نحوه ضبط فیلم در تلویزیون

تلویزیون به عنوان یکی از تجهیزات سرگرمی در خانواده ها، نقش مهمی در سپری کردن اوقات فراغت افراد دارد. با تماشای فیلم و سریال و دیگر برنامه های تلویزیون، افراد مشغول شده و اوقات خود را سپری می کنند؛ اما برخی از افراد به دلیل مشغله کاری و یا مسائل دیگر، شاید نتوانند در زمان پخش برنامه مورد علاقه خود، پای تلویزیون حاضر باشند. از این رو تمایل دارند تا با نحوه ضبط فیلم در تلویزیون آشنا شوند. به این ترتیب می توانند در هر ساعتی از شبانه روز، این برنامه ها را دنبال کنند. به منظور آشنایی با روش های ضبط فیلم در تلویزیون، در ادامه به توضیح درباره آنها خواهیم پرداخت.

نحوه ضبط فیلم در تلویزیون

نحوه ضبط فیلم در تلویزیون

با وجود پیشرفت هایی که در تولید انواع تلویزیون ها به وجود آمده و امروزه در اکثر خانه ها، تلویزیون های هوشمند جایگزین تلویزیون های قدیمی شده اند؛ اما به دلیل عدم برخورداری برخی از این دستگاه ها از حافظه داخلی، نیاز است تا تجهیزات جانبی مانند رم با ظرفیت متوسط رو به بالا تهیه شود. در این حالت از بابت فضای لازم برای ذخیره این داده ها با مشکلی روبرو نخواهید شد.

آموزش ضبط فیلم در تلویزیون و ببین   تعمیر تلویزیون ، به صورت حرفه ای ، سرویس در محل و ارائه گارانتی معتبر.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

آموزش روش های ضبط فیلم در تلویزیون

گذشته از آنچه در این بخش به آن اشاره شد، طبق آموزش نحوه ضبط فیلم در تلویزیون می توان از روش های مختلفی استفاده نمود. این روش ها به شرح زیر هستند:

استفاده از فلش مموری برای ضبط فیلم در تلویزیون

یکی از روش های راحت و سریع برای ضبط فیلم در تلویزیون، استفاده از فلش مموری است. در صورتی که فلش مموری مناسبی تهیه کرده باشید و تلویزیون مورد نظر از قابلیت ضبط بر روی فلش پشتیبانی کند، می توانید از این تجهیزات استفاده نموده و فیلم، سریال و یا برنامه های دیگر را بر روی آن ذخیره کنید. نحوه ضبط فیلم در تلویزیون با فلش مموری به صورت زیر می باشد:

با استفاده از درگاه USB موجود در قسمت پشتی تلویزیون می توانید فلش را به دستگاه وصل کنید. در این مرحله باید منتظر باشید تا تلویزیون بتواند فلش مموری را شناسایی کند. اگر فلش مموری توسط دستگاه، شناسایی شد، با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون و فشار دادن دکمه Record، برنامه را ضبط نمایید.

با پایان یافتن برنامه و در صورتی که قصد قطع ضبط برنامه را داشتید، می توانید دکمه Stop را فشار دهید. به این ترتیب، ضبط به پایان خواهد رسید و برنامه مورد نظر بر روی فلش مموری ضبط خواهد شد.

استفاده از دستگاه PVR برای ضبط فیلم در تلویزیون

یکی دیگر از روش های ضبط فیلم در تلویزیون، استفاده از دستگاه PVR است. این دستگاه در واقع از تجهیزات الکترونیکی مصرفی به شمار می آید که دارای برنامه ای کاربردی جهت ضبط تصاویر و فیلم می باشد. با استفاده از این تجهیزات می توان برنامه و فایل ها را به صورت دیجیتال بر روی کارت حافظه SD، دیسک سخت، دستگاه های ذخیره محلی، دستگاه های وابسته به شبکه و حافظه کش، ذخیره نمود.

نحوه ضبط فیلم در تلویزیون با استفاده از این دستگاه ضبط فیلم به این صورت است که باید ابتدا کارت حافظه SD و یا هارد اکسترنال تهیه کنید. حافظه جانبی را در دستگاه قرار داده و دستگاه PVR را با استفاده از درگاه USB به تلویزیون وصل کنید. با فشار دکمه ضبط، برنامه مورد نظر، ذخیره خواهد شد.

لازم به ذکر است با یادگیری نحوه ضبط فیلم در تلویزیون با دستگاه PVR، می توانید برنامه ای را در شبکه ای دیگر تماشا کرده و همزمان برنامه دیگری را که از شبکه دیگر در حال پخش است، ضبط کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک نحوه وصل شدن وای فای به تلویزیون 

استفاده از دستگاه DVR برای ضبط فیلم

DVR از دیگر انواع دستگاه ضبط فیلم است که از آن می توان برای ضبط فیلم در تلویزیون استفاده کرد. این محصول را با استفاده از پورت USB به تلویزیون وصل کنید. در ضمن برای استفاده از این تجهیزات باید حافظه جانبی با ظرفیت مناسب تهیه کنید.

در صورتی که پس از اتصال دستگاه به تلویزیون، تلویزیون این دستگاه را شناسایی کرد، می توانید با استفاده از روش گفته شده در بخش قبل، برنامه مورد نظر را در تلویزیون ضبط نمود.

دستگاه ضبط فیلم

ضبط فیلم در حافظه تلویزیون

طبق آموزش نحوه ضبط فیلم در تلویزیون، یکی از روش های دیگر برای این که کاربران بتوانند برنامه مورد نظر خود را در این دستگاه، ضبط کرده و بعداً تماشا کنند ضبط برنامه ها در حافظه داخلی این دستگاه ها می باشد.

خوشبختانه به لطف پیشرفت فناوری، امروزه تلویزیون های هوشمند با حافظه داخلی به بازار عرضه شده اند. شما می توانید با استفاده از این قابلیت تلویزیون ها، برنامه مورد علاقه خود را ضبط کرده و در زمان دیگری، تماشا کنید.

توجه داشته باشید که حافظه داخلی این دستگاه ها، محدود است؛ بنابراین به حجم فیلم و یا برنامه ای که قصد ضبط آن را دارید، دقت کنید.

 

نکات مهم ضبط فیلم در تلویزیون

پس از آن که با نحوه ضبط فیلم در تلویزیون آشنا شدید، لازم به این موضوع دقت کنید که برای انتخاب بهترین روش برای ضبط فیلم، باید به نکات مهمی توجه کنید. یکی از این موارد، حجم فیلم و کیفیت ذخیره سازی آن است.

در صورتی که حجم برنامه های ضبط شده کم است، استفاده از تجهیزات جانبی مانند دستگاه ضبط فیلم، صرفه اقتصادی نخواهد داشت. از این رو توصیه می شود حافظه جانبی با ظرفیت های کم، تهیه کنید. (طبق نظر کارشناسان، ضبط هر 10 دقیقه فیلم به فضایی معادل یک گیگابایت نیاز دارد.)

در صورتی که در دستگاه و تجهیزات ذخیره سازی، فایل های دیگری دارید توصیه می شود آنها را به لپ تاپ و یا سیستم کامپیوتری انتقال داده و سپس آنها از حافظه فلش مموری، پاک کنید. به این ترتیب می توانید مراحل نحوه ضبط فیلم در تلویزیون را با موفقیت پشت سر گذاشته و احتمال حذف فایل ضبط شده را کاهش دهید.

ضبط فیلم در برند های مختلف تلویزیون

اول از همه باید بررسی نمایید که آیا تلویزیون شما قادر به ضبط فیلم است یا نه؟ معمولا می توانید لیستی از قابلیت های تلویزیون خود را در دفترچه راهنمای آن پیدا کنید. روش دیگر برای پیدا کردن جواب این سوال این است که به جستجوی مدل تلویزیون در اینترنت بپردازید؛ اکثر تولیدکنندگان دارای فایل های PDF و دفترچه راهنما هستند که می توانید دانلود کنید.

علاوه بر این، شما می توانید به جدول مشخصات محصول در اینترنت مراجعه کنید. اگر این کارها را انجام نمی دهید می توانید پورت های USB و همچنین ریموت کنترل را بررسی کنید؛ باید یک دکمه کوچک به نام REC را با حروف قرمز رنگ مشاهده کنید. اگر هر دوی اینها را دارید این احتمال وجود دارد که تلویزیون بتواند روی یک دستگاه ذخیره‌سازی USB فیلم را ضبط کند. بعد از اطمینان پیدا کردن می توانید نحوه ضبط فیلم در تلویزیون در برندهای مختلف را در زیر بررسی نمایید.

💻 علت خاموش نشدن تلویزیون با کنترل را در این مقاله بخوانید.

ضبط برنامه در تلویزیون‌های سامسونگ بر روی فلش مموری

اگر تلویزیون هوشمند شما قابلیت ضبط فیلم را دارد، از طریق دستور زیر می‌توانید اقدام به ضبط فیلم در تلویزیون خود نمایید:

  •  در مرحله نخست فلش را به آن متصل نمایید.

  •  سپس به قسمت تنظیمات (setting) تلویزیون رفته و scheduling را انتخاب کنید.

  •  در این قسمت برنامه مورد نظر خود را انتخاب و ذخیره نمایید.

تلویزیون‌های مختلف سامسونگ، بسته به مدل و سال ساخت، ممکن است در نحوه ضبط فیلم در تلویزیون کمی متفاوت عمل کنند.  در برخی از مدل ها برای ضبط برنامه مراحل زیر باید انجام شود.

  •  ابتدا تلویزیون را روی کانال مورد نظرتان تنظیم نمایید.

  • با فشردن دکمه Guide به قسمت Schedule Recording بروید. این مرحله نیز همانطور که ذکر شد به ذخیره برنامه دلخواه تان بپردازید. بعضی از تلویزیون‌های سامسونگ دارای دکمه‌ی Rec هستند (مخفف کلمه Record). با استفاده از این کلید می‌توانید به ضبط برنامه اقدام نمایید.

  • پس از این مرحله، دستگاه شما شروع به اسکن حافظه متصل شده خواهد کرد. در این قسمت شما باید با انتخاب گزینه Proceed به تلویزیون اجازه شروع ضبط را بدهید.

  • پس از طی زمانی کوتاه (حدود ۳۰ تا ۴۵ ثانیه) دستگاه عملیات ریکورد را به صورت خودکار آغاز می‌کند.

ضبط فیلم در تلویزیون samsung

ضبط فیلم در تلویزیون ال جی بر روی فلش مموری

نحوه ضبط برنامه در تلویزیون ال جی بسیار آسان است. برای شروع ضبط در این تلویزیون مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • باید ابتدا کلید Q.Menu را انتخاب کنید تا screen remote برای شما به نمایش درآید.

  • در این صفحه آیکونی به شکل ساعت وجود دارد. با فشردن این آیکون progress bar به نمایش درمی‌آید.

  • هر زمان که مایلید فرآیند ضبط را متوقف نمایید، لازم است در بخش progress bar ،rec را انتخاب نمایید. سپس از آن Recording stop را انتخاب نمایید.

ضبط برنامه در تلویزیون ال جی

ضبط فیلم در تلویزیون‌ های سونی

رایج ترین نحوه ضبط فیلم از تلویزیون در تلویزیون‌های سونی نیز استفاده از فلش مموری است. با استفاده از این روش، شما دیگر نیازی به خرید سخت افزار ندارید. برا ضبط فیلم در تلویزیون سونی می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا مموری را به پورت مربوطه متصل نمایید و اجازه دهید تا فرآیند شناسایی و اسکن آن به صورت کامل انجام شود.

  • سپس به بخش خانه یا home رفته و بعد به قسمت System Settings بروید.

  • در مرحله بعد به ترتیب Recording Set-up و HDD Registration را انتخاب نمایید.

  • پس از آن دکمه Rec که روی کنترل تلویزیون قرار دارد را فشار دهید. با این کار ضبط برنامه مورد نظرتان آغاز خواهد شد.

  • پس از آنکه برنامه مورد نظرتان به اتمام رسید برای اتمام این روند دکمه stop کنترل را انتخاب کنید. پس از این مرحله یک فایل ویدیویی روی حافظه جانبی متصل به دستگاه ذخیره می شود.

همانطور که دیدید نحوه ضبط فیلم در تلویزیون های سونی بسیار ساده است. نکته‌ای که در این بخش باید به آن توجه شود این است که مموری باید حداقل حافظه‌ای با حجم ۳۲ گیگ و حداکثر ۲ ترابایت داشته باشد.

👈 آموزش  تنظیم رنگ تلویزیون در تمامی برندها رو می تونی یاد بگیری.

ضبط برنامه در تلویزیون سونی

علت ضبط نشدن فیلم در تلویزیون چیست؟

اگر تلویزیون شما فیلم‌ها را ضبط نمی‌کند، ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد. این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات فنی در دستگاه ضبط، تنظیمات نادرست دستگاه، یا مشکلات در سیگنال ورودی باشد.

برای رفع این مشکل، ابتدا می‌توانید تنظیمات دستگاه ضبط و تلویزیون را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که با یکدیگر سازگار هستند. در صورتی که مشکل ادامه داشت، ممکن است نیاز به مشاوره یا تعمیر تخصصی داشته باشید.

پرسش های رایج کاربران درباره نحوه ضبط فیلم در تلویزیون

نحوه ضبط برنامه در تلویزیون سامسونگ CU7000 به چه صورت است؟

تلویزیون سامسونگ CU7000 قابلیت ضبط برنامه را ندارد.

بهترین مکان ذخیره فیلم های ضبط شده کجا است؟

توصیه ما این است که مستقیما در یک دستگاه ذخیره‌سازی USB؛ یا فلش مموری، هارددیسک یا هارد SSD فیلم را ضبط کنید. 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران