کرش کردن بازی در پلی استیشن یکی از مشکلاتی است که کاربران همواره با آن دست و پنجه نرم می کنند. در گذشته اغلب به افراد پیشنهاد می شد که برای برطرف کردن این مسئله دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانند. در صورتی که امروزه راه کار بهتری برای حل این مسئله در اختیار کاربران قرار گرفته است. چنانچه شما نیز با این چالش روبرو شده‌اید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید؛ زیرا  قصد داریم راه کار رفع هنگ کردن بازی در پلی استیشن را بیان کنیم. همچنین مطالعه مقاله تعمیر پلی استیشن را نیز از دست ندهید.

مشاوره آنلاین زودکمک

چطور مشکل کرش کردن بازی در پلی استیشن را رفع کنیم؟

اخیرا کمپانی سونی اعلام کرده است که برای رفع مشکل کرش کردن بازی در پلی استیشن نیازی به ریست فکتوری کنسول نیست. بلکه تنها کافیست که یک دیتابیس جدید برای دستگاه خود بسازید. به این منظور طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  1. نخست دستگاه پلی استیشن را خاموش کنید.
  2. اکنون باید دکمه پاور را فشرده و به مدت ۷ ثانیه نگه دارید (تا زمانی که صدای بیپ دوم از پلی استیشن شنیده شود)
  3. در مرحله بعد منویی به شما نشان داده می شود که باید از بین گزینه های مختلف آن روی ReBuild DataBase کلیک کنید.
  4. حال باید چند دقیقه منتظر بمانید و بعد دستگاه را امتحان کنید. اکنون می بینید که تمام باگ های کنسول برطرف شده و سرعت بازی ها به حد مطلوب رسیده است.

مشکل کرش کردن بازی در پلی استیشن


چرا playstation کند کار می کند؟

هنگ کردن پلی استیشن دلایل مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- نصب بازی اشتباه

چنانچه مشکل کند کار کردن پلی استیشن بعد از نصب برنامه خاصی به وجود آمده باشد، به احتمال زیاد ایراد از جانب آن بازی است. برای برطرف کردن کرش در این حالت کافی است که نرم افزار را حذف کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2- هارد دستگاه فضای کافی ندارد

یکی از رایج ترین دلایل کرش کردن بازی در پلی استیشن این است که هارد دیسک فضای آزاد ندارد. چنانچه بیش از ۹۰ درصد هارد پر شود، سرعت اجرای گیم کند می گردد؛ زیرا دستگاه فضای کافی برای ذخیره داده ها در اختیار ندارد. در چنین حالتی برای رفع مشکل می توانید پایگاه داده را مجدداً بسازید، یا این که از یک حافظه اکسترنال یا یک هارد بزرگ تر استفاده کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3- عدم نصب صحیح برنامه های کنسول

اگر هنگام نصب برنامه با مشکلاتی نظیر قطعی اینترنت رو به رو ‌شوید، عملیات نصب به خوبی انجام نمی شود و بعدا اجرای بازی با اختلال مواجه می گردد. حل این مشکل نیز به سادگی صورت می پذیرد. کافیست که برنامه مورد نظر را پاک کرده و مجددا اقدام به نصب آن نمایید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4- ایرادات مربوط به هارد پلی استیشن

چنانچه هارد دستگاه صدمه ببیند، عملکرد آن مختل می شود. در چنین مواردی فرمت کردن هارد می ‌تواند در رفع مشکل کمک شایانی نماید. البته در مواقعی که مشکل نرم افزاری در پلی استیشن به وجود آمده باشد فرمت مفید واقع می‌شود. اما اگر سخت افزار دستگاه آسیب دیده باشد، دیگر فرمت جوابگو نیست و باید یک تکنسین پلی استیشن را تعمیر کند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5- ویروسی شدن هارد اکسترنال

گاهی علت کرش کردن بازی در پلی استیشن به خاطر ویروسی شدن حافظه جانبی آن است. به کمک آنتی ویروس های قوی و معتبر می توانید ویروس ها را حذف کرده و دستگاه خود را پاک سازی نمایید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6- سرعت پایین اینترنت

گاهی نیز کند بودن پلی استیشن به خاطر مشکلاتی است که در اینترنت وجود دارد. باید دستگاه خود را چک کنید و ببینید که آیا در حالت آفلاین هم با مشکل کندی روبرو هستید یا نه؟ چنانچه بازی ها در حالت آفلاین از سرعت مطلوبی برخوردار بودند، به احتمال زیاد ایراد از جانب اینترنت می باشد. برای برطرف کردن مشکل توصیه می کنیم که اتصال سایر دستگاه های فعال در شبکه را قطع کنید و فاصله پلی استیشن را تا روتر کاهش بدهید.


کرش کردن کنسول با پیام مشکوک

گاهی اوقات کاربران با یک پیغام عجیب که منجر به کرش کنسول می گردد، روبرو می شوند. این مشکل گاه افراد را آنچنان تحت فشار قرار می‌دهد که مجبور می شوند دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانند. 


چطور می توان از کرش کردن پلی استیشن با پیام مشکوک جلوگیری کرد؟

 چنانچه شما هم نگران کرش کردن بازی در پلی استیشن خود شده اید، بهتر است نکاتی را که در ادامه بحث بیان می شود، مد نظر قرار دهید تا بتوانید از دریافت این پیام های مشکوک پیشگیری نمایید :

1- حذف پیام مشکوک را از طریق اپلیکیشن پلی استیشن انجام دهید

چنانچه پیام مشکوکی حاوی یک سری کاراکتر های عجیب دریافت کردید، به هیچ وجه برای پاک کردن آن از طریق کنسول اقدام نکنید. بلکه حذف این پیام را توسط اپلیکیشن آی‌اواس و اندروید به نام PlayStation  Messages انجام دهید. چنانچه نرم افزار پلی استیشن را نداشتید، می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کرده و بر روی تلفن هوشمند خود نمایید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2- دریافت پیام از غریبه ها را در کنسول خود مسدود کنید

نکته امنیتی دیگر که به شما کمک می کند از این مشکل پیشگیری نمایید؛ این است که تنظیمات دستگاه خود را به نحوی انجام دهید که دریافت پیام از غریبه ها را مسدود کند. برای این کار لازم است که وارد قسمت ویرایش تنظیمات پیام ها شوید و روی گزینه Friends Only کلیک کنید.

اگر بخواهید عملیات مسدود شدن پیام ها را از طریق کنسول انجام دهید، باید از آدرس Account Management>Privacy Settings، گزینه Personal Info را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. سپس Personal Info را انتخاب کرده و در نهایت Friends Only را برگزینید. با سپری کردن این مراحل دیگر هیچ پیامی از افراد غریبه دریافت نخواهید کرد و امنیت دستگاه شما تا حد زیادی حفظ می گردد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3- ساخت دیتابیس جدید برای رفع هنگ کردن بازی در پلی استیشن

چنانچه مشکل هنگ کردن بازی در پلی استیشن برای شما نیز اتفاق افتاده و حتی با حذف پیام مشکوک نیز موفق نشده اید، عملکرد کنسول خود را بهبود دهید، میتوانید یک دیتابیس جدید برای سیستم پلی استیشن بسازید. به این منظور لازم است که کنسول خود را در حالت سیف مود (Safe Mode) قرار دهید، تا بتوانید یک دیتابیس جدید ایجاد کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/09/07-13:12

درود بر شما عماد رحیمیان عزیز. زودکمک از همراهی شما سپاسگزار است.

با توجه به مشکل پیش آمده دستگاه ps4 شما موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

1- دستگاه خود را ریستارت نمایید.

2- از اتصال صحیح کابل ها مطمئن شوید. زیرا اگر کابل ها صحیح نصب نگردد موجب هنگی و کند شدن ps4 می گردد.

3- گرم شدن بیش از حد دستگاه نیز بر کند شدن دستگاه شما موثر است. اگر این موارد را بررسی و رفع نمایید اما مشکل شما برطرف نگردد بایدبا شماره های اعلام شده در سایت تماس گرفته و از تکنسین های خبره کمک بگیرید.

عماد رحیمیان
1402/06/29-19:37

چند وقت پیش ps4 خودم رو بردم خونه دوستم و با ی سه راهی ps4 و تلوزیون رو زدم به برق

از همون لحظه شروع کرد به هنگ کردن و سرعت ps4 به شدت کند شده.وسط بازی ها صفحه متوقف میشه برای فاصله زمانی 10تا40ثانیه

مسرعت ps4 شدیدا کند شده و همه چیز دیر لود میشه مثلا ی بازی که تو 2 دقیقه کامل بالا می آورد الان باید 10 دقیقه صبر کنم تا بالا بیاره

وسط بازی ها چند بار شده که بجای استوپ شدن صفحه کرش بخوره و ی پیام بیاد رو صفحه

خیلی دلهره دارم سر این موضوع چون نمیخوام ps4 خودم رو ببرم تعمیر گاه یا هرجای دیگه ای . میخوام اگه میشه خودم مشکل رو حل کنم . لطفا کمکم کنید