نحوه تنظیم تایمر درب اتوماتیک

با توجه به این که یک درب اتوماتیک در هر ساختمانی وظیفه تامین امنیت و راحتی ساکنین را به عهده دارد و هدف از استفاده از این درب ها هم همین است، تنظیم درست آن ها برای داشتن کارکردی نرمال و درست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. درب های اتوماتیک همان طور که از نام آن ها نیز می توان فهمید، با یک سری تنظیمات کار می کنند. این تنظیمات باید با دقت تمام و کاملا درست انجام شود تا در زمان استفاده مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود. یکی دیگر از دلایل ضروری بودن تنظیم درست تایمر و حد بالا و پایین درب اتوماتیک پارکینگ این است که مطمئن می شوید در حین عبور کردن از درب پارکینگ به طور ناگهانی بسته نمی شود تا موجب آسیب رسیدن به خودتان، ماشینتان و یا حیوانات خانگی شود.در این مقاله به بررسی روش تنظیم تایمر درب اتوماتیک می پردازیم. با بررسی این مقاله به راحتی می توانید تایم بسته شدن درب اتوماتیک را تنظیم نمایید .

تنظیم تایم درب پارکینگ

تنظیم تایمر درب اتوماتیک

دو روش برای تنظیم زمان بسته شدن خودکار درب وجود دارد. در روش اول می‌توانید از دکمه تایمر در مدار کنترل استفاده کنید و با استفاده از این دکمه زمان بسته شدن درب پارکینگ را تنظیم کنید. در روش پیشنهادی دیگری برای تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ می‌توان از دکمه دیپ سوئیچ برای این منظور استفاده کرد. در ادامه هر دو روش را با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.

مشاوره آنلاین زودکمک

تنظیم تایم بسته شدن درب با کمک دکمه تایمر

برای تنظیم تایمر درب اتوماتیک به این صورت باید به مدار کنترل رفت. این مدار در واقع قسمتی است که عملکردهای مختلف درب اتوماتیک را تنظیم می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید فاصله زمانی بین باز و بسته شدن دو درب از راه دور را با استفاده از مدار کنترل تنظیم کنید. برای تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ در مدار فرمان، باید به دکمه زمان بندی مراجعه کنید.

این دکمه را چند ثانیه نگه دارید. وقتی چراغ روشن است و شروع به چشمک زدن می‌کند، دکمه در را فشار دهید. دکمه تایمر را ضبط می‌کند که پس از مشاهده زمان مناسب برای ورود به زمان مناسب برای بستن درب کنترل از راه دور روی سیستم، می‌توانید دوباره دکمه در را فشار دهید. این زمان در واقع فاصله زمانی بین هر بار فشار دادن دکمه در است.

روشDip Switch برای تنظیم تایمر درب اتوماتیک

یکی دیگر از راه‌های پیشنهادی برای تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ ، استفاده از دیپ سوییچ است. دیپ سوئیچ نیز در مدار کنترل قرار دارد و برای شروع این روش باید دوباره وارد مدار کنترل شوید. در مجموع در هر مدار کنترلی سه کلید از این دست وجود دارد که برای انجام تنظیمات مختلف بر روی پورت ریموت استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، این یک برنامه کاربردی برای اتصال درب با کنترل از راه دور درب اتوماتیک مورد نظر است. همچنین از این دکمه برای فعال و غیرفعال کردن ریلکسر اتوماتیک برای باز و بسته شدن اتوماتیک درب ریموت کنترل استفاده می‌شود. بنابراین، دیپ سوئیچ مربوط به بسته شدن خودکار درب باید برای تعیین زمان بسته شدن خودکار درب روشن یا روشن باشد. به این ترتیب می‌توانید زمان بسته شدن خودکار درب را با کلید عمیق به راحتی تنظیم کنید.

تغییر تایم بسته شدن درب پارکینگ

تنظیم سرعت درب ریموت دار

غیر از تنظیم تنظیم تایمر درب اتوماتیک نیاز به تنظیم سرعت درب پارکینگ نیز هست لطفا توجه داشته باشید که تنظیم سرعت بسته به نوع و مدل درب اتوماتیک متفاوت است. یکی از تفاوت‌ها استفاده از محل و استفاده از درب اتوماتیک است.

بنابراین تنظیم سرعت باز یا بسته شدن درب اتوماتیک در مکان های حساس و مهم با مکان های معمولی بسیار فرق دارد. هنگام نصب و راه اندازی درب اتوماتیک، پارامترها به صورت استاندارد برای این تجهیزات تنظیم می‌شوند. بنابراین می‌توان این تنظیمات را با توجه به نوع نیاز و استفاده تغییر داد. با استفاده از قدرت موتور و تایمر تعبیه شده می‌توان کنترل سرعت درب اتوماتیک را با توجه به نیاز کاربر درست کرد.

طریقه تنظیم سرعت جک پارکینگ

علاوه بر اعمال تنظیمات سرعت برای جک های درب اتوماتیک، کنترل جک پارکینگ اغلب قدرت موتور را نیز کنترل و تنظیم می‌کند. سرعت بالابر پارکینگ نیز بسته به موتور مورد استفاده در شاسی قابل تنظیم است.

روش تنظیم سرعت جک برقی توسط موتور الکتریکی با حرکت چرخ دنده ها و یاتاقان های ذخیره شده در ساخت جک پارکینگی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که مرکز کنترل وظیفه صدور و مدیریت تمامی دستورات اعم از توقف، باز و بسته شدن و تنظیم سرعت را بر عهده دارد.

علاوه بر این، کنترل از راه دور دستگاه ارتباط مورد نظر را بین مرکز کنترل و مصرف کننده برقرار می‌کند. بنابراین بخش مهمی از کنترل و تنظیم سرعت درب مربوط به واحد کنترل آن است.

اهمیت تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ

تا این جا تنظیم تایمر درب اتوماتیک را مورد بررسی قرار دادیم اما برای تنظیم زمان بسته شدن درب ریموت دار اول از همه، قبل از در نظر گرفتن نحوه تنظیم زمان بسته شدن خودکار، بهتر است بدانید که چرا این مورد نیاز است. به خصوص که کاربران می‌توانند به راحتی درب را از راه دور بدون هیچ تنظیمات خصوصی ببندند. در وهله اول در هر ساختمان و مکانی داشتن امنیت حرف اول را می‌زند. مثلاً تصور کنید یکی از ساکنین بعد از خروج یا ورود به ساختمان فراموش می‌کند در را ببندد و این مورد غفلت قرار می‌گیرد.

بنابراین اگر یک تایمر برای بسته شدن پارکینگ تنظیم کنید، درب بعد از مدت زمان مشخصی به طور خودکار بسته می‌شود. این امر به ویژه برای مکان هایی با ترافیک سنگین بسیار مهم است. از سوی دیگر، مهم است که این تنظیمات را طوری تغییر دهید که تایمر طوری تنظیم شود که هنگام عبور وسیله نقلیه درب ناگهان بسته نشود. زیرا زمان بسته شدن درب باید روی زمان عادی تنظیم شود. در غیر این صورت ممکن است به سرنشینان و خودرو و حتی برخی از حیوانات که می‌توانند به اشتباه وارد ساختمان شوند آسیب وارد کند.

نکات مهم تنظیم تایم بسته شدن درب

در نهایت پس از توجه به علت اهمیت این کار و تصمیم گیری برای ضابطه مند شدن بسته شدن درب پارکینگ، ذکر جزئیاتی در این زمینه خالی از لطف نیست. اول از همه، ممکن است بسته به مدل درب ریموت و عملکرد آن کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال در مورد درب‌های ریموت که دارای صفحه نمایش LCD برای تنظیمات مختلف هستند. از طرفی این زمان باید با توجه به حجم تردد، نوع ساختمان و مواردی از این دست تنظیم شود.

نرخ خاموش شدن فاکتور مهم دیگری است که باید هنگام در نظر گرفتن ترافیک و نوع ساختمانی که در آن پورت راه دور استفاده می‌شود در نظر گرفت. در نهایت، تنظیمات درب به هر دلیلی ممکن است به هم ریخته شود و نیاز به کنترل دقیق‌تری داشته باشد.

تایم بسته شدن جک پارکینگ

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران