیادی بر کف نکردن لباسشویی دارد.

تاثیر این مورد به گونه ای است که هرچه میزان حجم لباس های درون ماشین لباسشویی کم تر باشد، میزان تولید کف در محفظه ماشین لباسشویی بیشتر خواهد بود. بنابراین در صورتی که متوجه شدید میزان تولید کف در ماشین لباسشویی کم است بهتر است حجم لباس های درون دستگاه را نیز بررسی کرده و در صورت زیاد بودن حجم آنها، کمی از لباس ها را از درون دستگاه خارج نمایید. نکته دیگری که بهتر است مدنظر داشته باشید این است که پودرهای مخصوص ماشین لباسشویی از پودرهای مخصوص شست و شوی دستی کم تر کف می کنند.

کف نکردن لباسشویی

5- کثیف بودن بیش از حد لباس ها

در صورتی که حجم زیادی از لباس هایی که بسیار چرک و کثیف هستند را در لباسشویی بیاندازید، لباسشویی به خوبی کف نمی کند. علت هم این است که لباس‌ های کثیف در دور اول شستشو بخش زیادی از ترکیبات شوینده را به خود جذب می‌کنند و باعث می ‌شود که ماده شوینده به اندازه کافی و مورد انتظار ما در لباسشویی کف نکند.

6- پر بودن بیش از حد دیگ لباسشویی

یکی دیگر از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی، پر بودن بیش از حد دیگ دستگاه است. در صورتی که حجم زیادی از لباس ها را در لباسشویی انداخته و اجازه ندهید که فضای کافی برای برای چرخش لباس ها در دیگ وجود داشته باشد، مواد شوینده در لباسشویی به خوبی کف نمی کنند. در واقع در این صورت مواد شوینده نمی توانند متناسب با حجم لباس های موجود در دستگاه کف تولید کنند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران