افزایش سرعت استریم در تلویزیون باعث می شود که در زمان هایی که سرعت اینترنت نیز پایین است، عملکرد دستگاه در پخش محتواهای آنلاین بهبود یابد. برای افزایش سرعت استریم در تلویزیون راهکارهای متفاوتی مطرح می شود که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. استریم یکی از قابلیت های نسبتا جدیدی است که در تلویزیون های هوشمند وجود دارد و امکان تماشای محتوای آنلاین روی تلویزیون را برای کاربر فراهم می کند. تماشای استریم روی تلویزیون یکی از تجربیات لذتبخش کاربران است، اما مواردی وجود دارند که می توانند روی سرعت استریم تاثیر منفی گذاشته و در نتیجه لذت تماشای این محتواهای آنلاین را از بین برند.

اما جای نگرانی نیست زیرا با استفاده از راهکارهای گفته شده در این مقاله قادر به افزایش سرعت استریم روی تلویزیون خواهید بود. اغلب روش هایی که برای بالابردن سرعت استریم در تلویزیون بیان شده بدون هزینه هستند، بنابراین بدون هیچگونه نگرانی می توانید آنها را امتحان کنید. در صورتی که با هرگونه مشکلی در هنگام اجرای این روش ها مواجه شدید می توانید با مرکز زودکمک تماس گرفته و از کارشناسان حرفه ای کمک بگیرید. در این مرکز همچنین خدمات مربوط به تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری تلویزیون های هوشمند نیز ارائه می شود.

افزایش سرعت استریم تلویزیون

راهکارهای افزایش سرعت استریم در تلویزیون

کم کردن تعداد دستگاه برای افزایش سرعت استریم در تلویزیون

یکی از اولین راهکارهایی که برای بالابردن سرعت استریم در تلویزیون مطرح می شود این است که تعداد دستگاه های متصل به اینترنت را کاهش دهید. وصل بودن تعداد زیادی دستگاه به یک منبع وای فای می تواند باعث افزایش فشار بر پهنای باند اینترنت منزل شده و در نتیجه سرعت آن را پایین آورده و مشکلاتی را در هنگام پخش استریم به وجود آورد. بنابراین در صورتی که متوجه شدید مشکلی در تماشای استریم روی تلویزیون هوشمند خود دارید بهتر است ابتدا سعی کنید تعداد دستگاه هایی که به اینترنت مشترک با تلویزیون متصل هستند را کم کنید. یکی از مواردی که بهتر است بدانید این است که قابلیت هایی که در گوشی های هوشمند جدید وجود دارد باعث می شود که این دستگاه ها قادر باشند روی پهنای باند نیز تاثیر بگذارند. از همین رو هیچ تعجبی ندارد که قطع کردن اتصال به وای فای گوشی های تلفن همراه منجر به افزایش سرعت استریم در تلویزیون شود.

بیشتر بخوانید: رفع خطای اتصال به وای فای در تلویزیون

افزایش سرعت استریم روی تلویزیون با محافظت وای فای از نفوذ هکرها

علاوه بر متصل بودن گوشی های تلفن هوشمند به شبکه وای فای، نفوذ هکرها یا استفاده افراد دیگر از شبکه نیز می تواند روی پهنای باند اثر گذاشته و در نمایش استریم اختلال ایجاد کند. بنابراین برای بالابردن سرعت استریم در تلویزیون باید اطمینان حاصل کنید که افراد دیگری بدون اطلاع شما به شبکه وای فای متصل نیستند.

خاموش و روشن کردن تلویزیون

یکی از ساده ترین راهکارهایی که برای رفع اختلالات نرم افزاری جزئی مطرح می شود خاموش و روشن کردن دستگاه است. این روش برای انواع دستگاه های الکترونیکی از گوشی تلفن همراه گرفته تا تلویزیون کارآمد است. برای افزایش سرعت استریم در تلویزیون نیز می توانید از این روش استفاده کنید. شیوه استفاده از این روش برای افزایش سرعت استریم روی تلویزیون بدین صورت است که ابتدا باید دستگاه را خاموش کرده و سپس آن را از برق بکشید. پس از آن چند ثانیه صبر کرده و تلویزیون را مجددا به برق وصل کنید. پس از روشن کردن دستگاه بهتر است پخش استریم را بررسی کنید و در صورتی که اختلال و کاهش سرعت در استریم هنوز پابرجاست به سراغ روش های بعدی بروید.

بیشتر بخوانید: چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون ، بررسی دلایل و راهکارها

افزایش سرعت استریم روی تلویزیون

اتصال با سیم برای بالابردن سرعت استریم در تلویزیون

اتصال به اینترنت با استفاده از کابل می تواند تاثیر زیادی در بالابردن سرعت اینترنت و در نتیجه افزایش سرعت استریم در تلویزیون داشته باشد. بدین منظور بهتر است یک کابل اترنت تهیه کرده و آن را به مودم متصل کنید. کابل های اترنتی که امروزه در بازار موجود هستند می توانند تا سرعت های بالای 10 گیگابایت بر ثانیه را نیز پشتیبانی کنند.

تغییر محل مودم یا کانال وای فای

همانطور که تا اینجا احتمالا متوجه شده اید کم شدن سرعت استریم عموما به دلیل کاهش پهنای باند و سرعت اینترنت است، از همین رو اقداماتی که موجب افزایش سرعت اینترنت شود عموما باعث بالابردن سرعت استریم در تلویزیون نیز خواهد شد. یکی از اقداماتی که برای افزایش سرعت اینترنت می توان به کار برد جا به جا کردن مودم است. حتما تجربه کرده اید که در برخی ساختمان ها در گوشه ای خاص از اتاق یا ساختمان آنتن دهی موبایل شما دچار اختلال می شود. در مورد مودم وای فای یا روتر نیز این مساله وجود دارد. بنابراین می توانید محل روتر یا مودم را تغییر داده و آن را در نقطه ای قرار دهید که بتواند سیگنال ها را به نحو بهتری دریافت کند. عموما دیواره های کمد، دیوارهای ضخیم ساختمان و مواردی از این دست جلوی انتقال سیگنال اینترنتی را می گیرند. علاوه بر آن می توانید تغییر کانال وای فای را نیز برای افزایش سرعت استریم روی تلویزیون امتحان کنید. گاهی اوقات اتصال وای فای در یک کانال مشخص نیز موجب افزایش سرعت استریم در تلویزیون می شود.

کم کردن کیفیت استریم

پخش تصاویر و ویدیوها با کیفیت 4K یا HD نیاز به اینترنت بیشتر و پرسرعت تری دارد. بنابراین چنانچه تنظیمات کیفیت تصویر استریم شما روی یکی از این دو گزینه باشد احتمال آنکه با کند شدن سرعت استریم مواجه شوید زیاد است. در چنین مواردی برای بالابردن سرعت استریم در تلویزیون بهتر است کم کردن کیفیت تصاویر استریم از قسمت تنظیمات را نیز امتحان کنید.

پاک کردن فایل های کش برای افزایش سرعت استریم روی تلویزیون

ممکن است شما نیز تجربه پاک کردن فایل های کش در گوشی تلفن همراه برای بالابردن سرعت عملکرد آن را داشته باشید. در تلویزیون و پخش استریم نیز وضعیت تاحدودی مشابه است . پاک کردن فایل های کش می تواند باعث افزایش سرعت استریم در تلویزیون شود. بیشتر فایل های کش در اندروید باکس، حافظه ویندوز یا مرورگر وجود دارند.

بررسی کابل ها

استفاده از کابل های فرسوده یا ایراددار نیز می تواند روی سرعت استریم در تلویزیون تاثیر منفی داشته باشد. بنابراین اگر برای اتصال به اینترنت از کابل یا سیم استفاده می کنید بهتر است از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز برای افزایش سرعت استریم روی تلویزیون می توانید کابل ها را با کابل های نو تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض کابل فلت تلویزیون

بالابردن سرعت استریم در تلویزیون

استفاده از دستگاه های مخصوص

یکی از بهترین و مطمئن ترین راهکارها برای بالابردن سرعت استریم در تلویزیون این است که از دستگاه های جانبی برای پخش این نوع از محتواها استفاده کنید. اندروید باکس یکی از دستگاه های مخصوص برای پخش استریم است که استفاده از آن باعث افزایش سرعت استریم روی تلویزیون می شود. در واقع با استفاده از اندروید باکس می توان تمامی تلویزیون ها را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کرده و از تماشای فیلم ها و سریال ها لذت برد.

نکته پایانی

گاهی اوقات ممکن است حتی با استفاده از روش هایی که در شماره های 1 تا 8 گفته شد نیز مشکل سرعت استریم روی تلویزیون برطرف نشود. در چنین مواردی بهتر است سرعت اینترنت را روی گوشی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت بررسی کنید. بدین منظور می توانید از برنامه های جانبی که برای این کار در اینترنت موجود هستند استفاده نمایید. پس از آن باید سرعت شبکه روی تلویزیون را نیز بررسی کنید. بدین منظور می توانید از برنامه های تست سرعت اینترنت که در بخش فروشگاه تلویزیون های هوشمند وجود دارد استفاده نمایید. پس از آن سرعت به دست آمده در دستگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. در صورتی که سرعت شبکه روی گوشی بالا و روی تلویزیون پایین است احتمالا عملکرد تلویزیون مشکل دارد. در این شرایط برای افزایش سرعت استریم در تلویزیون باید از تکنسین های حرفه ای حاضر در مرکز زودکمک بخواهید برای تعمیر دستگاه و رفع ایراد آن به محل شما مراجعه نمایند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران