تعمیر پورت USB لپ تاپ

تعداد و نوع پورت های USB، یکی از مهم ترین معیارهای کاربران هنگام خرید لپ تاپ است. خروجی یو اس بی امکان اتصال دیوایس های مختلف مانند فلش، هارد، ماوس و... را به لپ تاپ را فراهم می کند و از این نظر اهمیت بسیاری دارد. گاهی این پورت به دلایل مختلف دچار ایراد شده و درست کار نمی کند. مثلا ممکن است ورودی ها مسدود شده باشند و یا پورت و قسمت های مختلف آن دچار شکستگی شوند که در این صورت باید برای تعمیر پورت USB لپ تاپ اقدام کرد.

تعمیر تخصصی پورت USB لپ تاپ، نیازمند مهارت بالایی است که به کارشناسان با تجربه تعمیرات تخصصی لپ تاپ نیاز دارد. در ادامه، به بررسی تعمیرات پورت USB لپ تاپ می پردازیم.

تعمیر پورت USB لپ تاپ

نحوه تعمیر پورت USB لپ تاپ

در این بخش مقاله، به مراحل و نحوه تعمیر پورت یو اس بی لپ تاپ اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • تست و بررسی دستگاه های جانبی

  • عیب یابی پورت USB

  • تعمیر یا تعویض پورت USB لپ تاپ

در ادامه، هر یک از این موارد را شرح خواهیم داد.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر اسپیکر لپ تاپ به صورت تخصصی در سریع ترین زمان ممکن. 

تست و بررسی دستگاه های جانبی

اولین مرحله در فرآیند تعمیر پورت USB لپ تاپ، مطمئن شدن از معیوب شدن پورت یو اس بی است. چرا که در برخی مواقع ممکن است ایراد به وجود آمده ناشی از اختلال در دستگاه های جانبی که قصد اتصال آن ها به لپ تاپ را داریم باشد. برای این منظور، مراحل زیر را انجام دهید.

  • سیستم را Restart کنید. گاهی مشکل کار نکردن پورت USB ناشی از یک تداخل نرم افزاری است و با یک ری استارت ساده حل می شود.

  • در صورتی که لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی دیگری در منزل دارید می توانید وسیله جانبی خود را روی آن تست کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

  • پورت را با وسیله جانبی دیگری چک کنید. اگر وسیله جانبی دوم روی دستگاه کار کند مشخص است که مشکل از خرابی پورت USB نیست و وسیله جانبی مشکل دارد.

عیب یابی پورت USB

پس از بررسی دستگاه های جانبی، نوبت به عیب یابی پورت می رسد. این مرحله در امر تعمیرات تخصصی پورت USB لپ تاپ بسیار مهم است. برای شناسایی مشکل، ابتدا دستگاه مورد نظرتان (فلش، هارد، ماوس یا …) را به پورت USB دیگری وصل کنید. اگر دستگاه کار کند، پس قطعا ایراد از پورت لپ تاپ است. هم زمان با عدم شناسایی USB در لپ تاپ، سیستم عامل یک پیام خطا نشان می دهد. پس از مشاهده این پیغام، دستگاه را خاموش کرده و پورت را از نظر ظاهری بررسی کنید.

در مرحله بعد، بررسی کنید که آیا گرد و خاک، پرز و سایر آلودگی ها پورت را مسدود کرده اند یا خیر. همچنین، ممکن است گیر کردن یک شی کوچک مانع از شناسایی یو اس بی مورد نظر در لپ تاپ شما شده باشد.

دقت کنید که پورت USB نباید تکان بخورد، بنابراین اگر پورت به راحتی تکان می خورد، به معنی شل شدن آن است. در نهایت می توانید عیب یابی تخصصی پورت یو اس بی لپ تاپ را به یک کارشناس تعمیر لپ تاپ بسپارید تا آن را به دقت بررسی کند.

مشاوره آنلاین زودکمک  کیبورد لپ تاپ تعمیر میشه یا تعویض؟ 

تعمیر یا تعویض پورت USB لپ تاپ

بعد از این که ایراد پورت مشخص شد، کارشناس برای تعمیر یا در نهایت تعویض پورت USB لپ تاپ اقدام می کند. تکنسین های تعمیر لپ تاپ زودکمک پس از بررسی و عیب یابی پورت دستگاه، در صورت قابل تعمیر بودن این بخش، آن را تعمیر و ترمیم می کنند.

در مواقعی مانند شکستن پورت، سوختن آن یا شدت بالای آسیب دیدگی، تعمیر پورت USB لپ تاپ امکان پذیر نیست. در این صورت لازم است که پورت را تعویض کرد. با عوض کردن پورت USB لپ تاپ، ایراد دستگاه رفع شده و می توانید مجددا از آن برای اتصال دستگاه های جانبی استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران