ماندن کف در ماشین لباسشویی پس از تمام شدن شستشوی لباس ها، یکی از آزاردهنده ترین صحنه هایی است که می توان با آن رو به رو شد. در این حالت، محفظه شستشو کاملا غرق در کف است و احتمالا روی لباس ها نیز سفیدک به چشم می خورد. ماندن کف حاصل از پودر در ماشین لباسشویی و مقدار بیش از حد آن، میتواند به برد و دیگر قطعات داخلی دستگاه آسیب وارد کند. بنابراین شما باید فورا علت این مشکل را پیدا کنید و برای رفع آن دست به کار شوید. ما هم در این مقاله، برخی از دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی پس از شستشو را بررسی کرده ایم تا در هنگام بروز این مشکل، بتوانید از آنها استفاده کنید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

دلایل ماندن کف در ماشین لباسشویی

کف موجود در داخل لباسشویی توسط مواد شوینده و حرکات مخزن پر از آب ایجاد می شود تا انواع لکه های سخت را از بین ببرد. این کف در مرحله آبکشی از لباس جدا می شود تا شستشو تکمیل شود و پایان یابد. ماندن کف حاصل از پودر در ماشین لباسشویی، علاوه بر تاثیر بر قطعات و اجزای لباسشویی، بر روی الیاف لباس، پوست شما و بدنه دستگاه نیز تاثیر منفی می گذارد. استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا پودر لباسشویی، استفاده از مواد شوینده یا پودر لباسشویی نامرغوب، استفاده از پودر دستی یا پودر صابون، ریختن لباس بیش از حد در داخل محفظه لباسشویی، استفاده از برنامه شستشوی کوتاه مدت و وجود آب کمتر از حد استاندارد در مرحله آبکشی، از دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی پس از شستشو هستند که در این مقاله، آنها را شرح می دهیم.

 

ماندن کف در لباسشویی

ماندن کف در ماشین لباسشویی پس از تمام شدن شستشوی لباس ها، یکی از آزاردهنده ترین صحنه هایی است که می توان با آن رو به رو شد.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

اگر تصور می کنید که هر چه شوینده بیشتری برای شستشو استفاده کنید، لباسهای تمیزتری خواهید داشت، سخت در اشتباه هستید! چون این باور کاملا اشتباه است. بهتر است مقدار شوینده یا پودر لباسشویی خود را بر اساس تعداد لباس ها و میزان کثیفی آنها مشخص کنید. برای تشخیص میزان دقیق آن بهتر است از دستورالعملی که روی شوینده قرار دارد کمک بگیرید. استفاده بیشتر از حد نیاز از شوینده علاوه بر تولید کف زیاد در داخل محفظه، باعث ماندن کف در ماشین لباسشویی می شود. این کف، در مرحله آبکشی هم از بین نمی رود. خوب است بدانید که پارچه های بزرگ و نازکی مثل پارچه حریر پرده ها، اگرچه حجم زیادی دارند و مخزن لباسشویی را کاملا پر می کنند، اما به دلیل نازک بودن بافت خود نیاز به شوینده زیادی ندارند.

 

 


استفاده از مواد شوینده نامرغوب

یکی از دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی پس از شستشو، استفاده از مواد شوینده نامرغوب و غیر استاندارد است. در برخی مواقع کیفیت پایین پودر لباسشویی، باعث می شود که این مواد به خوبی در آب حل نشوند و علاوه بر ماندن کف در ماشین لباسشویی، شما شاهد وجود این پودر به صورت دانه های برف بر روی لباس های خود خواهید بود. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است از برندهای پودر لباسشویی شناخته شده در بازار استفاده کنید و تاریخ انقضا آنها را نیز چک کنید. پودرها و مایع های شوینده ارزان قیمت و بی کیفیت، باعث تولید کف زیاد و بی خود می شوند که این کف بر تمیزی بیشتر لباس ها تاثیری ندارد.


استفاده از پودر دستی یا پودر صابون

شما برای شستشوی لباس های خود در لباسشویی، تنها باید از شوینده های مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. استفاده از شوینده هایی مانند پودر لباسشویی دستی، شامپو و پودر صابون، کف بیشتری نسبت به شوینده های مخصوص ماشین لباسشویی دارند و باعث باقی ماندن کف حاصل از پودر در ماشین لباسشویی و بر روی لباس ها می شوند.


ریختن لباس بیش از حد در داخل محفظه لباسشویی

اگر حجم لباس هایی که در داخل محفظه می ریزید، بیشتر از حد استاندارد باشد، ماشین لباسشویی فضای کافی برای کف پودر نخواهد داشت. همین عامل باعث ماندن کف در ماشین لباسشویی و دانه های پودر شوینده در لا به لای لباس ها می شود. به همین دلیل، بهتر است نیمی از محفظه لباسشویی را برای جا به جایی راحت لباس ها و کف کردن مواد شوینده در هنگام شستشو خالی بگذارید.

 

 


استفاده از برنامه شستشوی کوتاه مدت

استفاده از برنامه شستشوی کوتاه مدت، یکی دیگر از عواملی است که منجر به ماندن کف در ماشین لباسشویی می شود. چون اگر دمای آب ماشین لباسشویی بسیار پایین باشد، مواد شوینده به خوبی در آن حل نمی شوند و به مقدار مناسب کف نمی کنند. به دلیل انتخاب برنامه کوتاه مدت برای شستشوی لباس ها، فرایند آبکشی هم کوتاه است و همین مورد باعث می شود کف ها به طور کامل از روی لباس شسته نشوند. برای پیشگیری از بروز این مشکل بهتر است از برنامه های شستشوی بلند مدت و برنامه هایی با دمای آب ولرم یا داغ استفاده کنید. شما همچنین می توانید گزینه آبکشی اضافی را انتخاب کنید تا کف زیاد ماشین لباسشویی را با خود ببرد. البته باقی ماندن کف در لباسشویی با ریختن مواد شوینده کمتر تا حد زیادی قابل کنترل است.


وجود آب کمتر از حد استاندارد در مرحله آبکشی

یکی از عواملی که باعث باقی ماندن کف حاصل از پودر در ماشین لباسشویی می شود، کم بودن آب آبکشی است. این مشکل ممکن است به دلیل خراب بودن شیر ورودی لباسشویی به وجود بیاید. در این حالت، کف مواد شوینده یا پودر لباسشویی، بر روی لباس ها باقی می ماند و آنها به طور کامل تمیز نمی شوند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/10-11:42

درود بر شما مهدی مشکی عزیز

مراحل داخل مقاله را بررسی نمودید؟ طبق مراحل بالا پیش بروید

مهدی مشکی
1402/02/17-20:41

بعد از شستشو

کف داخل درب میماند

الهام محمدی
1401/11/26-02:35

من مایع پرسیل همیشه میریزم کم میریزم نصف پیمانش ولی کف داره 45دقیقه میشوره بازم کف داره