دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون متفاوت است. تاریک شدن صفحه نمایش تلویزیون در حالی که دستگاه صدا دارد، مشکلی است که گاهی کاربران با آن مواجه می شوند. بعضی اوقات این مسئله به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی به وجود می آید. برای رفع این مشکل بهتر است در بخش تنظیمات گزینه صرفه جویی در انرژی را غیر فعال کنید. چنانچه با این روش مشکل حل نشد، نشان دهنده این است که دستگاه دچار نقص در بخش سخت افزار شده است.

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر تلویزیون LCD با قطعات اصلی و گارانتی زودکمک.

مشاوره آنلاین زودکمک

دلیل اصلی قطع شدن تصویر تلویزیون

برای این که تصویر در تلویزیون های ال ای دی به وضوح دیده شود، نیاز به نور است. این نور از سمت پشت دستگاه به صفحه نمایش تابیده می‌شود. طراحی تلویزیون‌های ال ای دی به گونه‌ای است که بک لایت توسط لامپ‌های ال ای دی مخصوص ایجاد می‌گردد. دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون، قطع شدن بک لایت دستگاه است.

زمانی که بک لایت قطع می‌شود، دیگر کاربر نمی‌تواند تصویری در صفحه نمایش ببیند، زیرا صفحه کاملا تاریک می‌شود. حتما لازم نیست که همه لامپ‌های بک لایت خراب شود، بلکه خرابی و سوختن تعدادی از لامپ‌ها نیز موجب قطع شدن تصویر تلویزیون می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ، عیب یابی تخصصی و بررسی دلایل

دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون

طول عمر بک لایت تلویزیون

قبلا ذکر شد که دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون، خرابی لامپ‌های بک لایت است. حال می‌خواهیم ببینیم که طول عمر بک لایت تلویزیون چقدر است؟ لامپ‌های ال ای دی بک لایت، پس از مدتی استفاده دچار استهلاک گشته و خراب می‌شوند.

سوختن این لامپ‌ها ممکن است لکه‌های تاریکی روی صفحه نمایش تلویزیون ایجاد کند، یا این که صفحه را به طور کامل تاریک کرده و تصویر قطع شود. فاکتورهای مختلفی در طول عمر بک لایت تلویزیون تاثیر دارند. از جمله این مولفه‌ها می‌توان به کیفیت کالا، تنظیمات بک لایت و ساعات کار دستگاه اشاره کرد.

به طور کلی طول عمر بک لایت تلویزیون در انواع شاخه‌ای چیزی حدود 8 تا 24 هزار ساعت است. این میزان در بک لایت‌های لبه به 16 تا 36 هزار ساعت می‌رسد.

بیشتر بخوانیم : تعمیر تلویزیون

علت قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ چیست؟

دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ سوختن لامپ‌های بک لایت است. کمپانی سامسونگ انواع مدل‌های مختلف تلویزیون را روانه بازار مصرف کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به EH ،F ، H ، D و غیره اشاره کرد. در این مدل‌ها، کیفیت بک لایت‌های به کار رفته در دستگاه متفاوت است، از این‌ رو متناسب با نوع لامپ‌ها شکل ظاهری تاریکی تصویر فرق می‌کند.

در مدل F تلویزیون سامسونگ، بک لایت شاخه‌ای به شکل سری-موازی به کار رفته است. شکل ظاهری تصویر در صورت خرابی لامپ به این صورت است که تاریکی در بخش بالایی و یا پایینی تصویر تلویزیون به وجود می‌آید.

در مدل‌های H و EH نیز دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون، خرابی بک لایت شاخه‌ای است. صدمه دیدن لامپ‌ها در این مدل‌ها موجب به وجود آمدن نقاط تاریک در بخش‌های مختلف تصویر می‌گردد. در مدل D سامسونگ نیز آسیب دیدن لامپ موجب ایجاد تاریکی در قسمت لبه‌های تصویر می‌شود.

بیشتر بخوانیم : تعمیر تلویزیون سامسونگ

علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست؟

شرکت ال جی تلویزیون‌های تولیدی خود را در مدل‌های LN ، LB ، LY ، LS ، UJو غیره در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. این کمپانی از بک لایت‌های لبه و شاخه‌ای در تلویزیون استفاده می‌کند.

دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون در این برند نیز خرابی لامپ‌هاست. در مدل‌هایی همچون LN و  LB بک لایت به کار رفته در دستگاه از نوع شاخه‌ای است. چنانچه تعدادی از لامپ‌های این نوع بک لایت خراب شوند، تصویر به طور کامل قطع می‌گردد.

دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی در مدل‌هایی نظیر LM و LS آسیب دیدن بک لایت لبه‌ای است. در این مدل‌ها نیز خراب شدن تعدادی از لامپ‌ها باعث می‌شود که پس از روشن کردن تلویزیون، تصویر قطع شود. (مطالعه مقاله دلایل و راهکارهای خاموش و روشن شدن تلویزیون در تمامی برندها را به شما پبشنهاد می شود)

بیشتر بخوانیم : تعمیر تلویزیون ال جی

علت قطع شدن تصویر تلویزیون سونی چیست؟

دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون در برند سونی نیز خرابی بک لایت و فعال شدن عیب یاب داخلی دستگاه است. تلویزیون سونی طوری طرحی شده است که در صورت خرابی یکی از قطعات دستگاه، سیستم عیب یاب به طور خودکار فعال می‌گردد.

پس دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی علاوه برخرابی لامپ‌ها، آسیب دیدن یکی از قطعات دستگاه است. در این شرایط تلویزیون خاموش می‌شود و لامپ پاور آن مرتبا چشمک می‌زند. تعداد و همچنین نوع این چشمک‌ها نشان می‌دهد که کدام قسمت آسیب دیده است. در صورت خرابی بک لایت، معمولا لامپ پاور 6 بار پشت سر هم چشمک می‌زند.

چه کنیم تا طول عمر بک لایت تلویزیون افزایش یابد؟

راه‌کارهای مختلفی برای افزایش طول عمر بک لایت انواع تلویزیون وجود دارد. به طور کلی گرما موجب کاهش عمر مفید قطعات الکترونیکی می‌شود، پس باید کاری کنید که قسمت بک لایت تلویزیون کم‌تر در معرض گرما قرار گیرد.

بهترین راه‌کار بالا بردن عمر مفید بک لایت تلویزیون در زیر بیان شده است:

  • کم کردن نور بک لایت دستگاه با استفاده از بخش تنظیمات تلویزیون
  • خاموش کردن تلویزیون پس از 3 ساعت استفاده
  • فعال کردن گزینه صرفه جویی در انرژی

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران