استفاده نادرست از گوشی صدمات زیادی به گوشی و اجزای داخلی آن وارد می کند. شارژ نادرست، استفاده از گوشی در حال شارژ شدن و بسیاری دیگر از عادات نادرست ما در استفاده از موبایل، می تواند تا به حدی به گوشی آسیب برساند که در نهایت ما نیاز به تعمیر گوشی خاموش خود پیدا کنیم. منظور از تعمیر گوشی خاموش، تعمیر موبایلی است که با شارژ کردن و یا فشردن دکمه پاور عکس العملی از خود نشان نمی دهد. این مشکلات به دو دسته مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند که برای حل آنها، راهکار های متفاوتی وجود دارد. اما بهتر است قبل از اقدام به تعمیر موبایل خاموش خود، از سلامت پریز، کابل و شارژر گوشی خود مطمئن شوید.

تعمیر گوشی خاموش

ثبت سفارش آنلاین تعمیر گوشی خاموش

برای تعمیر موبایل خاموش به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر گوشی خاموش را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، گوشی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

هزینه تعمیر گوشی خاموش

با توجه به نوع خرابی، هزینه تعمیر گوشی خاموش متفاوت است. در صورتی که خرابی نرم افزاری باشد، هزینه تعمیر بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که خرابی در یکی از قطعات اصلی برد، مانند آی سی پاور باشد. به همین دلیل برای تعیین هزینه تعمیر، می بایست عیب یابی دقیق بر روی دستگاه انجام شود. البته ممکن است در پی خرابی در یک قطعه، به قطعات دیگر نیز آسیب وارد شده باشد. به همین دلیل احتمال نیاز به تعمیر اساسی تر در طول فرآیند تعمیر وجود دارد، که مسلماً در سامانه زودکمک ، پس از هماهنگی با صاحب گوشی این تعمیرات تکمیلی انجام شده و هزینه نهایی مشخص می شود.

دلایل نیاز به تعمیر موبایل خاموش

در اغلب موارد نیاز به تعمیر گوشی خاموش در پی مشکلات سخت افزاری بوجود می آید. البته این به معنی بی تاثیر بودن مشکلات نرم افزاری نیست. در صورتی که مشکل سخت افزاری باشد، می توان علت را در خرابی دکمه پاور، باتری، آی سی پاور، برد، کریستال اصلی و یا حتی سوکت شارژ و CPU جستجو کرد. خرابی شارژ میتواند یک ایراد سخت افزاری کم هزینه در بیرون از گوشی باشد. اما خرابی اطلاعات اصلی سیستم عامل نیز می تواند موجب بروز مشکل گوشی خاموش شود. در هر صورت در اغلب موارد گوشی شما، نیاز به تعمیر تخصصی دارد و بهتر است که به یک کارشناس تعمیر خبره مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی شیائومی

خرابی شارژر و کابل شارژ موبایل

پیش از هر اقدامی مطمئن شوید که شارژر و کابل شارژ شما به درستی کار می کنند. از یک دستگاه دیگر برای بررسی سلامت این دو استفاده کنید. همچنین در سوکت شارژ در گوشی خود، احتمال وجود گرد و غبار یا زباله های ریز را بررسی کنید. در صورت وجود مشکل در هر یک از این موارد ، گوشی شارژ نمی شود و شما احساس می کنید که به خدمات تعمیر گوشی خاموش نیاز پیدا کرده اید.

خرابی شارژر و کابل شارژ موبایل

خرابی باتری گوشی خاموش

در مرحله بعد از تعمیر گوشی خاموش، می بایست از سلامت باتری گوشی خود مطمئن شوید. با استفاده از کابل شارژ، شارژر و پریز سالم گوشی را شارژ کنید. اگر علامت شارژ شدن باتری نمایش داده شد، باتری شما سالم است و پس از 1 تا دو دقیقه می توانید گوشی را روشن کنید. در غیر این صورت اگر از چراغ ال ای دی برای نمایش وضعیت شارژ در گوشی استفاده شده است، به وضعیت آن توجه کنید. در صورت چشمک زدن، یعنی دستگاه شما شارژ کافی برای راه اندازی گوشی را ندارد. در این مواقع گوشی را تا 30 دقیقه در حالت خاموش شارژ کنید. اما اگر هیچ تغییری را مشاهده نکردید، چند احتمال وجود دارد: خرابی نمایشگر، خرابی برد، خرابی ای سی پاور و ... .

بیشتر بخوانید: ویدئوی آموزشی تعویض باتری موبایل

خرابی صفحه نمایش موبایل خاموش

در این مرحله از تعمیر گوشی خاموش، برای بررسی خرابی صفحه نمایش، دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. سپس به مدت 2 دقیقه صبر کنید. حالا به گوشی خود زنگ بزنید. در صورتی که گوشی زنگ بخورد، این احتمال وجود دارد که تنها صفحه نمایش شما آسیب دیده باشد. در غیر این صورت باید مشکل را در سخت افزار داخلی یا سیستم عامل گوشی جستجو کرد.

خرابی صفحه نمایش موبایل خاموش

خرابی در سخت افزار داخلی گوشی خاموش

در صورت بروز مشکل در سخت افزار داخلی، برای تعمیر گوشی خاموش، نیاز به مراجعه به یک کارشناس حرفه ای دارید. یکی از دلایل سخت افزاری رایج برای شارژ نشدن گوشی، ایراد در ای سی پاور یا تغذیه گوشی است. همچنین ایراد در سوکت شارژ، اتصالی یا قطعی برد یا جریان کشی نامتعارف در برد، خرابی دکمه پاور و دلایل دیگری می تواند به روشن نشدن موبایل ختم شود. در تمامی این موارد، برای تعمیر گوشی خود نیاز به دانش تخصصی و ابزار لازم دارید. در صورت تمایل می توانید با استفاده از خدمات سامانه زودکمک، بدون نیاز به مراجعه نسبت به تعمیر گوشی خاموش خود اقدام کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران