نحوه خاموش و روشن کردن صدای ماکروفر

مایکروویو یک وسیله ضروری است که از بسیاری جهات زندگی را راحت تر می کند. گرم کردن غذای باقی مانده برای یک میان وعده خوشمزه در عرض چند ثانیه و مصرف انرژی کمتر نسبت به اجاق های گازی و اجاق های معمولی تنها برخی از مزایای داشتن یک مایکروویو درست در دستان شماست اما مایکروفرها معمولاً بوق زیادی به صدا در می‌آورند هر بار که دکمه‌ای را روی صفحه کلید فشار می‌دهید، زمانی که چرخه پخت کامل می‌شود، و سپس هر چند دقیقه پس از آن به شما یادآوری می‌کند که آیا هنوز غذای خود را بیرون نیاورده‌اید. از یک طرف، تایمرها و آلارم‌ها مهم هستند، وظیفه آنها نشان دادن پایان کار است، خواه تایمر فر، زنگ تماس ورودی یا مایکروفر باشد که به شما اطلاع می‌دهد که غذای منجمد شما آماده سرو است. از طرف دیگر، گاهی اوقات سر و صدا آخرین چیزی است که ما به آن نیاز داریم، اگر این بوق ها برای شما آزار دهنده است، ما در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه صدای بوق ماکروفر خود را برای همیشه خاموش کنید. اگر با نکات گفته شده در این مقاله مشکل شما حل نشد و نمی توانید صداها را بی صدا کنید میتوانید با کارشناسان تعمیر ماکروفر زود کمک تماس بگیرید آنها می توانند مشکل را برای شما تشخیص دهند. در حالی که در هر مدل فرآیند خاموش و روشن کردن صدای ماکروفر کمی تفاوت دارد، اما همپوشانی های زیادی هم وجود دارد. برای یادگیری رایج‌ترین روش‌های قرار دادن مایکروویو در حالت بی‌صدا و لذت بردن از آرامش و سکوت، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

علت صدای بوق ماکروفر

بررسی دفترچه راهنما برای بی صدا کردن ماکروفر

برای پایان دادن به صدای ماکروفر خود، فقط باید بدانید که عملکرد بی صدا مایکروویو خاص شما چگونه کار می کند یا اصلا این قابلیت را در تنظیمات خود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات و قابلیت های ماکروفر خود میتوانید به دفترچه راهنما یا راهنمای سازنده که هنگام خرید ماکروفر به همراه ماکروفر ارائه شده است مراجعه نمایید اگر دفترچه راهنمای محصول را ندارید میتوانید به وب سایت شرکت سازنده محصول مراجعه نموده و دنبال مدل دستگاه خود بگردید و دفترچه راهنمای آن را مورد بررسی قرار دهید. اما معمولا در مدل های مدرن امروزی مایکروویوها قابلیت عملکرد بی صدا وجود دارد.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: راهنمای خرید ماکروفر به همراه بررسی نکات مهم

مشاوره آنلاین زود کمک

تنظیمات خاموش و روشن کردن صدای بوق ماکروفر در مدل های دارای دکمه sound

برخی از مدل ها دارای یک دکمه صفحه کلید خاص یا به اصلاح پنل هستند که صدا را کنترل می کند. شاید قبلاً به دکمه‌های اضافی روی صفحه‌ کلید مایکروویو خود توجه نکرده باشید، بنابراین ممکن است این مورد توجه شما را جلب نکرده باشد. اما اگر دکمه‌ای وجود دارد که به طور خاص می‌گوید «sound» یا «mute»، صرفاً فشار دادن آن معمولاً از شر این بیپ خلاص می‌شود.

مایکروویوهای که دارای دکمه "mute" هستند که همه صداها را خاموش می کند. کافی است در مایکروفر را باز کنید، سپس دکمه "mute" را فشار دهید تا مایکروویو در حالت بی صدا قرار گیرد.

❓ علت سوختن فیوز ماکروفر

غیر فعال کردن صدای ماکروفر

تنظیمات صدا در ماکروفر LG

دکمه "settings" را فشار دهید تا به کنترل های صدا دسترسی پیدا کنید. مایکروویوهای ال جی دارای دکمه ای بر روی صفحه کلید هستند که با استفاده از آن می توانید تنظیمات مختلفی را انجام دهید که یکی از آنها صدا است.

هنگامی که کنترل های صدا را بالا کشیدید، 2 را برای خاموش کردن صدا یا 1 را برای روشن کردن دوباره فشار دهید.این گزینه معمولاً در مایکروویوهای سطح بالاتر رایج‌ است.

صدای آلارم ماکروفر

تنظیمات صدای بوق در ماکروفر Panasonic

برای مایکروویوهای پاناسونیک، از دکمه  ''Prog" برای دسترسی به گزینه های بیپ استفاده کنید. پس از اینکه یک بار دکمه "Prog" را فشار دادید (نمایشگر تغییر نمی کند)، "0" را دو بار فشار دهید تا بوق ها خاموش شوند، سپس "Prog"  را فشار دهید تا تنظیمات خود ذخیره شود.

علاوه بر دکمه بی صدا، مایکروویوهای پاناسونیک به شما امکان تنظیم میزان صدای بوق را نیز می دهند. شما میتوانید به جای خاموش کردن کامل آنها، آنها را کم کنید.

اینو بخون حتما به کارت میاد: آموزش تمیز کردن ماکروفر

تنظیم صدای آلارم ماکروفر در مدل های دارای شمارشگر

بسیاری از مایکروویوها از 0، 1 یا 2 برای کنترل صدا استفاده می کنند. در ماکروفر خود را باز کنید، سپس هر یک از آن دکمه ها را فشار دهید و حدود 5 ثانیه نگه دارید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر دوباره دکمه ها را فشار دهید و صدایی شنیده نشد، موفق شدید! معمولاً متنی روی نمایشگر چشمک می زند تا به شما اطلاع دهد که صدا را خاموش کرده اید. توجه کنید هر یک از این دکمه ها را با درب مایکروویو باز فشار دهید و نگه دارید.

برای مدل‌های ترکیبی مایکروویو/هود Whirlpool، پس از فشار دادن «ساعت» صداها را با استفاده از «2» خاموش کنید تا منوی فرعی «صدا» را بالا بکشید.

برخی از مدل های Insignia از "8" برای خاموش کردن صدای مایکروویو استفاده می کنند. همچنین یک نماد بلندگوی کوچک در زیر شماره وجود دارد تا این عملکرد اضافی را به شما یادآوری کند.

✔ راهنمای فارسی ماکروفر شارپ

قطع شدن صدای بیپ ماکروفر

تنظیمات صدا برای مدل ماکروفرهای بدون شمارشگر

«start» یا «cancel» را امتحان کنید. در مایکروویو را باز کنید، سپس دکمه را فشار دهید و آن را برای 5-10 ثانیه نگه دارید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر دکمه " Start Time" را فشار دهید و آن را به مدت 6 ثانیه نگه دارید، با برخی از مدل های Frigidaire کار می کند. صفحه نمایش یک بار بوق می زند، سپس مایکروویو شما رسما در حالت بی صدا قرار می گیرد.

در برخی از مدل‌ها، یک متن مرتبط با صدا روی نمایشگر تولید می‌کند. پس از آن، معمولاً می‌توانید فقط از اعلان‌های نمایشگر پیروی کنید تا صدای مایکروفر خاموش شود.

آلارم ماکروفر

خاموش کردن صدای بوق در مدل های بدون قابلیت sound

اگر ماکروفر شما حالت بی صدا ندارد، بوق را بزنید. اگر بتوانید یک یا دو ثانیه قبل از پایان چرخه به ماکروفر برسید و در را باز کنید، زنگ هشدار به صدا در نمی آید. وقتی وارد زمان می‌شوید از شر بوق‌های کوچک خلاص نمی‌شوید، اما حداقل کمی ساکت‌تر است.

این یک راه حل کامل نیست، اما در کوتاه مدت کار خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر در اواخر شب یک میان وعده را گرم می کنید و نمی خواهید کسی را بیدار کنید، این کار می تواند کمک کننده باشد.

پیشنهاد سایت: آموزش کامل یخ زدایی با ماکروفر

روشن کردن آلارم ماکروفر

ریست کردن ماکروفر برای خاموش کردن صدای بیپ

اگر مایکروویو شما به طور تصادفی بیپ می کند، از هارد ریست استفاده کنید. یا مایکروویو خود را از برق بکشید.حداقل 60 ثانیه صبر کنید، سپس آن را دوباره وصل کنید (یا سوئیچ را برای بازگرداندن برق بچرخانید). این کار اکثر مشکلاتی را که باعث می‌شود مایکروویو شما به‌طور تصادفی بوق بزند حل می‌کند.

اگر با این کار مشکل شما حل نشد و نمی توانید صداها را بی صدا کنید، ممکن است بخواهید با یک تکنسین تماس بگیرید تا بیرون بیاید و به مایکروویو شما نگاه کند. آنها می توانند مشکل را برای شما تشخیص دهند.

تنظیم صدای بیپ مایکروویو

روشن کردن صدای آلارم ماکروفر

اگر نظر خود را در مورد حالت بی صدا تغییر دادید، این کار را انجام دهید. حالت بی‌صدا می‌تواند خوب باشد، اما گاهی اوقات باید بتوانید صدای مایکروویو را بشنوید. این کار معمولاً به سادگی فشار دادن همان دنباله دکمه‌ای است که برای خاموش کردن آنها انجام دادید. کافی است دکمه " MUTE" را برای بار دوم فشار دهید تا صدای بوق دوباره روشن شود.

برخی از مایکروویوها متفاوت هستند. به عنوان مثال، در برخی از مدل‌های ال‌جی، برای خاموش کردن صدا، «2» و برای روشن کردن دوباره «1» را فشار می‌دهید.

اگر شما از پلوپزهای چند کاره استفاده می کنید، می تونید نحوه استفاده از پلوپزهای چندکاره رو بخونید و معنی و کاربرد هر یک از دکمه ها رو یاد بگیرید.

روشن شدن بوق مایکروفر

 

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران