علت قطع و نرفتن صدا در حین مکالمه در گوشی چیست؟


پاسخ ها

مشکل قطعی و منتقل نشدن صدا در حین مکالمه با گوشی، ممکن است به علت مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد. اما ممکن است گاهی قطع شدن صدای گوشی دلایل ساده‌ای داشته باشد. به عنوان مثال هنگام مکالمه با گوشی، تنظیمات MUTE یا قطع میکروفون وجود دارد که با لمس آن صدای شما قطع می‌شود.

راه حل های رفع قطع شدن صدا در حین مکالمه با گوشی اندروید :

1) بررسی تنظیمات صدای مکالمه گوشی :

یکی از راه هایی که برای رفع قطع شدن صدای مکالمه گوشی وجود دارد، تنظیمات صدای مکالمه است. صدای مکالمه را با کلید volume up زیاد کنید، ممکن است علت کم شدن یا قطع شدن صدا مربوط به این تنظیمات باشد.

2) هدفون معیوب علت قطع شدن صدای مکالمه گوشی :

اگر با هدفون مکالمه می‌کنید مطمئن شوید که مشکل قطع شدن صدا از هدفون نباشد. یک بار گوشی را بدون هدفون تست کنید.

3) با Safe Mode منشا قطع صدای گوشی را پیدا کنید :

برای اینکه متوجه شوید مشکل قطعی صدای گوشی سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری است، میتوان از حالت Safe Mode استفاده کرد. در حالت Safe Mode برنامه‌های گوشی غیرفعال شده و گوشی بدون تاثیر‌پذیری از اپلیکیشن‌های نصب شده اجرا می‌شود. چنانچه با حذف و اسکن برنامه‌های نصب شده گوشی، همچنان مشکل نرم‌افزاری قطع شدن صدای گوشی پابرجا بود، مشکل قطع شدن صدای گوشی درحین مکالمه، سخت‌افزاری است. اگر گوشی ضربه دیده یا خیس شده باشد، ممکن است اسپیکر و میکروفون دچار ایراد شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد.

کاربر گرامی با توجه به موارد ذکر شده، دستگاه شما نیاز به تعمیر و تعویض تخصصی اسپیکر دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر دستگاه خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

زود کمک

1400-11-04 10:27:15

پاسخ خود را بنویسید