تعمیر المنت ماشین لباسشویی از جمله خدماتی است که در مراکز تعمیرات لوازم خانگی ارائه می شود. المنت ماشین لباسشویی وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد. بنابراین در صورتی که المنت خراب باشد دستگاه قادر به گرم کردن آب برای شست و شوی لباس ها نخواهد بود. این امر باعث پایین آمدن کیفیت عملکرد ماشین لباسشویی خواهد شد. در چنین شرایطی با تعمیر المنت ماشین لباسشویی می توان این مشکل را برطرف کرد. البته گاهی اوقات نیز شرایط به گونه ای پیش می رود که تنها راه برای رفع ایراد دستگاه تعویض المنت ماشین لباسشویی است. در این مقاله به ارائه توضیحات پیرامون المنت، خرابی آن و همچنین تعویض و تعمیر المنت لباسشویی خواهیم پرداخت. مرکز زودکمک یکی از مراکز اصلی ارائه خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در سطح شهر تهران و کرج است. تکنسین های این مرکز به صورت دوره ای در کارگاه های آموزشی تعمیرات لباسشویی شرکت می کنند تا دانش خود را در این زمینه در بالاترین سطح ممکن حفظ نمایند. در مرکز زودکمک تمامی قطعات مورد استفاده اورجینال بوده و کیفیت بالایی دارند. علاوه بر آن خدمات همراه را گارانتی ارائه می شوند که همین امر نشان از کیفیت بالای خدمات است.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر المنت ماشین لباسشویی

برای تعمیر المنت ماشین لباسشویی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر المنت ماشین لباسشویی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، ماشین لباسشویی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات ماشین لباسشویی، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 

تعمیر المنت لباسشویی

چه زمانی نیاز به تعمیر المنت ماشین لباسشویی داریم؟

همان طور که اشاره کردیم وظیفه المنت گرم کردن آب درون محفظه ماشین لباسشویی برای شست و شوی بهتر لباس ها و همچنین بالابردن کیفیت عملکرد ماشین لباسشویی است. مشخص است که در صورت خراب شدن المنت باید به تعمیر المنت ماشین لباسشویی بپردازیم. اما چه زمانی متوجه می شویم که المنت خراب شده است؟ المنت ماشین لباسشویی در حالت عادی از یک مقاومت نیمه رسانا تشکیل شده و مقاومتی بین 100 تا 200 اهم دارد. چنانچه این المنت خراب شده باشد مقاومت آن به بی نهایت افزایش پیدا می کند و در مواردی نیز ممکن است اتصال به بدنه داشته باشد. این مساله نشان دهنده خرابی المنت بوده و باید سریعا نسبت به تعمیر المنت لباسشویی اقدام نمایید.

این مطلب جذاب را از دست ندهید: اتصال ماشین لباسشویی به وای فای و گوشی

علل اصلی خرابی و نیاز به تعمیر المنت لباسشویی چیست؟

در بخش قبل درباره خراب شدن المنت ماشین لباسشویی توضیح دادیم. در این بخش می خواهیم به دلایل این مساله بپردازیم و توضیح دهیم که چرا المنت ماشین لباسشویی خراب می شود.

وجود رسوب روی المنت:

المنت ماشین لباسشویی در داخل آب قرار داشته و با آن در ارتباط است. گاهی اوقات در اثر گذشت زمان یا عدم جرم گیری در زمان مناسب یک لایه رسوب روی المنت را می گیرد. در چنین حالتی اصطلاحا گفته می شود که المنت سولفاته شده است. املاح و جرمی که روی المنت قرار گرفته اند مانع از انتقال گرما به آب شده و در نتیجه المنت قادر به گرم کردن آب درون ماشین لباسشویی نخواهد بود. در چنین شرایطی باید با تعمیر یا تعویض المنت ماشین لباسشویی مشکل ایجاد شده را رفع نمایید.

استهلاک و فرسایش المنت:

یکی دیگر از مواردی که می تواند کاربر را مجبور به تعمیر المنت ماشین لباسشویی کند خورده شدن فلز المنت است. در مناطقی که آب سختی بالاتر از حد استاندارد داشته یا آب حالت اسیدی دارد عمر مفید قطعات به کار رفته در ماشین لباسشویی کاهش پیدا کرده و در نتیجه دچار خرابی می شوند. المنت نیز یکی از این قطعاتی است که در مقابل سختی آب یا اسیدی بودن آن آسیب پذیر بوده و در این مناطق دچار ایراد می شود.  

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید: آموزش فعال و غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی

استارت ماشین لباسشویی بدون آب و فرمان به المنت:

گاهی اوقات ممکن است برد دستگاه دچار ایراد شده و دستور اشتباهی شروع به کار به سایر قطعات ارسال کند. در چنین شرایطی، اگر دستور صادر شده از سمت برد در زمانی باشد که آبی درون دیگ وجود نداشته باشد، استارت دستگاه موجب خراب شدن المنت و در نتیجه نیاز به تعمیر المنت ماشین لباسشویی خواهد شد. البته این مساله در مدل های قدیمی تر کمتر رخ می دهد زیرا در این دستگاه ها المنت و ترموستات به صورت متوالی قرار گرفته اند.

اختلال در عملکرد برد ماشین لباسشویی:

یکی از مواردی که می تواند موجب آسیب زدن به المنت، خراب شدن آن و در نتیجه نیاز به تعمیر المنت لباسشویی شود وجود ایراد در عملکرد برد است. به عنوان مثال گاهی ممکن است برد فرمان قطع جریان را با المنت بدهد در حالیکه جریان هنوز برقرار است. در اینگونه ممکن است موارد پس از خالی شدن آب دیگ المنت دچار سوختگی شده و کاربر مجبور به تعویض المنت ماشین لباسشویی شود.

نشانه هایی که خبر از فرا رسیدن زمان تعمیر یا تعویض المنت ماشین لباسشویی می دهند:

خراب شدن برد ماشین لباسشویی نشانه های مختلفی دارد و در واقع از روی مشاهده این نشانه ها است که کاربر متوجه فرا رسیدن زمان تعمیر المنت ماشین لباسشویی می شود. به عنوان مثال در صورتی که در هنگام کار ماشین لباسشویی فیوز یا برق اصلی بپرد احتمالا المنت آسیب دیده و باید از یک تکنسین ماهر برای تعمیر یا تعویض المنت ماشین لباسشویی خود کمک بگیرید. از آنجا که المنت مسئول گرم کردن آب درون محفظه دیگ است در صورت خرابی این قطعه آب نیز گرم نمی شود. در این صورت دستگاه مثل همیشه کار می کند اما آب درون دیگ گرم نمی شود. این مساله نیز نشان از خرابی المنت بوده و باید نسبت به تعمیر المنت لباسشویی اقدام نمایید. یکی دیگر از مواردی که خراب شدن المنت را به کاربر اطلاع می دهد تمام نشدن برنامه شست و شوی فعال است. گاهی اوقات نیز با وجود استفاده از برنامه شست و شو و همچنین مایع شوینده یکسان، متوجه می شوید که لباس ها مانند همیشه تمیز نشده اند. این اتفاق ممکن است به دلیل خرابی المنت و در نتیجه شست و شوی لباس ها با آب گرم رخ داده باشد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید: تمیز نشدن لباس ‌ها در ماشین لباسشویی

نحوه تست المنت و اطمینان از تعمیر المنت لباسشویی

برای تست عملکرد المنت ماشین لباسشویی روش های متفاوتی وجود دارد که هر فرد با توجه به ترجیح خود از یکی از این روش ها استفاده می کند.

تعویض المنت ماشین لباسشویی

تست المنت به روش سنتی:

یکی از اولین و سنتی ترین روش های تست المنت لمس درب لباسشویی در هنگام کار است. پس از لمس شیشه لباسشویی در حال کار در صورتی که متوجه گرما شدید المنت سالم بوده و نیازی به تعمیر المنت ماشین لباسشویی نخواهید داشت. اما در صورتی که متوجه سرد بودن شیشه درب دستگاه شدید بهتر است برای تعمیر المنت لباسشویی اقدام نمایید.

  • تست عملکرد المنت به روش فنی:

این روش تست عملکرد المنت بیشتر در میان تکنسین های تعمیرات لباسشویی کاربرد دارد. شیوه انجام کار بدین صورت است که پس از جدا کردن دستگاه از برق، محفظه جاپودری، پنل بالایی و لاستیک دور درب را نیز جدا نمایید.

پیشنهاد سایت: رفع مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی

در ادامه می توانید به دو روش سلامت المنت را بررسی کنید:

  1. از معبر سیم به المنت برق دهید. توجه داشته باشید در صورتی که المنت 220 ولت و سالم باشد پس از برق دهی گرم می شود. این گرم شدن نشانه سالم بودن المنت و عدم نیاز به تعمیر المنت لباسشویی است.
  2. اهم متر را به دو سر المنت پروب وصل کرده و پروب ها را روی بزر قرار دهید. چنانچه صدای بوق بشنوید المنت سالم است.

توجه داشته باشید که بررسی سلامت المنت لازم است برای سنسورهای آن نیز انجام شود. در صورتی که المنت و سنسورها هر دو سالم بودند باید به سراغ هیدروستاتیک رفته و در صورتی که هیدروستاتیک نیز سالم بود، سلامت برد فرمان لباسشویی را بررسی کنید.

اگر به این حوزه علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را هم مطالعه کنید.

نحوه تعویض المنت ماشین لباسشویی

گاهی اوقات پس از بررسی المنت مشخص می شود که خرابی این قطعه شدید بوده و امکان تعمیر المنت ماشین لباسشویی وجود ندارد. در چنین مواردی تکنسین توصیه به تعویض قطعه می کند. توجه داشته باشید که برای تعویض المنت ماشین لباسشویی لازم است قطعه مورد نظر اورجینال بوده و کیفیت بالایی داشته باشد. استفاده از قطعات تقلبی باعث می شود که دستگاه پس از مدت کوتاهی مجددا دچار مشکل شده و در نتیجه کاربر مجبور به صرف هزینه اضافی بابت تعمیر دستگاه شود. روش تعویض المنت لباسشویی به شکل زیر است:

  • در اولین مرحله تعمیر المنت لباسشویی ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید.
  • پس از آن باید به سراغ پنل لباسشویی رفته و آن را نیز خارج نمایید.
  • در مرحله بعد نوبت به بیرون کشیدن محفظه پودر می رسد.
  • حال پنل زیرین لباسشویی را جدا کنید.
  • در این مرحله می توانید لاستیک دور درب لباسشویی را جدا کنید. بدین منظور کافی است لاستیک را به سمت داخل دیگ فشار دهید تا از درب جدا شود.
  • پیچ هایی که درب ماشین لباسشویی را نگه داشته اند باز کنید و در ادامه درب دستگاه را نیز از محل خود خارج نمایید.
  • حال المنت قدیمی را محل خود خارج کرده و المنت جدید را جایگزین آن کنید.
  • در نهایت سیم های مربوط به ترموستات را وصل کرده و پنل ها و سایر بخش هایی که جدا کرده اید را در محل خود نصب کنید.

تعویض المنت لباسشویی

اینو بخون حتما به کارت میاد: بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران