آنگل ها نیز یکی دیگر از وسایل پرکاربرد در دندان پزشکی هستند که برای برداشت با عمق بیشتر و همچنین پالیش کردن دندان بیمار مورد استفاده قرار می گیرند. این لوازم دارای انواع مختلفی هستند که از میان آنها می توان به آنگل های 1:1، آنگل های 1:20، انگل های 1:16 و 1:64 و آنگل های 1:10 اشاره کرد. هر آنگل کاربر متفاوتی داشته و باید بر همان اساس مورد استفاده قرار گیرد.

تعمیر آنگل دندانپزشکی یک امر تخصصی است و به دقت بالایی نیاز دارد. این لوازم از مهمترین تجهیزات در هنگام ترمیم، اندو، ایمپلنت و تراش های یکدست هستند که بر روی آن ها انواع فایل ها قرار می‌گیرد. آنگل ها در مدل های پوش باتن و ناخنکی تولید شده اند. در این مقاله به بررسی عوامل معیوب کننده این لوازم و تعمیرات آنگل دندانپزشکی می پردازیم.

تعمیر آنگل دندانپزشکی

دلایل خرابی آنگل دندانپزشکی

چه مواردی موجب خرابی و تعمیر آنگل دندانپزشکی می شوند؟ در این بخش از مقاله، عواملی که باعث خراب شدن آنگل ها می شوند اشاره می کنیم. این موارد عبارتند از:

  • ضربه به آنگل

  • عدم روغن کاری به موقع

  • فشار نامناسب هوا

در ادامه، هر یک از این موارد را شرح می دهیم. با ما بمانید.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک  تعمیر ساکشن دندانپزشکی با اعزام فوری تکنسین به محل

ضربه به آنگل

زمین افتادن و ضربه دیدن آنگل در حین کار با آن، می تواند یکی از دلایل خرابی این وسیله و نیاز به تعمیر تخصصی آنگل دندانپزشکی باشد. برای تعمیر این مورد، در اکثر مواقع امکان بازسازی هد توسط برقو یا قرگیر آنگل امکان پذیر است و اگر ضربه شدید باشد لازم است که نسبت به تعویض هد اقدام کرد.

عدم روغن کاری به موقع

روغن کاری یکی از مهم ترین مسائل در نگهداری و مراقبت از آنگل های دندانپزشکی است. استفاده از روغن مناسب و روغن کاری به موقع در افزایش طول عمر قطعات داخلی آنگل های دندانپزشکی بسیار موثر است.

فشار نامناسب هوا

فشار نامناسب هوا نیز می تواند یکی دیگر از علت های خرابی و نیاز پیدا کردن به تعمیرات تخصصی آنگل دندانپزشکی

  باشد. آنگل های دندانپزشکی برای چرخش فایل، نیاز به ایرموتور یا موتور الکتریکی دارند. میزان فشار هوای زیاد، می ‌تواند به بلبرینگ های آنگل آسیب برساند و منجر به خرابی زود هنگام آنگل شود. حداکثر سرعت برای ایرموتور ها، 2.5 بار بوده و در آنگل های ایمپلنت دقت به میزان تورک ، بسیار حائز اهمیت است. در آنگل های روتاری نیز که بر روی ایرموتور قرار می‌گیرند ، فشار هوا باید همان 2.5 بار باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک  تعمیر یونیت دندانپزشکی به صورت تخصصی را از زودکمک بخواهید. 

تعمیر آنگل دندانپزشکی در زودکمک

مجموعه زودکمک تمامی خدمات تخصصی تعمیرات آنگل دندانپزشکی را با گارانتی معتبر ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و ثبت درخواست خود می توانید با شماره موجود در سایت تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران