چگونه با پلی استیشن 4 فیلم ببینیم ؟

ps4 یکی از پلتفرم های نسل هشتم است که محبوبیت زیادی در بین کنسول های خانگی دارد. این کنسول علاوه بر قابلیت بازی های ویدئویی امکان تماشای فیلم سینمایی و پخش موسیقی را نیز دارد. کنسول بازی پلی استیشن 4 توانایی پخش برخی از دیسک های دی وی دی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد را دارد و برای استفاده از این قابلیت کافی است دیسک یا USB خود را به کنسول کنید، سپس با استفاده از مدیا پلیر پلی استیشن به تماشای فیلم در ps4 بپردازید. در حال حاضر پلی استیشن 4 از دیسک های با مشخصات زیر پشتیبانی می کند.

پلی استیشن 4

  1. دیسک های بلوری

BD-R/RE (BDAV و BD-ROM*1) BDMV

  1. دی وی دی

DVD-ROM و DVD-R/RW*2 و DVD+R/RW*2

  1. Hybrid Discs
  2. AVCHD
  3. CPRM

پیشنهاد سایت: جهت تعمیر کنسول های بازی با خدمات گارانتی با زود کمک تماس بگیرید.

تماشای فیلم در ps4 از طریق دیسک

برای استفاده از دیسک در PS4 نیاز به انجام مراحل خاص خود دستگاه دارید. در مرحله اول طبق لیست بالا یک دیسک مناسب انتخاب می کنیم و آن را داخل کنسول قرار می دهیم. به محض وارد شدن دیسک محتوی آن به نمایش در می آید.

اما در صورتی که برای بار اول اقدام به تماشای فیلم در ps4 می کنید، باید کنسول شما به اینترنت متصل باشد تا قابلیت Play back دیسک از طریق اینترنت روی کنسول راه اندازی شود. این فرایند تنها یک بار احتیاج به اجرا دارد و در دفعات بعدی نیاز به اتصال به اینترنت ندارد.

نکته: زمانی که دیسک های CD و یا DVD به طور کامل رایت نشده باشند قابلیت اجرا روی کنسول را نخواهند داشت. هیچ وقت از دیسک هایی با اندازه و شکل غیر استاندارد استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به کنسول بازی پلی استیشن 4 شما آسیب وارد کنند. همچنین دلایل دیگری مانند کثیفی دیسک، خط و خش زیاد، کیفیت نامطلوب و... می توانند باعث اجرا نشدن دیسک شوند.

مشاوره آنلاین زود کمک

تماشای فیلم در PS4 از طریق هارد

برای استفاده از هارد یا فلش در پلی استیشن 4 جهت تماشای فیلم نیاز به اپلیکیشن Media player کنسول دارید. برای دانلود مدیا پلیر پلی استیشن 4 در زیر منوی اصلی یا قسمت Library به دنبال Media player گشته و سپس روی دکمه دانلود کلیک کنید و صبر کنید تا برنامه دانلود و نصب شود.

با استفاده از این برنامه می توانید به تماشای فیلم در ps4 بپردازید. برای پخش از طریق مدیا لازم است تا فرمت فایل وارد شده طبق لیست زیر باشد.

  1. MKV

  2. AVI

  3. MP4

  4. MPEG-2 PS

  5. MPEG-2 TS

  6. AVCHD (.m2ts, mts)

  7. XAVC S (.MP4)

نکته: در حال حاضر ps4 تنها از هارد دیسک هایی با فرمت FAT و exFAT پشتیبانی می کند. قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید که هارد به پورت USB متصل شده است. گاهی اوقات ممکن است فایل های ریخته شده روی هارد یا فلش به دلیل عدم پشتیبانی فرمت یا سایز فایل توسط سیستم شناسایی نشوند.

این مقاله رو از دست نده: روش های پاک کردن کش کنسول های بازی

نحوه عملکرد پخش کننده فیلم پلی استیشن

در این قسمت به توضیح  درباره پخش کننده یا همان پلی بک سونی می پردازیم. از پلی بک برای تماشای فیلم در PS4 استفاده می شود. ممکن است تعدادی از قابلیت های زیر با توجه به محتوای ورودی شما آن طور که باید عمل نکنند.

اجرا و توقف: فشردن دکمه X

جلو و عقب بردن سریع فیلم: با هر فشار دادن دکمه های L2 یا R2 هنگام تماشای فیلم در ps4 سرعت جلو/عقب بردن فیلم تغییر خواهد کرد. هم چنین برای افزایش سرعت هم می توانید هر یک از کلید های بالا را فشار داده و نگه دارید و زمانی که به نقطه مناسب رسیدید دکمه را رها کنید تا مدیا از همان نقطه پخش شود.

جلو و عقب بردن فریم فیلم: فشردن L2 یا R2 زمانی که مدیا در حالت توقف باشد.

جلو عقب بردن آهسته فیلم: زمانی که مدیا در حالت توقف است L2 یا R2 را فشارداده و چند ثانیه نگه دارید.

خروج: فشار دادن دکمه PS button. اگر دیسک شما قابلیت ادامه پخش را داشته باشد، زمانی که مجدد اقدام به تماشای فیلم در ps4 می کنید از همان نقطه که رها شده اجرا خواهد شد.

15 ثانیه جلو و عقب بردن فیلم: حرکت تاچ پد به سمت راست یا چپ

رفتن به نقطه ای خاص از فیلم: فشردن تاچ پد و انتخاب نقطه مورد نظر، برای اجرا با چپ / راست بردن نشانگر

توجه داشته باشید که با فشردن دکمه OPTIONS روی کنترل PS4 لیست تنظیمات پلیر باز خواهد شد که با استفاده از آن می توانید تنظیمات مختلفی را مانند تنظیمات صدا یا زیر نویس روی فیلم اعمال کنید.

پلی استیشن 4

در منوی باز شده در قسمت Subtitles می توانید تنظیمات زیر نویس مدیا وارد شده را مشاهده کنید. اگر فایل وارد شده زیر نویس نداشته باشد می توانید با کلیک بر روی گزینه Closed Captions زیرنویس خودکار انگلیسی به آن اضافه کنید.

تماشای فیلم با ps4

همچنین تمام تنظیمات فوق را می توانید با استفاده از دکمه Control Panel نیز انجام دهید. با کلیک بر روی گزینه Settings نیز تنظیمات کلی پلیر برای شما نمایش داده می شود.

بیشتر بخوانید: علت خارج شدن PS4 در حین اجرای بازی

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در کنسول های بازی و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

 اپلیکیشن پخش فیلم در پلی استیشن 4

برای استفاده از اپلیکیشن پخش فیلمی که سونی برای کنسول پلی استیشن 4 طراحی کرده است، نخست باید این برنامه را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید. این اپلیکیشن به عنوان یک مدیا پلیر عملکرد کنسول PS4 را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد و بسیاری از محدودیت‌های قبلی را از بین می‌برد.

این برنامه محتویات رسانه‌ای را از سرور رسانه‌ای DNLA که با شبکه PS4 همخوانی دارد، دریافت کرده و نمایش می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی فیلم‌ها، عکس‌ها و موسیقی‌ها را از طریق دستگاه USB پخش کنید. به این ترتیب، امکان تماشای فیلم در PS4 برای شما فراهم می‌شود و از قابلیت‌های متعدد این برنامه بهره‌مند خواهید شد.

 ویژگی‌های مدیا پلیر سونی

مدیا پلیر سونی، امکان پخش فیلم در پلی استیشن 4 را با ویژگی‌های متنوعی همراه کرده است که شامل موارد زیر می‌باشد:

 

  1. تماشای عکس‌ها و ویدیوهای 360 درجه‌ای از طریق پلی استیشن VR

  2. قابلیت مشاهده عکس و فیلم از طریق هدست (با فعال‌سازی گزینه واقعیت مجازی)

  3. پشتیبانی از فایل‌های صوتی FLAC

  4. پخش ویدیوهای 4K در مدل پلی استیشن 4 پرو

  5. پخش ویدیوها با کیفیت و رزولوشن بالا

 مراحل نصب اپلیکیشن برای تماشای فیلم در ps4

برای نصب این برنامه و فعال‌سازی قابلیت پخش فیلم در پلی استیشن 4، کنسول را روشن کرده و به اینترنت متصل شوید. سپس به بخش کتابخانه یا صفحه اصلی بروید و گزینه مدیا پلیر را انتخاب کنید. با فشار دادن دکمه X، برنامه اجرا می‌شود. در مرحله بعد، گزینه دانلود را انتخاب کرده و دوباره دکمه X را فشار دهید.

پس از اتمام نصب، اپلیکیشن در کنسول شما قابل دسترسی خواهد بود و می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های دلخواهتان را مشاهده کنید. برای نمایش محتویات، باید دستگاه USB یا سرور رسانه‌ای DNLA را انتخاب کرده و کلید X را فشار دهید. سپس فایل مورد نظر را انتخاب کرده و دوباره کلید X را بزنید.

با انجام این مراحل، امکان پخش فیلم در PS4 برای شما فراهم خواهد شد. توجه داشته باشید که این برنامه از فرمت‌های خاصی پشتیبانی می‌کند که آگاهی از آن‌ها می‌تواند مفید باشد. فرمت‌های اصلی شامل MPEG3، AAC، MP4، AVI، MKV و MP3 است که این اپلیکیشن برای پخش مدیاهای مختلف از آن‌ها استفاده می‌کند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران