GPS در گوشی های امروزی کاربرد زیادی دارد. ما از GPS برای مسیریابی، پیدا کردن لوکیشن دوستان و افراد خانواده، گرفتن تاکسی آنلاین و... استفاده می کنیم. در برخی مواقع این قابلیت مهم گوشی می تواند با مشکل عدم مسیریابی درست یا نمایش لوکیشن اشتباه مواجه شود. در این صورت لازم است که برای کالیبره کردن GPS گوشی خود اقدام کنید تا دقت مکان یابی گوشی بازگردد. در این مقاله به نحوه کالیبره کردن GPS موبایل پرداخته شده است.

نحوه کالیبره کردن GPS گوشی

نحوه کالیبره کردن GPS گوشی

برای کالیبره کردن GPS موبایل می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. استفاده از داده های تلفن همراه برای بهبود دقت مکان: داده های گوشی علاوه بر GPS، از شبکه تلفن همراه و اتصال Wi-Fi شما برای خواندن دقیق ‌تر موقعیت مکانی شما استفاده می‌کند. برای بهبود دقت مکان، پس از انتخاب مکان موردنظر، به Location Services و سپس Google Location Accuracy بروید و مطمئن شوید که گزینه Improve Location Accuracy فعال است.

مشاوره آنلاین زودکمک بهترین برنامه های مسیریاب در گوشی های اندروید و آیفون کدامند؟ 

  1. روشن کردن Wi-Fi Scanning: با فعال کردن Wi-Fi Scanning، به برنامه‌ها و سرویس ‌های شما این اجازه داده می شود که در هر زمان شبکه‌ های Wi-Fi را شناسایی کنند. این امر موجب بهبود دقت موقعیت مکانی گوشی می شود.

 

  1. کالیبره کردن قطب نما در Google Maps: در این مرحله از کالیبره کردن GPS گوشی، برای کالیبره کردن قطب نما، Google Maps را در گوشی اندروید خود باز کنید و روی نقطه آبی ضربه و سپس Calibrate را بزنید. اکنون گوشی خود را به شکل هشت حرکت دهید تا قطب نما کالیبره شود. بعد از کالیبره شدن، دقت قطب نما روی صفحه نمایش داده می شود.

مشاوره آنلاین زودکمک

  1. پاک کردن داده های GPS: در برخی مواقع ممکن است که گوشی روی برخی از ماهواره های GPS قفل شود، حتی اگر در محدوده آنها نباشند، و باعث اختلال در عملکرد آن شود. در این مواقع می توانید از برنامه GPS Status & Toolbox برای تازه کردن داده های GPS خود و اتصال مجدد به ماهواره ها از ابتدا استفاده کنید. برای این منظور به صورت زیر عمل کنید:

  • پس از باز کردن و اجرای برنامه روی هر نقطه از صفحه ضربه بزنید، سپس روی نماد منو ضربه بزنید و روی Manage A-GPS State کلیک کنید. سپس Reset را انتخاب کنید.

  • حالا به منوی مدیریت وضعیت A-GPS برگردید و پس از اتمام بازنشانی، دانلود را انتخاب کنید.

  • اکنون داده های GPS شما به روز شده اند.

مشاوره آنلاین زودکمک  روش پیدا کردن تلفن با دستیار Google رو اینجا یاد بگیر. 

لازم به ذکر است که اگر با انجام دادن تمامی اقدامات کالیبره کردن GPS گوشی، همچنان در مکان یابی مشکل داشتید، این مشکل می تواند به دلایل سخت افزاری نیز اتفاق بیفتد. در این صورت لازم است که برای تعمیر تخصصی موبایل خود اقدام کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران