چگونه تلویزیون را از حالت ایمن یا Safe mode خارج کنیم؟


پاسخ ها

اگر تلویزیون شما به درستی کار نمی کند، برخی از برنامه های دانلود شده ممکن است دلیل این مشکل باشند. روشن کردن حالت ایمن همه برنامه های دانلود شده را غیرفعال می کند و به شما این امکان را می دهد بررسی کنید که آیا تلویزیون به طور معمول کار می کند یا خیر. اگر هنگام روشن بودن حالت ایمن مشکل پیش نمی‌آید، برنامه‌هایی که اخیراً دانلود شده‌اند را حذف نصب کنید. این برنامه‌ها ممکن است با Android TV سازگار نباشند و مشکلاتی ایجاد کنند.

توجه:

بازنشانی تلویزیون، همه داده‌های برنامه، اطلاعات حساب Google، هر نرم‌افزار دانلود شده و غیره را پاک می‌کند. تلویزیون شما را به ابتدای کار می‌برد. از این رو، باید تلویزیون را دوباره راه اندازی کنید.

نحوه ی خروج از حالت ایمن یا Safe mode در تلویزیون

استفاده از دکمه پاور در هنگام خروج از حالت ایمن

جهت خروج از حالت ایمن دکمه POWER را برای حداقل پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا تلویزیون خود را تنظیم مجدد کنید.

                        بیشتر بخوانید: نحوه فعال کردن زیرنویس تلویزیون

 

خاموش‌ کردن حالت ایمن تلویزیون با Reset

برای خاموش کردن حالت ایمن تلویزیون با استفاده از گزینه "Reset"، ابتدا لطفاً دستگاه خود را مشخص کنید؛ زیرا مراحل ممکن است بسته به مدل و سازنده متفاوت باشند. در اکثر تلویزیون‌ها، با فشردن دکمه "Reset" یا "بازنشانی" معمولاً به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد و همچنین همه تنظیمات، از جمله حالت ایمن، به حالت پیش‌فرض بازگردانده می‌شود.

اگر دکمه "Reset" روی تلویزیون خود دارید، معمولاً به صورت یک دکمه کوچک و یا یک شکل دستیابی پذیر در قسمت پشت یا پایین تلویزیون قرار دارد. بعد از فشردن این دکمه، تلویزیون معمولاً خاموش و دوباره روشن می‌شود و تنظیمات به حالت پیش‌فرض بازگردانده می‌شود.

اگر نمی‌توانید دکمه "Reset" را پیدا کنید یا این گزینه وجود ندارد، لطفاً دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کرده و یا به وبسایت سازنده تلویزیون مراجعه کنید تا راهنمایی دقیق‌تری دریافت کنید. برای اطلاع از نحوه فارسی ‌سازی تلویزیون مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

رفع مشکل گیر کردن تلویزیون در حالت Safe modeیا (ایمن)

در صورتیکه تلویزیون شما پس از راه اندازی مجدد (Restart) در حالت Safe mode گیر می کند و یا حالت ایمن خاموش نمیشود باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • کنترل از راه دور خود را برای دکمه کاهش صدا (-) بررسی کنید.

  • سعی کنید باتری‌ها را از کنترل از راه دور خارج کنید و برای تأیید.

  • تنظیم مجدد انجام دهید.

  •  سایر کنترل های از راه دور را از اتاق بردارید و تلویزیون خود را مجددا راه اندازی کنید.

  • اگر یک دستگاه کنترل از راه دور برای دستگاه دیگری در اتاق دارید، ممکن است در کارکرد نادرست (دکمه گیر، کم بودن باتری) دستورات صدا را ارسال کند.

مشاوره آنلاین زودکمکبیشتر بخوانید: خروج از حالت ایمن تلویزیون جی پلاس

کاربر گرامی در صورت رفع نشدن مشکل شما پس از طی کردن تمامی مراحل بالا و عدم دریافت نتیجه مناسب ، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد. جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر تلویزیون خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

زود کمک

1402-04-25 09:58:39

پاسخ خود را بنویسید