تلفن های سانترال به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هریک ویژگی های متفاوتی دارد. برای انتخاب بهترین دستگاه لازم است که نسبت به تفاوت تلفن هایبرید و دیجیتال و سایر انواع تلفن سانترال آگاهی داشته باشید. در واقع تفاوت تلفن هایبرید و دیجیتال به نوع عملکرد آنها بستگی دارد. در این مقاله به بررسی تفاوت های تلفن دیجیتال و هیبرید خواهیم پرداخت. در صورتی که تلفن سانترال مرکز شما دچار خرابی و ایراد شد می توانید با مرکز زودکمک تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید. کارشناسان این مرکز پس از ثبت مشکل دستگاه و همچنین ثبت آدرس شما، در کوتاه ترین زمان ممکن یک تکنسین متخصص در امور تعمیر تلفن سانترال را به محل شما اعزام می نمایند.

 این تکنسین پس از بررسی و عیب یابی دستگاه، ایراد آن و همچنین راهکار تعمیراتی مناسب را با کاربر در میان گذاشته و پس از گرفتن تائیدیه از وی شروع به تعمیر تلفن سانترال می نماید. در این مرکز اولویت ما بر تعمیر قطعات آسیب دیده است، اما چنانچه نیاز به تعویض قطعه باشد، تکنسین های ما قطعه آسیب دیده را با قطعه نو و اصل جایگزین می کنند. تمامی خدمات تعمیر تلفن هیبرید و دیجیتال در این مرکز دارای گارانتی است.

ویژگی های تلفن هایبرید و دیجیتال

تلفن هیبرید:

همانطور که گفته شد تلفن هایبرید و دیجیتال هر دو از انواع تلفن های سانترال هستند که در کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. تلفن هیبرید برای اتصال به سانترال از دو رشته سیم استفاده می کند. یکی از این سیم ها مختص دیتا بوده و دیگری مختص بوق. برای اینکه بتوانید از تلفن هیبرید استفاده کنید لازم است که تلفن سانترال شما خروجی هیبرید نیز داشته باشد. انواع تلفن هیبرید و دیجیتال ویژگی ها و قابلیت های فراوانی دارند که از آن جمله می توان به امکان هولد تماس، ترانسفر تماس، کنفرانس و پاسخگویی خودکار اشاره کرد. در برخی مدل های تلفن دیجیتال و هیبرید سانترال علاوه بر موارد گفته شده دارای دکمه های قابل برنامه ریزی نیز هستند. این دکمه ها را می توان برای ذخیره شماره داخلی همکاران، شماره خطوط شهری یا هر قابلیت دیگری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش تنظیم زنگ سانترال

تلفن هایبرید و دیجیتال

تلفن دیجیتال:

عملکرد تلفن دیجیتال سانترال به گونه ای است که بوق و دیتا به صورت همزمان انتقال پیدا می کنند و از همین رو این مدل تنها از یک رشته سیم استفاده می کند. توجه داشته باشید که برای استفاده از این مدل تلفن لازم است که دستگاه سانترال شما از خروجی های دیجیتال پشتیبانی کند. همانطور که گفته شد این مدل تلفن های سانترال نیز قابلیت های پیشرفته تماس، کلیدهای قابل برنامه ریزی، کنفرانس های صوتی و موارد دیگر را نیز دارند. از تلفن های دیجیتال عموما در مراکز پرظرفیت استفاده می شود. توجه داشته باشید که پیش از خرید هر نوع تلفن هایبرید و دیجیتال لازم است ابتدا از مرکز تلفن و نوع باکس سانترال مورد استفاده اطلاع کامل داشته باشید.

تفاوت های تلفن دیجیتال و هیبرید

در بخش های قبل به ارائه توضیحات کلی درباره ویژگی تلفن های هایبرید و دیجیتال پرداختیم. در این بخش اما می خواهیم به سراغ تفاوت های تلفن هیبرید و دیجیتال برویم:

تفاوت های تلفن هیبرید و دیجیتال

  • یکی اصلی ترین تفاوت های تلفن دیجیتال و هیبرید در تعداد رشته سیم های مورد استفاده آنها است. تلفن هیبرید از دو رشته سیم برای اتصال به باکس سانترال استفاده می کند در حالی که در تلفن های دیجیتال تنها به یک رشته سیم برای برقراری اتصال نیاز است.
  • یکی دیگر از تفاوت های این دو مدل تلفن سانترال در تنوع آنها است. اگر امکان خرید و استفاده از هر دو نوع تلفن های هیبرید و سانترال را دارید باید بدانید که تلفن های دیجیتال تنوع بیشتری داشته و در نتیجه مدل های بیشتری را برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهند.
  • از دیگر تفاوت های تلفن های مدل دیجیتال و هیبرید می توان به این نکته اشاره کرد که کلیدهای قابل برنامه ریزی در مدل دیجیتال دارای تنوع بیشتری هستند.
  • محل استفاده این دو مدل تلفن هایبرید و دیجیتال نیز با یکدیگر متفاوت است. به گونه ای که از تلفن های دیجیتال بیشتر در مراکز پرجمعیت و از تلفن های هیبرید در مراکز کم ظرفیت استفاده می شود. ( آموزش وصل کردن تلفن ثابت به موبایل می تونه به اطلاعات بیشتر در دنیای تکنولوژی تلفن ها کمک کنه! پیشنهاد می کنیم که مطالعه این مقاله رو از دست ندید. )

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران