نحوه تشخیص یخچال اصل از یخچال تقلبی

یکی از موضوعات مهمی که در زمان خرید یخچال باید به آن توجه کرد تشخیص یخچال اصل از تقلبی است. مصرف و تقاضای زیاد برای خرید یخچال باعث شده تا شرکت های زیادی اقدام به تولید یخچال در طرح های متنوع داشته باشند. امروزه بعضی از افردا به دلیل سود جویی اقدام به تولید یخچال های فیک کرده و آن را به جای یخچال اصلی می فروشند. به همین دلیل ما قصد داریم تا در این مقاله  نحوه تشخیص یخچال اصل از تقلبی را بیان کنیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در صورت هر گونه سوال در مورد مشکلات یخچال می توانید با کارشناسان ما در واحد تعمیرات تخصصی یخچال تماس بگیرید.

شناخت اصل یا تقلبی بودن یخچال

راهکارهای شناخت اصل یا تقلبی بودن یخچال

برای کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند ممکن است تشخیص یخچال اصل از تقلبی کمی دشوار به نظر برسد. بعضی از برند ها روش خاصی را برای تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن یخچال در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. اما به طور کلی برای تشخیص اصل یا فیک بودن یخچال بهتر است از راهکار های زیر استفاده کنید. راهکار های شناسایی یخچال اصل از یخچال تقلبی عبارتند از:

  • سرچ کردن در گوگل

  • بررسی لگو یا لیبل

  • استعلام شماره سریال یخچال

مشاوره آنلاین زود کمک

طریقه تشخیص یخچال اصل از تقلبی از طریق سرچ در گوگل

سرچ کردن در گوگل یکی از راه های تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن یخچال است که می توان قبل از خرید انجام داد. تمام محصولات تولید شده توسط یک شرکت خاص ابتدا در سایت اصلی آن برند درج می شوند.  برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن یخچال ابتدا باید نام برند را سایت سرچ کنید. از طریق اطلاعات درج شده روی یخچال و شکل یخچال در سایت می توانید به اصل یا تقلبی بودن یخچال مطمئن شوید.

بررسی لگو یا لیبل برای شناخت اصل یا تقلبی بودن یخچال

زمانی که قصد خرید یخچال در فروشگاهی را داشته باشید، متوجه می شوید که لیبل و لوگو های زیادی به آن متصل است. در برخی موارد لیبل های متصل به یخچال تنها برای اطمینان مشتریان از اصل بودن یخچال به دستگاه متصل می شود. اما جالب است بدانید که تقریباً بیشتر شرکت های اروپایی لیبل خاص خودشان را دارند و از چسباندن لیبل هایی که نشان دهنده پرچم یک کشور هستند، پرهیز می کنند. در اکثر مواقع اگر به یخچال های موجود در بازار نگاهی بی اندازید با نوشته made in مواجه خواهید شد. قطعاً یخچال هایی که با این نوشته همراه هستند، به احتمال 90 درصد تقلبی هستند. زیرا برندهای اصلی به هیچ عنوان اقدام به نوشتن این جمله نمی کنند. به همین علت در هنگام خرید یخچال به نوشته ها و برچسب های متصل به یخچال توجه کنید تا بتوانید انتخاب صحیحی برای خرید یخچال داشته باشید.

این مقاله بخون حتما به کارت میاد:  یخچال ساید یا دوقلو بریا خرید بهتر است؟

تشخیص یخچال اصل از تقلبی از طریق شماره سریال یخچال

یکی از بهترین راه های تشخیص یخچال اصلی از تقلبی توجه به نام شماره سریال درج شده در یخچال است. از طریق این روش می توانید به اصل بودن یخچال در برند های معتبر پی ببرید. شماره سریال درج شده در یخچال را وارد نرم افزار مخصوص و معتبری که قادر به خواندن شماره سریال است، وارد کنید تا از اصل یا تقلبی بودن یخچال اطمینان حاصل کنید. در اکثر مواقع نرم افزارهایی که قادر به شناسایی بارکد و شماره سریال یخچال هستند، می توانند نام کشور تولیدکننده را تشخیص داده و شما را از اصلی یا تقلبی بودن یخچال ال جی مطمئن کنند.

مطمئن ترین راه برای تشخیص یخچال دوقلو اصل از تقلبی

مطمئن ترین راه برای شناخت یخچال دو قلوی اصلی از تقلبی این است که نام کامل یخچال و فریزر را از فروشنده بخواهید. سپس نام یخچال و فریزر را فقط به صورت انگلیسی در سایت گوگل بنویسید. اگر یخچال و فریزر دو قلویی ه قصد خرید آن را دارید اصلی باشد، جزئیات کامل یخچال به همراه عکس و توضیحات برای شما در سایت بالا می آید و شما می توانید از طریق مقایسه به اصل یا تقلبی بودن و بررسی کیفیت یخچال بپردازید. همچنین می توانید درب یخچال، بدنه آن، تعداد طبقات، کشو ها و تمام جزئیات یخچال را با عکس مقایسه کنید تا از اصلی بودن یخچال اطمینان حاصل کنید.

برای خرید یخچال اصل باید به چه نکاتی توجه کرد

در صورتی که با راهکار های گفته شده در بالا موفق به تشخیص یخچال اصل از تقلبی نشدید بهتر است در موقع خرید بخچال به نکات زیر توجه کنید. نکاتی که در خرید یخچال اصل باید به آن توجه شود عبارت است از:

تشخیص یخچال اصل از تقلبی

  • بهترین راه برای جلوگیری از خرید یخچال تقلبی این است که خرید یخچال را از معتبرترین شرکت های موجود در شهر خود خریداری کنید. معمولاً فروشگاه های معتبر در دنیا برای حفظ اعتبار خود، تنها به فروش یخچال های اصلی پرداخته و از فروش یخچال های تقلبی جلوگیری می کنند‌.

  • دومین راه برای خرید یخچال اصل در بازار این است که همیشه نرم افزار بارکدخوان را با خود به همراه داشته باشید. شما می توانید بلافاصله بعد از تماشای یخچال، از طریق بارکدخوان، بارکد روی یخچال را در نرم افزار ثبت کنید و از اصل یا فیک بودن یخچال اطمینان حاصل کنید.

  • راه حل سوم برای جلوگیری از خرید یخچال تقلبی این است که به مقایسه تمام بخش های یخچال با عکس های موجود در سایت آن برند بپردازید. حتی کوچک ترین تفاوت ها در لوازم یخچال ممکن است نشان دهنده تقلبی بودن یخچال باشد.

  • بهتر است قبل از خرید از کسانی که در حوزه خرید و فروش و تعمیرات یخچال فعالیت دارند مشورت بگیرید. قطعاً افرادی که طی سالیان زیادی تعمیرات یخچال را انجام می دهند، به راحتی می توانند از طریق نشانه های موجود، اصل یا فیک بودن یخچال را تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات فوری یخساز یخچال در محل 1 الی 24 ساعته با گارانتی معتبر

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در انواع برند های یخچال و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران