در صورتی که قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشید نیاز دارید تا از نحوه فعال سازی رومینگ اطلاع داشته باشید. در سفرهایی که می خواهید به خارج از مرز ایران داشته باشید برای استفاده از سرویس اپراتورهای داخلی، رومینگ بین‌المللی تلفن همراه شما باید فعال شود. در بعضی از خطوط این فعال سازی به صورت پیش فرض انجام گرفته است اما در غیر این صورت باید آن را به صورت دستی فعال کنیم. در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول نحوه فعال سازی با همدیگر متفاوت است. در ادامه به آموزش فعال سازی رومینگ در اپراتورهای مختلف می پردازیم.

غیر فعال کردن رومینگ

آموزش فعال سازی رومینگ در همراه اول

رومینگ بین‌الملل همراه اول در حال حاضر با ۲۷۱ اپراتور تلفن همراه در ۱۱۲ کشور قابل استفاده است. در برخی از شماره‌ها به محض ورود به کشور دوم سرویس رومینگ همراه اول فعال می‌شود، اما برای بعضی دیگر باید قبل از سفر به دفاتر خدمات تلفن همراه مراجعه کنید و یا با روش‌های زیر این سرویس را فعال کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل در محل

روش اول: کد دستوری

برای فعال سازی رومینگ همراه اول کد #29*10* را شماره گیری کنید. با کد دستوری #6*1* نیز می توانید سرویس رومینگ را فعال کنید.

فعال سازی رومینگ ایرانسل

روش دوم:ارسال پیامک

عدد 29 را به سرشماره 10 پیامک کنید تا فعال سازی رومینگ برای شما انجام شود.

مشاوره آنلاین زود کمک

نکات مهم

  • سرویس رومینگ برای تمامی سیم کارت های دائمی قدیم همراه اول فعال است و نیاز به فعال سازی مجدد نیست.

  • سیم کارت هایی که بعد از 30 مرداد سال 92 تولید شده اند دارای سرویس رومینگ نیستند. در صورتی که این نوع از سیم کارت ها را داشته باشید قبل از اقدام به سفر باید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنید.

  • سیم کارت های دائمی با پیش شماره 910 هم سرویس رومینگ ندارند و برای فعال سازی رومینگ باید به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنید.

تعرفه رومینگ بین‌المللی همراه اول

برای کسب اطلاع از تعرفه‌ های رومینگ همراه اول 3 راه وجود دارد.

  1. تماس با 9990

  2. نام یا کد کشور را بدون صفر به 8070 یا 990009 پیامک کنید.

  3. به سایت همراه اول مراجعه کنید و نام کشور مقصد را وارد کنید تا تعرفه رومینگ آن برای شما نمایش داده شود.

نحوه استفاده از رومینگ همراه اول

تماس با تلفن همراه

زمانی که می خواهید از سرویس رومینگ استفاده کنید، اگر با تلفن همراه تماس می گیرید، باید در ابتدای آن کد 0098 را وارد کنید و سپس شماره تلفن همراه را بدون صفر اول آن شماره گیری کنید. برای مثال اگر با شماره 09142053731 می خواهید تماس بگیرید باید به صورت 9142053731 0098 شماره گیری را انجام دهید.

تماس با شماره تلفن ثابت

در صورتی که می خواهید با استفاده از سرویس رومینگ همراه اول با شماره ثابت تماس بگیرید علاوه بر وارد کردن کد 0098 باید کد شهر مورد نظر را هم بدون صفر وارد کنید و بعد از آن شماره تلفن را وارد کنید. برای مثال اگر بخواهید با تلفن ثابت در شهر مشهد تماس بگیرید باید 00985166666666 را شماره گیری کنید.

این مقاله کاربردی رو از دست نده: چگونگی تعویض ال سی دی گوشی در کمترین زمان

چند نکته مهم در فعال سازی رومینگ همراه اول

  • روشن کردن گوشی همراه اول و دریافت پیامک در همه‌جای جهان رایگان است.

  • در صورتی که PIN CODE سیم‌کارت و رمز گوشی‌تان را فعال کنید، اگر گوشی شما به سرقت رود یا گم شود، امکان سوء استفاده‌های احتمالی بسیار کم می شود.

  • زمان استفاده از سرویس رومینگ هزینه‌ی مکالمات بر حسب دقیقه حساب می‌شود. یعنی برای مکالمه کمتر از ۶۰ ثانیه هم هزینه‌ی یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه، هزینه‌ی دو دقیقه مکالمه محاسبه می‌شود. پس همیشه دقایق مکالماتتان را کامل کنید.

  • بعد از پایان مکالمه مطمئن شوید دکمه‌ی قطع مکالمه را زده‌اید تا اگر تماس قطع نشده بود برایتان هزینه‌ی اضافی نداشته باشد.

  • در صورت برقراری تماس بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث، هزینه‌ی مکالمه برای تماس‌گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود.

  • اگر مبلغ مکالمه و کارکرد تلفن همراه‌تان از مبلغ ودیعه‌ی سیم‌کارت بیشتر شود، شرکت همراه اول اجازه دارد تا خط شما را قطع کند. اما به دلیل تأخیر در ارسال این اطلاعات، در حد مجاز تعیین‌شده امکان قطع وجود ندارد و مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع بر عهده مشترک است. همچنین احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورت‌حساب دوره‌ی بعد هم وجود دارد.

  • در صورت گم شدن گوشی بلافاصله موضوع را به یکی از بستگان درجه یک خود در داخل کشور اطلاع دهید تا نسبت به مسدود کردن سیم کارت آن اقدام کند.

  • با توجه به وصل تلفن همراه پس از ۲۰ روز توسط این شرکت، توصیه می‌شود مالک تلفن همراه نسبت به مراجعه به اداره‌ی مربوطه و اخذ سیم کارت جدید اقدام نمایند.

غیر فعال کردن رومینگ همراه اول

زمانی که سفر شما تمام می شود و به داخل ایران برمی گردید باید رومینگ همراه اول را غیرفعال کنید. وقتی به نقاط تحت پوشش همراه اول می رسید به طور خودکار سرویس رومینگ برای شما غیرفعال می شود. اما اگر در نقاط مرزی کشور مستقر هستید حتماً باید آن را به صورت دستی غیر فعال کنید تا هزینه مکالمات با تعرفه رومینگ محاسبه نشود. برای این کار کافی است کد دستوری *10*29 # را شماره گیری کنید و در مرحله بعد عدد درج شده کنار گزینه غیرفعال سازی را وارد کنید.

پیشنهاد سایت: 5 ترفند برای رفع کند شدن گوشی موبایل

فعال سازی رومینگ ایرانسل

با استفاده از سیم کارت ایرانسل هنگام سفر به خارج از کشور می توانید با همان سیم کارت و شماره خودتان با دیگران در تماس باشید. سرویس رومینگ شامل مکالمه، پیامک و اینترنت همراه gprs می شود. در زیر شیوه فعال سازی رومینگ ایرانسل در سیم کارهای دائمی و اعتباری را بیان می کنیم.

فعال سازی رومینگ ایرانسل دائمی

در صورتی که از سیم کارت دائمی ایرانسل استفاده می کنید برای استفاده از سرویس رومینگ ابتدا باید صورت حسابتان را به طور کامل پرداخت کرده باشید. سپس طبق مراحل زیر اقدام به فعال سازی رومینگ کنید.

همه چیز درباره رومینگ

– برای کسب اطلاع درباره‌ی سرویس رومینگ سیم کارت دائمی خود، با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید.

– مبلغ ٢ میلیون ریال سپرده رومینگ را پرداخت کنید. این مبلغ بعد از برگشت شما از مسافرت، به شما برگردانده خواهد شد. شما باید این مبلغ را با درج کد شناسه پرداخت خود به شماره حساب ٩۶/۴۴۴۴۴٠ بانک ملت به نام شرکت ایرانسل واریز نمایید. برای دریافت کد شناسه پرداخت #۱*۱*۱۳۰* را از خط خود شماره گیری کنید.

– مجدداً با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از یک خط دیگر تماس بگیرید و از فعال شدن نهایی سرویس رومینگ مطمئن شوید.

رومینگ ایرانسل اعتباری

قبل از فعال سازی رومینگ برای سیم کارت های اعتباری باید ثبت نام سیم کارت خود را تکمیل کنید. برای فعال سازی رومینگ ایرانسل کد زیر را از چپ به راست روی گوشی همراه خود شماره گیری کنید:

#1*1*130*

قبل از سفر هم مطمئن شوید که گوشی شما شارژ کافی داشته باشید. برای اطلاع از میزان شارژ سیم کارت خود باید کد #1*140* را شماره گیری کنید.

غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل

برای غیر فعال کردن حالت رومینگ ایرانسل تنها کافی است تا کد 2#*1111* را شماره گیری کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران