فعال کردن فضای ابری در موبایل چگونه است و چه کاربردی دارد؟ پاسخ به این سوال برای افرادی که به دنبال فضای بیشتر در گوشی خود هستند بسیار کمک کننده است. اگر گوشی شما هم از آن دسته از مدل ها است که از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند یا درگاه آن با سیم کارت دوم شما مشترک است و به دلیل فعال بودن دو سیم کارت در گوشی خود، امکان استفاده از کارت حافظه را ندارید، فضای ابری می تواند بسیار کارآمد باشد.

با فعال کردن فضای ابری موبایل، می توانید از چندین گیگابایت حافظه بیشتر بهره مند شوید و فایل های خود را روی آن ذخیره کنید. دسترسی به این فضا هم بسیار ساده است و در هر زمان که بخواهید می توانید به راحتی به فضای ابری و فایل های خود دسترسی داشته باشید. در این مقاله ابتدا به شرح این فضا و نحوه فعال کردن فضای ابری گوشی، سپس بهترین سرویس هایی که این فضا را ارائه می دهند می پردازیم.

فعال کردن فضای ابری در موبایل

فضای ابری چیست؟

فضای ابری امکان ذخیره ‌سازی اطلاعات در سرورهای متمرکز توسط دسترسی به یک سرویس ارائه دهنده رایانش ابری را فراهم می کند. فعال سازی فضای ابری در موبایل، به کاربران اجازه می ‌دهد تا داده‌ های خود را بدون محدودیت در فضای ذخیره‌ سازی اینترنتی که از طریق اینترنت به راحتی قابل دسترسی است، ذخیره کنند. این فضا توسط سرورهای مجازی پشتیبانی می شود.

نحوه فعال کردن فضای ابری در موبایل و بهترین سرویس های ارائه دهنده آن

در این بخش به نحوه فعال کردن فضای ابری در گوشی موبایل و معرفی بهترین سرویس هایی که این خدمات را ارائه می دهند می پردازیم. برترین سرویس ها در این زمینه عبارتند از:

  • Google Drive

  • DropBox

  • OneDrive

  • Amazon Drive

  • Nextcloud

  • Mega

  • Box

در ادامه هر یک از این سرویس ها را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

 نحوه استفاده از فضای ذخیره سازی Google One رو اینجا یاد بگیر. 

فعال سازی فضای ابری در موبایل با Google Drive

سرویس Google Drive از بهترین و کارآمدترین سرویس ها برای فعال کردن فضای ابری در گوشی موبایل است. این سرویس 15 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهد. برای استفاده از فضای بیشتر در گوگل درایو لازم است که هزینه ای را پرداخت کنید. با پرداخت هزینه می توانید تا 1 ترابایت فضا برای ذخیره اطلاعات خود در اختیار داشته باشید.

فعالسازی فضای ابری گوشی

فعال کردن فضای ابری گوشی با DropBox

از دیگر سرویس های فعال سازی فضای ابری در گوشی موبایل، DropBox است. همچنین این سرویس از امن ترین سرویس های ذخیره سازی ابری اطلاعات محسوب می شود. یکی از نکات مثبت و مهم DropBox، امکان دسترسی آفلاین به فایل ها و اطلاعات ذخیره شده است. برای دسترسی آفلاین به فایل ها لازم است که آن ها را علامت گذاری و همگام ‌سازی کنید. لازم به ذکر است که این سرویس 2 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربر می گذارد و استفاده از فضای بیشتر در DropBox، مستلزم پرداخت هزینه است.

فعال سازی فضای ابری گوشی موبایل

فعال کردن فضای ابری در موبایل با OneDrive

سرویس OneDrive هم 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این سرویس می توانید فایل‌های ابری را به‌راحتی با ورد، پاورپوینت و اکسل، که همگی در Outlook ادغام شده‌اند، ویرایش کنید.

فعال کردن فضای ابری در گوشی موبایل

 امکان بازیابی اطلاعات پاک شده گوشی وجود داره؟

استفاده از Amazon Drive برای فعال کردن فضای ابری موبایل

Amazon Drive هم سرویسی دیگر برای ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری است. یکی از ویژگی ‌های فوق العاده این سرویس سازگاری بین پلتفرم های مختلف است. Amazon Drive را می‌ توان به طور یکسان توسط دستگاه‌ های اندرویدی و IOS استفاده کرد. بنابراین می توانید به راحتی فایل ها را بین دستگاه های اندرویدی و IOS اشتراک گذاری کنید.

فعال کردن فضای ابری گوشی موبایل

فعال سازی فضای ابری در گوشی موبایل با Nextcloud

شما می توانید سرور Nextcloud را در سیستم شخصی خود ایجاد‌ کنید. سپس می توانید فایل ‌ها را بین کامپیوتر و گوشی‌ خود همگام‌ سازی کنید. بدین صورت می‌ توانید کنترل ‌کنید که فایل‌ ها کجا بروند. این سرویس برای استفاده ‌های شخصی رایگان است. همچنین می توان از گزینه‌ های سازمانی آن نیز برای مشاغل استفاده کرد.

فعال کردن فضای ابری موبایل

فعال کردن فضای ابری در موبایل با استفاده از Mega

از مزیت های سرویس Mega این است که فضای ذخیره سازی رایگان زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد. با ایجاد حساب کاربری در این سرویس می‌ توانید تا 50 گیگابایت فضای ابری رایگان دریافت کنید.

فعال کردن فضای ابری گوشی موبایل

 برای تعمیر موبایل خودت به صورت تخصصی اینجا کلیک کن. 

فعال کردن فضای ابری گوشی با سرویس Box

با استفاده از سرویس Box می توانید 10 گیگابایت فضای رایگان دریافت کنید. این سرویس با ایجاد پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری و دسترسی آسان به فایل ‌ها، مشکلات مدیریت محتوا را حل می‌کند.

فعال سازی فضای ابری موبایل

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران