مدت قابل توجهی است که دیگر تلفن های هوشمند تقریبا برای ما همه کاری می کنند. عکس می گیرند، موسیقی پخش می کنند، در دوستیابی و ارتباطات وسیله ای ضروری هستند و این اواخر دیگر نان هم می خرند! می دانم که خودتان اغلب این توانایی تلفن ها را می دانید و اینجا دنبال یک پاسخ دیگر هستید. بله. گوشی ها کنترل تلویزیون هم می شوند. ما هم در این مطلب می خواهیم از روش تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون صحبت کنیم.

کنترل ها مدام در شرایطی قرار می گیرند که یا کار نمی کنند یا استفاده از آن ها دشوار می شود. آن ها گم می شوند، باتری شان تمام یا ضعیف می شود، دکمه ها یا بدنه شان به راحتی آسیب می بیند و... این در حالی است که تلفن های هوشمند به راحتی می توانند بسیاری از این مسائل را حل کنند. در ادامه این مقاله از زودکمک چگونگی تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون را توضیح می دهیم.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

مواد لازم جهت استفاده از گوشی به عنوان کنترل تلویزیون

برای اینکه بتوانید از تلفن هوشمندتان به عنوان ریموت کنترل استفاده کنید تنها به چند چیز ساده نیاز دارید که اغلب در دسترس است. یک تلفن هوشمند، تلویزیون اندروید (تعدادی از غیر اندرویدها هم این قابلیت را دارند.)، یک وا فای و نرم افزار کنترل تلویزیون که باید روی گوشی نصب باشد.

برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون ابتدا با یک جستجو ببینید آیا برای تبدیل تلفتان به کنترل تلویزیون شما به برنامه خاصی نیاز است یا نه. در غیر این صورت اکثر برنامه هایی که به این منظور ساخته شده اند، می توانند به شما کمک کنند. از معروف ترینِ این برنامه ها، نرم افزار Android TV Remote Control است.

تقریبا همه برندهای معروف تلویزیون مانند سونی، ال جی، سامسونگ و دیگران نیز برای تلویزیون های خود نرم افزار خصوص این کار را تولید کرده اند. همچنین بعضی از این برنامه ها برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون از اتصال وای فای (مانند نرم افزار Universal Remote TV Smart) یا بلوتوث کمک می گیرند.

همچنین بد نیست قبل از جستجو برای دانلود برنامه، گشتی در تلفن خود بزنید. به گفته کارشناسان تعمیرات تخصصی موبایل برخی از گوشی ها مانند تلفن های برند شیائومی، برنامه های کنترل تلویزیون به عنوان برنامه های سیستمی ارائه می دهند. بعد از اینکه برنامه مناسب تلویزیون خود را پیدا و نصب کردید، رسما مراحل تبدیل کردن تلفن به کنترل را شروع می کنیم.

مراحل تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

گوشی و تلویزیون را به یک دستگاه وای فای متصل کنید. بعد از اینکه هر دو دستگاه متصل شدند، در برنامه ای که دانلود کرده اید و در لیستی که به شما ارائه می شود نام تلویزیون خود را پیدا کنید و به آن متصل شوید.

دو اتفاقی که اکثرا می افتد این ها هستند: پیامی که روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود که باید آن را با کنترل تایید کنید. دیگر اتفاق این است که یک کد روی تلویزیون نمایش داده می شود و شما باید آن را در گوشی خود وارد کنید تا فرایند تکمیل شود.

در شرایطی که فناوری گوشی و تلویزیون به شکلی نباشد که به همین صورت بتوان فرایند تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون را پیشبرد، می توان از بلوتوث برای اتصال دو دستگاه استفاده کرد. برخی از تلفن ها نیز همچنان از فناوری IR که سیستم ارسال و دریافت امواج به تلویزیون است استفاده می کنند. اگر تلفن شما این قابلیت را داشته باشد نه وای فای لازم است و نه بولوتوث. با این حال این قابلیت با منتشر شدن مدل های جدید تلفن همراه از برندهای معروف، در حال حذف شدن است.

دوست من! برای دونستن  علت کار نکردن کنترل تلویزیون با خوندن این مقاله با زودکمک همراه باش...

 

کنترل تلویزیون با گوشی

نتیجه گیری

ممکن است کنترل را مدتی گم کنید یا مجبور شوید آن را برای تعمیرات به نمایندگی تعمیرات تلویزیون بسپارید. دو گزینه خواهید داشت که شامل صبر کردن و تماشا نکردن تلویزیون و تبدیل گوشی به کنترل به تلویزیون می شود. در این مطلب برای افرادی که گزینه دوم را انتخاب می کنند، روش این کار را شرح دادیم.

پیشنهادات ما در رابطه با این کار به ترتیب این ها هستند: در تلفن خود به دنبال نرم افزار کنترل تلویزیون بگردید. اگر تلفن تان این برنامه را نداشت یا مناسب تلویزیون شما نبود، برنامه مخصوص به تلویزیون خود را دانلود کنید. در نهایت در صورتی که تلویزیون شما برنامه مخصوصی ارائه نکرده بود از برنامه های همگانی بهره ببرید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. از خواندن تجربه های شما در این مورد خوشحال می شویم.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران